DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Lázadó – az új Jeep Renegade-et teszteltük

Mentünk vele mély sárban, 100%-os emelkedőre föl, dombról le, dombra föl, és még közúton is, de az autó minden akadályt zökkenőmentesen vett. Teszteltük a Jeep Renegade-et.



Az új Renegade előtt tényleg nincsenek határok. Benne ülve új horizontok nyílnak meg az ember előtt, hiszen ezzel az autóval tényleg bármilyen terepen el lehet jutni „A” pontból „B”-be, ez pedig semmihez sem hasonlítható szabadságérzetet kölcsönöz sofőrjének, akiből előcsalja a veleszületett, természetes ösztönöket. Hív a vadon, csalogatnak az úttalan utak, és többé nincs akadály, hát kalandra fel, gyerünk!

Az új Renegade, ahogy neve (Renegát, vagy Áruló/Lázadó) is mutatja, szakított az eddigi hagyományokkal, és ez az első igazán off-road kalandokra termett kisméretű terepjáró. Más, mint bármely korábbi SUV, és elsősorban a lázadó természetű embereket igyekszik megszólítani, akiknek erős egyéniségük vannak, szabadságra vágynak, és mernek mások lenni, máshogy cselekedni, mint a nagy többség. Ez az életérzés az autóban ülve is kézzel tapintható, és elvarázsol mindenkit, aki részese az élménynek.

A Renegade az 1,4 és 1,6 literes benzines motoron kívül 2 literes dízelerőforrással is kapható, csakúgy, mint első-, illetve összkerék-meghajtású kivitelben, manuális, illetve automata sebességváltóval, összesen négyféle felszereltségi szinten. Tesztvezetésünk során nekünk a kétliteres dízel Mjt Limited modellt volt szerencsénk kipróbálni, 6-sebességes manuális váltóval. A 140 lóerő nem teszi erőgéppé a Renegade-et, de lázadni nemcsak nyers erővel, hanem elnyűhetetlen kitartással is lehet. Ahova elindulunk vele, oda biztosan el is jutunk, zúduljon le bármilyen nagy eső a legelhagyatottabb vidéki földútra, jöjjön szembe bármilyen kaptató (akár 100%-os is, ami alatt azt kell érteni, hogy egy méteres távon egy métert emelkedik az út, ez ugye 45 foknak felel meg), lejtő, vagy bármilyen útviszonyok.

A külső megjelenésre is adtak a tervezők, az ülésben elhelyezkedve igényes, korszerű és stílusos látvány fogad minket. Olyan, mintha egy modern tankba csöppentünk volna bele: határozott, férfias, masszív vonalak, amelyek az autó legfőbb erényét hangsúlyozzák: nem kérdés, mindenen átmegyünk vele! Ugyanakkor egyértelműen a kis terepjárók csoportjába sorolandó ez a modell, amely a városi közlekedésre, és a szűkebb helyeken történő manőverezésre is tökéletesen alkalmas. 

Teljesítményben nem veszi fel a versenyt az elődjének is tekinthető Jeep Cherokee-val, árban viszont jóval elérhetőbb, hiszen az 1,4 literes változat már 4,8, az 1,6-os modell 5,1, míg a kétliteres Renegade 5,8 millió forintos alapártól kapható. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: