DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap

Gumiabroncs

Hamilton: Nevetséges a gumihelyzet

Nyilvánosan győzködte a Pirellit Lewis Hamilton, aki azt szeretné elérni, hogy ismét többkiállásos stratégiákat lássunk a versenyeken. Erre egy nagyon egyszerű megoldással állt elő.

részletek

Bővíti mezőgazdasági és ipari abroncsai választékát a Vredestein

A Vredestein új méretekkel bővíti mezőgazdasági és ipari területekre szánt gumiabroncsainak sorozatát. A Vredestein Traxion Versa abroncsok méreteinek száma négyről nyolcra nő, míg a Vredestein Endurion jelenleg elérhető négy mérete tízre emelkedik. Ezáltal az abroncsok felhasználási köre is jelentősen bővül.

részletek

Speciális hátsó gumikkal készül Buriramra a Michelin

Először látogat a MotoGP mezőnye nagydíjhétvége keretein belül a Chang International Circuit versenypályára, így a francia gumigyártó is igyekezett a lehető legjobban felkészülni a speciális körülményekre.

részletek

Szándékosan kerülnék a pilóták a Q3-at?

A középmezőny számára értékesebb lehet a Q2-ben kiesni, mint bejutni a Q3-ba - vallja Romain Grosjean, aki Szingapúrban a hetedik helyről indulva a gumik miatt még a tizenharmadiktól is kikapott.

részletek

Elindult a teherautó-abroncsok gyártása az Apollo Tyres magyar üzemében

Az Apollo Vredestein megkezdte az Apollo tehergépjármű-gumiabroncsok gyártását és szállítását új, magyarországi üzeméből. Az első tehergépjármű-abroncsokat – az Apollo 385/65 R22,5 Endurance RT HD típust – egy belga, építkezési anyagok szállítására szakosodott fuvarozóvállalat használja.

részletek

A Michelin tudja, hogyan lehetne jobb az F1

A MotoGP mintájára a Formula-1-et is felvirágoztatná a sorozat egykori beszállítója, ám szépséghibája a történetnek, hogy a napokban lezárt gumitenderre a márka nem adta be nevezését.

részletek

Kérdés, hogy ezek után érkezik-e a Michelin

Hiába kíván visszatérni az F1-be a kétezres évek egyik nagy gumigyártója, az FIA által teremtett környezet több akadályt is a márka elé gördített. A 2020-as szezon okoz fejfájásokat.

részletek

Nők VS. Férfiak: Ki figyel jobban a gumira?

Míg az utakon óvatosabb hölgyek elsősorban az abroncsnyomással kapcsolatos problémák, valamint a padkák és kátyúk okozta sérülések miatt, addig a sportosabban vezető férfiak jellemzően a vezetési stílusukból adódó abroncssérülések miatt térnek be a gumiszervizekbe – derült ki a Bridgestone gumiszervizek vezetői körében végzett elemzéséből. A gyorsabb tempó miatt a férfi autósok általában hamarabb kénytelenek új abroncsot venni, mint az autójukat és a gumikat is jobban kímélő nők. Egy dolog azonban mindkét nemre jellemző: csere esetén egyre fontosabb szempont a gumiabroncs minősége és megbízhatósága.

részletek

Sokan még mindig téli gumiabronccsal indulnak el nyaralni

A nyaralni induló magyarok 16%-a még júliusban is téli gumival közlekedik. Ez mégis javuló tendenciát mutat a tavalyi felmérés eredményéhez képest, amikor a magyarok 18%-a bevallottan havas útra tervezett kerekeken autózott a kánikulában - derül ki a Vredestein friss felméréséből, amiben a Balaton-partra fókuszáltak. Pedig az abroncsoknak a forró aszfalt mellett az egyre gyakoribbá váló heves esőzéseknek is ellen kell állniuk.

részletek

5 év múlva érkezhetnek a pitypangból készülő gumiabroncsok

A Continental technológiai vállalat és Dirk Pröfer professzor közösen vehette át a Münsteri Egyetem elismerését a pitypangból készülő abroncsokkal kapcsolatos kutatásért.

részletek

A csapatok kíváncsiak a veszélyesebb F1-re

2021-től betiltják a gumimelegítőket az F1-ben, ami egy vitatott döntés az FIA részéről: bár a mérnököket és a pilótákat kihívások elé állítja, de ugyanígy veszélynek is teszi ki őket.

részletek

2021-től érkeznek a 18"-os abroncsok

Az FIA megnyitotta a gumiabroncs-beszállítói tendert a 2020 és 2023 közötti időszakra vonatkozóan, és az már biztos, hogy 2021-től 18”-os abroncsokat láthatunk a Formula-1-ben.

részletek