Az utóbbi hónapokban bizalmatlan tekintettel figyelhette az FIA a Formula-1 három gyári csapatát, a Mercedest, a Ferrarit és a Renault-t. A szövetségnek „erős a gyanúja”, hogy a fenti három márka közül egy vagy több olyan különleges üzemmódokat is aktiválni tud saját erőforrásán (például időmérőkön), amelyekhez partnereiknek nem ad hozzáférést.
Mivel az FIA a csapatok közötti teljes egyenlőségre törekszik, ennek megléte érdekében így akcióba is lépett. Egy, a csapatok felé kiküldött technikai utasításban Jean Todték mindenki figyelmét felhívták arra, hogy mostantól még szigorúbb ellenőrzések elé nézhetnek. Ezzel a lépéssel „biztosítják, hogy a motorszállítók erőforrásai minden egyes alkatrészükben megegyeznek egymással, mivel erős a gyanújuk, hogy most nem ez a helyzet” – fogalmaztak a kiküldött direktívában.
Bár az FIA szerint az erőforrások dokumentációi most is megegyeznek egymással, bizonyos üzemmódjaik vélhetően attól függően voltak korlátozva, hogy melyik csapathoz kerültek az adott egységek. Innentől kezdve viszont érkeznek a szigorúbb elvárások: Egyrészt, ahogy a dokumentációjukban is szerepel, a motorok specifikációinak kivétel nélkül egyezniük kell egymással. Másrészt, teljesen egyforma szoftverrel kell működniük, és képesnek kell lenniük egyforma üzemmódokra. Harmadrészt, ugyanolyan specifikációjú üzemanyaggal és olajjal kell működniük. Ez utóbbit azért kell leszögezni, mert egyes csapatok a gyáriaktól eltérő beszállítótól szerzik be az üzem- és kenőanyagokat.
A Hondát természetesen nem érintette a felhívás, hiszen egyetlen partnerük van az F1-ben.