DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

A Tagság akarata! - Oláh Gyárfás nyílt levele

Mint az elnökség tagja és az autósport elkötelezettje szeretném pár gondolatomat, véleményemet és érzésemet megosztani Veletek.

Közeleg a Közgyűlés, melynek a magyar autósportra nézve fajsúlyos kérdésekre kell választ adnia. A jelen helyzetből való kiútkeresés kommunikációja helyett, azonban olyan minősíthetetlen szintre süllyedt az MNASZ egyes tisztségviselőinek a párbeszéde, hogy úgy érzem, nem hallgathatok tovább - meg KELL szólalnom.

Kijelentem, mint vezető tisztségviselő elhatárolódok, minden olyan nyilatkozattól melyben sporttársainkat emberi mivoltukban sértik. Az ilyen megnyilatkozások nem adnak választ a tagságot foglalkoztató kérdésekre. 

Az elnökség irányából egy jó válasz lehetséges: a Tagság akarata!

kbk_7830_cut_resize

Oláh Gyárfás MNASZ elnökségi tag (balra) az autós gyorsasági szakág decemberi díjátadóján


A lemondások okán beszűkült elnökség több területen mutatott fel eredményeket, de az egyik legfontosabb témában a módosított alapszabályunk elfogadtatásában nem volt egyetértés. Számtalanszor próbáltam meggyőzni az elnökség egyes tagjait, hogy az elvárható célokat érjük el, legjobb tudásunk szerint végezzük a ránk bízott munkát, tegyük félre a hatalom és pozíció hajhász kampánydöntéseket. Célom ezzel az volt, hogy a 10 hónap adta lehetőségekhez mérten értékelhető eredményeket tudjunk felmutatni. Sajnos nem sikerült mindenkit meggyőzni, hogy ez a helyes út...

A februári közgyűlésen a jelen lévő tagság 2/3-os többségi szavazattal elfogadta az új alapszabályt. Mindannyian, akik tisztséget vállaltunk, tisztában voltunk annak tartalmával, és a működésre vonatkozó elemeivel, hiszen hetekig olvashattuk a módosításokat. Ennek tudatában vállaltuk a jelölést.

Meggyőződésem, hogy a szövetségnek nincs szüksége a régi alapszabályhoz való visszatérésre, viszont halaszthatatlan feladat, hogy minél hamarabb megfeleljünk az új PTK követelményeinek.

Nem az a vezérelv, hogy a titkárság, az elnökség, a régi, vagy az új szabályok közt akarja irányítani a szervezetet, az a fontos, hogy a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség égisze alá tartozó szakágak versenyzői a legmagasabb színvonalon legyenek kiszolgálva, adminisztrációval, versenyrendezéssel, bírói gárdával, stb. Az általam megismert anyag ennek a célnak megfelel.

Bármilyen alapszabályt támogattok, eredményt csak abban az esetben várjátok, ha a célhoz megfelelő csapatot választjátok. Legyen bármi is leírva, ha a választott csapatban nincs egyetértés, nem közösek a kitűzött célok, nem bíznak egymásban és szakmai tapasztalataikat nem elhivatottsággal saját érdekeiket hátra hagyva képviselik a szövetséget, a rendszer nem fog működni, erre sajnos bőven volt már példa.

A közgyűlésen minden felelős tagnak képviseltetnie kell magát, ha ezt nem teszi meg, az véleményem szerint nem tett meg minden tőle telhetőt a szövetség jövőképének meghatározásában. Éppen ezért, minden olyan határozat, ami a jelen lévő tagság szavazata szerint születik - függetlenül a közgyűlésen résztvevők számától – az MNASZ sorsáért felelős tagok akaratát tükrözi és a tagság véleményét tiszteletben tartva kell az elnökségnek a szövetséget vezetni.

Azt gondolom a szövetség minden tisztségviselőjének, különös tekintettel az elnökségnek az a feladata, hogy megteremtse a sportág jogi biztonságát és méltón képviselje a tagság akaratát.

IMG_7639_cut_resize

Az MNASZ elnőkével, Benyó Miklóssal

Barátaim!

A SZÖVETSÉG, - ahogy a magyar nyelv értelmezi, azt jelenti, - hogy egy adott cél érdekében szövetséget kötünk egymással. Ez a cél a magyar autósport megillető helyen való kezelése, nemzetközi elismertetése és különös tekintettel az utánpótlás nevelése. 2015-ben ennek a célnak kell alárendelnie magát mindenkinek, aki a Szövetség tagjai közt akar tenni bármit is. 

Abban talán mindannyian egyetértünk, hogy a szövetség jelenleg nehéz helyzetben van. Számtalan elkötelezett csapatvetezőnk, tehetséges versenyzőnk, kompetens sport szakemberünk van, de egy jelentős részük az állandósult konfliktusok okán már távol tartja magát az aktív munkától. Észre kell venni, hogy mindenki véleménye fontos, mindenki hozzá tud tenni a sporthoz, mindenki munkájára szükség van, viszont egy dolgot nem tehetünk meg, hogy különféle ideológiák és kedvezmények elve alapján vezessük a szövetséget. Pontos, és szigorú szabályokra van szükség, de ennél sokkal fontosabb, hogy ezeket mindenkinek egyformán kell betartania.

Még ha kevesen is, de még vannak olyan támogatóink, akik hisznek versenyzőkben és csapatokban. De meddig tartható ez az állapot? Ha így haladunk sajnos nem lesz elég sem a baráti kapcsolat sem az elhivatottság és mindenkit elveszítünk. Jelen helyzetben úgy érzem, a versenyzők azok, akik az autósportért érzett elhívatottságukkal, szereteteikkel tartják életben a szövetséget. Ez így kevés, elég volt ebből, közös erővel dolgozni kell! 

A célokat csak az egyéni érdekek kirekesztésével lehet elérni, ezért elítélek mindenkit, akik az MNASZ-ben eltöltött hosszú évek alatt megszerzett szakmai tudását és tapasztalatot arra használja fel, hogy személyes érdekei okán ártson a sportnak, gátolja a szövetség fejlődését és a Magyar autósport jövőjét veszélyeztesse!

Többen az elnökségben politikai kapcsolatokat várnak. Véleményem szerint nekünk tisztségviselőknek az első és egyik legfőbb feladatunk a szövetség image-ét és politikai megítélését méltó szintre tenni. Ehhez sok munkára, erőfeszítésre és összefogásra van szükség. Ha jól építkezünk és visszakaptuk a bizalmat, akkor idővel lesz kihez fordulnunk, de addig is a saját házunk táján kell rendet raknunk.

Végletekig felgyorsult világban élünk ahol a több nyelv ismerete, a szélesebb látókör az új gondolatok és a merész döntések kellenek a sikerhez. Szerencsések vagyunk, mert a sport melyet képviselünk, rengeteg tehetséggel bír. Olyan példaképeket tudunk állítani a fiatalok elé, mint pl. Michelisz Norbi, Kiss Norbi, Kiss Pál Tamás, Szabó Krisztián, Kárai Tamás, Bessenyei Zoli és a lista még hosszú. Az említett versenyzők sikereit kihasználva kell a szövetségnek a legfőbb feladatokkal foglalkoznia és kutatni, gondozni, támogatni az utánpótlást. Elmegy az idő és az energia a konfliktusok kezelésére, a felesleges csatározásokra és a múlt hibáin való merengésre. 

Január 24-én közgyűlésünk lesz, melyen eldönthetitek, hogy mely utat választjátok, el tudjátok-e engedni a múltat és bizalmat szavaztok-e egy új jövőnek. Kijelenthetem, elérkezett az ideje az MNASZ megújulásának. Engedje el mindenki a múltat a sárdobálást és a személyes ellentéteken alapuló döntéseket. Bízom benne, sőt hiszem, hogy a tagság elég bölcs hozzá, hogy jó döntést hoz a jövő útjának megválasztásához.

Remélem, hogy a fentiekben leírt gondolataim segítenek a jó döntés meghozatalához és az elkövetkező közgyűlés a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség sikeres jövőjét alapozza meg.

Sportbaráti üdvözlettel

Oláh Gyárfás

MNASZ elnökség tagja

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: