DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 20. vasárnap

Audi

Audi: Formula-E helyett Dakar és Le Mans

Átalakítja a közeljövőben a motorsportos programját a négykarikás márka: a 2021-es évad végén távozik gyári szinten a Formula-E-ből, viszont elindulnak a Dakar ralin és LMDh-projektet is indítanak.

részletek

Tovább „élesíti” SQ2 modelljét az Audi

Megújult a kompakt szegmens sportos SUV-tagja: az Audi felfrissítette SQ2 modelljét (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,7 - 7,7*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 176 - 176*). Megjelenése az új fényszóróknak és lökhárítóknak is köszönhetően még sportosabbá és markánsabbá vált, vezetését pedig új Audi connect szolgáltatások és vezetői segédrendszerek teszik még kényelmesebbé és élvezetesebbé. Nemkülönben színvonalasak menetteljesítményei, 221 kilowattos (300 LE) 2.0 TFSI aggregátjával ugyanis az SQ2** álló helyzetből mindössze 4,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, quattro összkerékhajtásának és S sportfutóművének köszönhetően pedig mindenkor magabiztosan továbbítja erejét az útfelületre.

részletek

Az igazság pillanata – Lucas di Grassi teszteli a szériaközeli RS e-tron GT prototípust

Késő nyári nap, Neuburg an der Donau: az Audi Versenysport-kompetenciaközpontjának épülete előtt négy férfi gyűrűjében egy szériaközeli RS e-tron GT áll...

részletek

Búcsú a rekorder Audi RS 5 DTM-től

28 győzelem, 95 dobogó, 29 pole pozíció, 28 leggyorsabb kör és mind a hat bajnoki cím: az Audi RS 5 DTM, amely múlt vasárnap teljesítette utolsó versenyét a Hockenheimringen, mindössze két év alatt számos rekordot megdöntött vagy állított fel. Részben hatékonyságának köszönhetően az egyik legsikeresebb versenyautó a DTM történetében, amelyet 2021-től GT3-as autókkal rendeznek.

részletek

Harmadszor is René Rast a DTM bajnoka

Megtette a tőle telhetőt Nico Müller, az üldöző a hockenheimi szezonzárón, egy darabig vezette is az utolsó futamot. René Rast azonban győztes formában volt: a versenyt és a bajnoki címet is behúzta.

részletek

Tények, számok és érdekességek az Audi quattro-technikájáról

Immár 40 esztendeje az Audi meghatározó műszaki szakterülete és alappillére a quattro összkerékhajtás. E nagyszabású sikertörténet az 1980-as, manuálisan zárható központi differenciálműtől egészen az Audi e-tron sorozat új S-modelljeinek három elektromos motorjáig ível. Négy karika és négy hajtott kerék, 40 szám 40 évből – olyan tények gyűjteménye, amelyeket nem mindenki ismer.

részletek

Audi R8 LMS és RS e-tron GT tanulmány: amikor jelen és jövő találkozik

Mindketten Neckarsulmból származnak, a jelen és a jövő sportautóinak vonzerejét képviselik és tükrözik mindazt a szenvedélyt, amellyel az Audi fejleszti és építi autóit. Az Audi R8 LMS, mint sikeres GT3 versenyautó és az új Audi RS e-tron GT prototípus most először találkozik a világ legnagyobb GT3-as eseményén, a Spa-i 24 órás versenyen.

részletek

Ötszáz lóerős gépsárkánnyal autóztatott Keszthelyi Vivien

Keszthelyi Vivien az Audi pályanapon, a márka családi rendezvényén vett részt a Hungaroringen. Az ifjú autóversenyző ezúttal meglepetésként maga is a volán mögé ült, egy korábbi közel 500 lőerős versenyautójával kápráztatta el a szerencsés résztvevőket. Keszthelyiék sajtóközleményét idézzük.

részletek

Az új Audi A3 Sportback 40 TFSI e

Akár 78 kilométer tisztán elektromos hatótáv (NEDC) és 150 kW (204 LE) rendszerteljesítmény: az Audi bemutatja A3 Sportback 40 TFSI e modelljét (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 1,5-1,4; elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km)*: 13,8-13,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 34-30). A hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű kompaktmodell károsanyag-kibocsátás nélkül is közlekedhet, magasfokú gazdaságosság mellett kínál sportos menetteljesítményeket és az új A3 sorozat minden erényét felsorakoztatja.

részletek

Audi Hungaria: robot támogatja az emberi kezet

Az innováció jegyében az Audi Hungaria következetesen és fenntarthatóan újabb és újabb technológiákat alkalmaz mind a motor- mind a járműgyártás területén. Ennek legújabb példájaként a járműgyár minőségbiztosítási e-laboratóriumában egy érintést szimuláló robot, az úgynevezett Haptik robot végzi az autók belső terének érzet alapú komfortoptimalizálását.

részletek

Innovatív, dinamikus és elektromos – Az Audi e-tron S és az S Sportback

Következetesen folytatja elektromos offenzíváját az Audi – mégpedig Audi e-tron S és Audi e-tron S Sportback modelljeivel. A két tisztán elektromos hajtásrendszerű S modellt egyaránt három elektromos motor hajtja, amelyek közül kettő a hátsó tengelyen dolgozik. Hajtásrendszerük intelligens szabályzása új szintre emeli a biztonságot és mindenekelőtt a menetdinamikai képességeket, az elektromos összkerékhajtást ugyanis a hátsó tengely aktív és változó arányú, elektromos forgatónyomaték-elosztásával (Torque Vectoring) egészíti ki.

részletek

GT-autókkal újul és menekül meg a DTM

Fennmarad, de átpozícionálja magát a Német Túraautó-bajnokság, amelynek Gerhard Berger által bejelentett új, GT-autókra és privát csapatokra épülú szabályait az Audi és a BMW is támogatja.

részletek