DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök

FIA

Idegörlő F1-es újraindítások várhatók

Az eddig alkalmazott repülőrajt helyett már az idei évtől állórajttal indíthatják újra az F1-es futamokat. A megoldás izgalmakkal kecsegtet, ám jelentős veszélyeket is rejt magában.

részletek

A Mercedes miatt figyelik jobban a motorokat?

Figyelmeztetést kaptak a motorszállítók: a partnercsapatoknak teljesen egyenértékű erőforrást kell biztosítani. A gyanú szerint a Mercedes miatt volt szükség direktívára – Toto Wolff állítja, még az üzemmódok is megegyeznek.

részletek

Nem diszkriminálhatnak tovább a motorgyártók

Gyanúba keveredtek az F1 motorszállítói – az FIA szerint bizonyos gyártók butított erőforrással látták el partnereiket, helyzeti előnybe hozva saját magukat. Az FIA most megtette az óvintézkedéseket.

részletek

Már úton van az esztétikusabb halo

A glória bevezetésével az FIA-nak minden energiája arra ment el, hogy az idei szezonra egyáltalán elkészüljön az eszköz. Mostanra eljutottak oda, hogy a kinézetével is foglalkozzanak.

részletek

Az FIA minden versenyigazgató szemét kinyitja

A szervezet egy szeminárium keretében 70 versenyigazgatót hívott össze különböző nemzetközi szériákból. Tovább növelnék a versenyek színvonalát, így a pályaelhagyások témája is terítéken volt.

részletek

Jó lehet az F1-nek a sok gyerek a rajtrácson

A Formula-1 menedzsmentje nemrég úgy határozott, betiltja a rajtrácslányok alkalmazását a futamok előtt. Nagy volt a felzúdulás, ám a gyerekekkel kihúzták a dolog méregfogát?

részletek

F1-es csapatok nevezési díjai

Irtózatos pénzösszeget emészt fel, ha egy istálló a Formula-1-ben akar maradni. A jó szereplés rengeteg kiadással jár, erre még jön a komoly nevezési költség. De melyik csapatnak mennyi?

részletek

Idén debütál a biometrikus kesztyű

Ugyan még nem kötelező jeleggel, de az FIA már a 2018-as szezontól bevezeti a biometrikus kesztyűt, mellyel sokkal gyorsabban és pontosabb adatokhoz tudnak jutni a versenyző állapotát illetően.

részletek

Todt nem tud megoldást a rajtbüntetésekre

Az elmúlt évek egyik leggyakoribb beszédtémáját a közvéleményt legjobban bosszantó F1-es szabály, a motorcserék utáni rajtbüntetések sokasága jelentette. Jean Todt szerint azonban kár is hozzányúlni, amíg a privát csapatok érdekei teljesülnek.

részletek

Di Grassi szívesen lenne az FIA elnöke

A 30-as éveikben járó aktív autóversenyzők a legritkább esetben jelentkeznek be a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöki posztjáért, a Formula-E-ben címvédő Lucas di Grassi azonban elismerten politikai pályafutásra vágyik.

részletek

Idén is lesz Pirelli-gumiteszt

2017-hez hasonlóan 2018-ban is megkérte a gumigyártó a csapatokat, hogy segítsenek az új abroncsok fejlesztésében. Csakúgy, mint a tavalyi tesztnek, az ideinek is minden istálló résztvevője lesz.

részletek

Kiharcolta a Ferrari különjogát, most el akarja venni

A Ferrari kilépéssel való fenyegetőzése sem riasztja el Jean Todtot, hogy megfossza a márkát egyedi vétójától – az eset iróniája, hogy Ferrari-főnökként az FIA elnöke is küzdött a jog megszerzéséért.

részletek