FIA
Idegörlő F1-es újraindítások várhatók
Az eddig alkalmazott repülőrajt helyett már az idei évtől állórajttal indíthatják újra az F1-es futamokat. A megoldás izgalmakkal kecsegtet, ám jelentős veszélyeket is rejt magában.
részletekA Mercedes miatt figyelik jobban a motorokat?
Figyelmeztetést kaptak a motorszállítók: a partnercsapatoknak teljesen egyenértékű erőforrást kell biztosítani. A gyanú szerint a Mercedes miatt volt szükség direktívára – Toto Wolff állítja, még az üzemmódok is megegyeznek.
részletekNem diszkriminálhatnak tovább a motorgyártók
Gyanúba keveredtek az F1 motorszállítói – az FIA szerint bizonyos gyártók butított erőforrással látták el partnereiket, helyzeti előnybe hozva saját magukat. Az FIA most megtette az óvintézkedéseket.
részletekMár úton van az esztétikusabb halo
A glória bevezetésével az FIA-nak minden energiája arra ment el, hogy az idei szezonra egyáltalán elkészüljön az eszköz. Mostanra eljutottak oda, hogy a kinézetével is foglalkozzanak.
részletekAz FIA minden versenyigazgató szemét kinyitja
A szervezet egy szeminárium keretében 70 versenyigazgatót hívott össze különböző nemzetközi szériákból. Tovább növelnék a versenyek színvonalát, így a pályaelhagyások témája is terítéken volt.
részletekJó lehet az F1-nek a sok gyerek a rajtrácson
A Formula-1 menedzsmentje nemrég úgy határozott, betiltja a rajtrácslányok alkalmazását a futamok előtt. Nagy volt a felzúdulás, ám a gyerekekkel kihúzták a dolog méregfogát?
részletekF1-es csapatok nevezési díjai
Irtózatos pénzösszeget emészt fel, ha egy istálló a Formula-1-ben akar maradni. A jó szereplés rengeteg kiadással jár, erre még jön a komoly nevezési költség. De melyik csapatnak mennyi?
részletekIdén debütál a biometrikus kesztyű
Ugyan még nem kötelező jeleggel, de az FIA már a 2018-as szezontól bevezeti a biometrikus kesztyűt, mellyel sokkal gyorsabban és pontosabb adatokhoz tudnak jutni a versenyző állapotát illetően.
részletekTodt nem tud megoldást a rajtbüntetésekre
Az elmúlt évek egyik leggyakoribb beszédtémáját a közvéleményt legjobban bosszantó F1-es szabály, a motorcserék utáni rajtbüntetések sokasága jelentette. Jean Todt szerint azonban kár is hozzányúlni, amíg a privát csapatok érdekei teljesülnek.
részletekDi Grassi szívesen lenne az FIA elnöke
A 30-as éveikben járó aktív autóversenyzők a legritkább esetben jelentkeznek be a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöki posztjáért, a Formula-E-ben címvédő Lucas di Grassi azonban elismerten politikai pályafutásra vágyik.
részletekIdén is lesz Pirelli-gumiteszt
2017-hez hasonlóan 2018-ban is megkérte a gumigyártó a csapatokat, hogy segítsenek az új abroncsok fejlesztésében. Csakúgy, mint a tavalyi tesztnek, az ideinek is minden istálló résztvevője lesz.
részletekKiharcolta a Ferrari különjogát, most el akarja venni
A Ferrari kilépéssel való fenyegetőzése sem riasztja el Jean Todtot, hogy megfossza a márkát egyedi vétójától – az eset iróniája, hogy Ferrari-főnökként az FIA elnöke is küzdött a jog megszerzéséért.
részletek