szuperlicensz
A jövőben az újoncok nem hagyhatják ki az F2-t
Nem lesz kötelező, de szinte megkerülhetetlenné válik a Formula-2 az F1-be jutáshoz a szuperlicenszpontok reformja következtében. Az FIA átlátható és egyirányú piramisa rövidesen teljessé válik.
részletekŐk voltak nemzetük legsikeresebb pilótái
Az FIA új licenszpontrendszere (ha másra nem is) arra kiválóan alkalmas, hogy megvizsgáljuk, kik voltak az elmúlt évek legsikeresebb versenyzői az egyes országokban. Nálunk Norbi a király!
részletekKik versenyezhetnek 2016-ban az F1-ben?
Az összes jelentős autós sorozat szezonja véget ért, ideje tehát összesíteni, hogy a pontrendszer alapján kik bizonyították az FIA-nak, hogy helyük van az F1-ben. Van néhány meglepő „hiányzó”.
részletekTanfolyamra kell járniuk a Formula-E leendő versenyzőinek
Már nem csak az F1-ben szabják meg, hogy kik versenyezhetnek a sorozatban: a Formula-E-ben is bevezettek egy korlátot, ami máris több idei pilótát megfoszt a folytatás lehetőségétől. Létrejött az e-licensz!
részletekTöbben kaphatnak F1-es licenszet - Esély a túraautóknak
Az elmúlt hónapokban érkezett kritikákra reagálva az FIA enyhített a Formula-1-es szuperlicensz megszerzésének feltételein: immár a túraautókat is értékelik és igazságosabbá tették a pontozást.
részletekHiba volt az F1-es korhatár bevezetése?
A Toro Rosso újonc párosa eddig remekül szerepel a szezonban, az év végén életbe lépő korhatár, illetve az új szuperlicenszrendszer viszont egyiküket sem engedte volna bemutatkozni. Helyes ez így?
részletekA tehetség ára – Hány Mustangot vehetünk egy idényből?
Az FIA 2017-től szigorúbb feltételekhez és pontrendszerhez köti a szuperlicensz megszerzését. A cél egyértelmű: csak az igazi tehetségek kerüljenek be az F1-be. De mit ér az egész, ha nekik is súlyos összegeket kell letenniük az asztalra a bajnoki címek és pontok mellé? Hogy mennyit? A végére jártunk.
részletekA DTM gyártói az F1-es szuperlicensz pontok ellen
A Német Túraautó-bajnokságban érdekelt három gyártó közös írásos kérvényt nyújtott be az FIA-hoz annak érdekében, hogy a szövetség újragondolja 2016-tól bevezetendő új F1-es szuperlicenszes pontrendszerét.
részletekA GP2-bajnok nem vágyott a Manor ülésére
Szerdán kiderült, hogy Will Stevens lesz a Manor egyik F1-es versenyzője - a Lotus GP2-bajnok tesztpilótája, Jolyon Palmer elárulta, hogy ő miért nem szeretett volna a brit kiscsapathoz igazolni.
részletekMassa: Szép-szép, de az F1-be nem kellene
A vicces mondás szerint az emberek a zsiráfról vannak ilyen véleménnyel: „Szép-szép, de otthonra azért nem kéne.” Most Felipe Massa használta ugyanezt az analógiát Max Verstappenre és az F1-re utalva.
részletekA Mercedes megkerülné a szabályt tesztpilótájáért
Még érvénybe sem lépett az F1-es debütálást korlátozó pontrendszer, a Mercedesnél máris azon gondolkodnak, hogyan játszhatnák azt ki, hogy tesztpilótájuk jövőre versenyezhessen a sportban.
részletekVerstappen: Egy 16 éves nem való az F1-be
Ezt állítja a 17-et már szeptemberben betöltött versenyző. Elárulta azt is, mi segítette, hogy elfogadja a Toro Rosso által kínált nem mindennapi lehetőséget.
részletek