DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Kérdés, hogy ezek után érkezik-e a Michelin

Hiába kíván visszatérni az F1-be a kétezres évek egyik nagy gumigyártója, az FIA által teremtett környezet több akadályt is a márka elé gördített. A 2020-as szezon okoz fejfájásokat.

2006-os kivonulása óta most először merült fel a Michelin vezetőiben, hogy a márka újból a Formula-1 hivatalos gumibeszállítójává válhatna, ám ezt a törekvést több tényező is akadályozza. Az F1 jelenlegi partnerének, a Pirellinek 2019 végéig van szerződése, így a Michelin leghamarabb 2020-tól szolgálhatná saját termékeivel a száguldó cirkuszt, ám ez a szezon pont egy átmeneti év lesz, mielőtt a mezőny (várhatóan) 18 hüvelyk átmérőjű kerekekre cseréli a jelenlegi 13-asokat.A francia márka a váltást teljes mellszélességben támogatja, ám ahhoz, hogy idáig eljussanak, előtte be kellene vállalniuk azt a bizonyos átmeneti évet és az ezzel járó 13-as méretű kerekeket. Ez több okból sem ideális helyzet számukra.

„Ellenezzük a 13 hüvelykes kerekeket, ugyanis ezek nem összeegyeztethetők a mi jövőképünkkel, arról nem is beszélve, hogy egyetlen szezonra pénz- és időpocsékolás lenne ekkora gumikat kifejlesztenünk. Ez a két tényező jelentős visszatartó erő számunkra” – árulta el az Autosportnak Michelin egyik szóvivője.

renault-michelin-f1-2006



Egy másik lényeges terület, amelyről az FIA és a Michelin nem ért egyet, az a gumik élettartama: míg a szövetség a gyorsan kopó abroncsokat és ezáltal a kétkiállásos futamokat részesíti előnyben, addig a gumigyártó strapabíróbb szetteket szeretne készíteni, amelyekből a pilóták hosszabb ideig tudnak maximális teljesítményt kipréselni. „Nem célunk pár kör alatt elkopó gumikat gyártani, nem vagyunk rajongói a nagymértékű degradációnak” – tette hozzá a meg nem nevezett forrás.

Az FIA versenyigazgatója szerint az egy szezonos átmeneti időszak valóban kellemetlen körülményeket teremt, ám állítása szerint ez egy elkerülhetetlen helyzet volt. „Elegánsabb lett volna, ha a [Pirellivel] fennálló szerződést egy évvel meghosszabbítjuk, de erre nem volt lehetőségünk” – árulta el Charlie Whiting.

Hiába a nemtetszés, a Michelin ettől függetlenül a következő hetekben jól átgondolja a helyzetet, majd várhatóan az utolsó pillanatokban dönt arról, hogy mégis vállalja-e az extra terheket. Erre augusztus 31-ig van lehetőségük, az FIA ugyanis ezzel a nappal zárja a pályázatot.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: