DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek

Toyota

Üzemanyagcella mindenkinek

Habár a japán mirai szó jelentése 'jövő', egy független holland gáz- és elektromos szolgáltató, a Stedin azt szeretné megmutatni, hogy az üzemanyagcellás járművek már ma is praktikusan használhatók.

részletek

Miben más a hárommilliomodik Yaris az elsőnél?

Első pillantásra nem különösebben nehéz megkülönböztetni egymástól a legelső, 2001. január 31-én gyártott Toyota Yarist a típus hárommilliomodik példányától, amely az észak-franciaországi Valenciennes-ben működő TMMF üzemben gördült le a gyártószalagról. Ha azonban a felszín alá pillantunk, rádöbbenünk, hogy az eltérések még annál is mélyre hatóbbak, mint gondoltuk volna.

részletek

C-HR: Első ismerkedés az új crossover-rel

A vadonatúj C-HR (teljes nevén Coupé High Rider, azaz magasan ülő kupé) a Toyota modellkínálatából éppúgy kitűnik, mint a kompakt szabadidőjárművek szegmenséből: a modell Akio Toyoda azon célkitűzését testesíti meg, hogy nagyobb kreatív és mérnöki szabadság révén teremtsünk szemkápráztató megjelenést és fokozott vezetési élményt.

részletek

Le Mans: Kiderült, miért állt meg a Toyota

Drámai véget ért a 2016-os Le Mans-i 24 órás, a versenyt magabiztosan vezető 5-ös Toyota utolsó körében hibásodott meg a pályán. A gyártó most elárulta, a probléma a turbóhoz kapcsolható.

részletek

„Bepánikoltam” - Egy pilóta érzései a Le Mans-i dráma alatt

Egy világ dőlt össze a Toyotában, és egy világ számára lett hirtelen rajongója a japán márkának - Kazuki Nakajima elmeséli, milyen volt elveszíteni a Le Mans-i 24 órást.

részletek

„Átadnám a helyem a dobogón a Toyotának”

Nem csak a Toyota motorsportfőnöke, hanem a rivális csapatok pilótái sem tudnak napirendre térni a Le Mans-i 24 órás utolsó perceiben történtek felett. Mindenki a japánoknak adná a győzelmet.

részletek

A Porsche nyert, a Toyota a szívek bajnoka

Szívesen dobálózik az ember nagy szavakkal egy verseny kapcsán, de ebben most semmi túlzás nincs: ennél drámaibb és szívszorítóbb befutó nem volt a Le Mans-i 24 órás futam történetében.

részletek

LM24, 18. óra: Balesetek és kiélezett harc

Amint felkelt a nap Le Mans-ban, úgy érkezett meg az éjszaka elmaradó káosz: több autó is összetörte magát. Az éllovasokat ez azonban nem befolyásolta: továbbra is hármas csata folyik a győzelemért.

részletek

LM24, 15. óra: Percen belül az első trió!

Bár az igazán nagy drámák egyelőre elkerülik az idei Le Mans-i 24 órást, az elmúlt évek egyik legkiélezettebb versenyét láthatjuk: az egyik Porsche és a két Toyota továbbra is egymás nyomában az élen.

részletek

LM24, 5. óra: Taktikai Porsche-Toyota harc

Az #1-es Porsche Mark Webberrel a volánnál tekintélyes előnyt épített ki az üldöző #6-os Toyotával szemben, ám Kobayashiék hamarosan megspórolnak egy bokszkiállást 14 körös etapjaikkal.

részletek

LM 24, 2. óra: Eső, safety car, Audi-dráma

Három gyártó egy-egy autója harcol a vezetésért a Le Mans-i 24 második órájának végén, miután a verseny közel egy órán safety car mögött haladt a hatalmas eső miatt. A #7-es Audi máris elszállt.

részletek

„A Forma-1 alábecsüli a Hosszútávú vb-t”

A volt F1-es pilóta Kamui Kobayashi manapság a Toyota gyári pilótájaként tekeri a kormányt a WEC-ben, és úgy véli, a száguldó cirkusz jogtalanul becsüli alá a Hosszútávú-világbajnokságot.

részletek