Motor
Négy erőforrás egy évben – mi lesz így a Hondával?
Eric Boullier, a McLaren-Honda csapatfőnöke elismerte, az egyik legnagyobb fejtörést az okozza nekik jelenleg, hogy az idei szabályok értelmében az F1-es csapatok versenyzőnként már csak 4-4 erőforrást használhatnak fel büntetetlenül a szezon során.
részletekBemutatták az Aprilia MotoGP-gépének festését
Az Aprilia a Gresini Racinggel összefogva idén gyári csapatként tér vissza a gyorsasági motoros világbajnokság királykategóriájába, s a mai napon az RS-GP névre keresztelt gép festéséről is lehullt a lepel. Lássuk tehát, milyen színekben áll rajthoz 2015-ben Alvaro Bautista és Marco Melandri!
részletekBemutatkozott Rossi 2015-ös csapata
Szerdán este Valentino Rossi szülővárosában, Tavuliában leplezték le az általa is életre hívott Moto3-as csapat, a Sky Racing Team VR46 idei felállását és motorját. A Romano Fenatival és Andrea Mignóval felálló alakulat célja, hogy idén a világbajnoki címért küzdjenek.
részletekGyutai Adrián új motorral és új kategóriában
Újabb nagy lépést tehet álmai megvalósításához, a világbajnoki szereplés felé vezető úton Gyutai Adrián. Az idén az olasz bajnokság National Trophy 600 kategóriájában induló paksi gyorsasági motorosnak azonban nem lesz egyszerű a dolga.
részletekEgymillió dolláros Harley-Davidson cserélhet gazdát
Az autókhoz hasonlóan a veterán motorok ára is borsos lehet, főleg ha egy különlegességről van szó. Az 1907-es gyártású Harley-Davidson Strap Tank a világ legértékesebb motorjai közé tartozik.
részletekCasey Stoner újra versenyezhet
Az olasz médiában sok pletyka kering Casey Stoner esetleges visszatérése körül – írja a motorcyclenews.com. Ezek szerint az ausztrál MotoGP-legenda nem a királykategóriában indulna ismét, hanem a Honda számára egy másik fontos eseményen, a suzukai 8 órás viadalon.
részletekRossi szerint nem csökkent Marquez és a Honda előnye
Az év első két tesztje alatt igen sok figyelmet kapott a Honda és a Yamaha „párharca”. Az egyik legizgalmasabb kérdés ugyanis egyértelműen az volt, vajon utóbbi képes lehet-e ledolgozni azt a nem túl nagy, ámde egyértelmű hátrányt, amiben tavaly szenvedett. A „hangvillások” kilencszeres világbajnoka szerint a helyzet nem igazán változott.
részletekIsmét számos bukás kísérte a Michelin sepangi tesztjét
A királykategória csapatainak hivatalos versenyzői először próbálhatták ki a jövőre visszatérő Michelin abroncsait Sepangban. Ahogy az első malajziai gyakorlás alkalmával, úgy most is számos nagy tempójú bukás történt. A gumigyártó véleménye szerint ez az első és hátsó tapadás közötti nem megfelelő egyensúlynak tudható be.
részletekNem biztos, hogy bevetik az első futamon a GP15-öt
A MotoGP második hivatalos tesztje alatt érdekes hírek röppentek fel a Ducati háza tájáról. Egyáltalán nem biztos ugyanis, hogy új gépüket, a Desmosedici GP15-öt láthatjuk majd a szezon első futamán a rajtrácson, noha az első visszajelzések igen pozitívak lettek, különösen a garázs Iannone felére eső részén.
részletekII. Sepang teszt: Marquez továbbra is az élen
Nem változott semmi az élmezőnyben a délelőtti álláshoz képest a második sepangi teszt harmadik napján. A regnáló világbajnok, Marc Marquez 1’59.115-ös ideje a teszt legjobbja lett. Jorge Lorenzo végzett a második helyen, míg a Hondával még mindig csak ismerkedő Crutchlow lett a harmadik.
részletekIdén is Hondával támad a Talmácsi Racing
A Talmácsi Racing bejelentette, hogy a 2014-es esztendőhöz hasonlóan idén is Hondákkal állnak rajthoz a Superbike világbajnokság két betétsorozatának, a FIM Superstock 600-as Európa-bajnokságnak, valamint a European Junior Cupnak (EJC) a futamain.
részletekII. Sepang teszt - 2. nap: Marquez nyert Lorenzo előtt
Nem változott az első két helyezett sorrendje a félidő óta a MotoGP második sepangi tesztjének keddi napján: a győztes a címvédő Marc Marquez lett, 58 ezreddel maga mögé utasítva Jorge Lorenzót. Mögéjük azonban Andrea Iannone zárkózott fel harmadiknak, így a két, GP15-öt használó gyári ducatis sajátította ki a 3-4. helyeket.
részletek