DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 21. kedd

Audi

Intelligens megoldással a túlterhelés ellen

Ha sok elektromos autó töltődik egyszerre, kialszanak az utcai lámpák – ilyen komor jövőkép formájában festik le félelmeiket az elektromos mobilitás szkeptikusai. Egy modelltesztje során azonban az Audi egyértelmű választ ad erre: az intelligens és hálózat-optimalizált töltés tehermentesítheti az elektromos hálózatot, így segítve elő az elektromos mobilitás elfogadottságát. Az Audi e-tron modellek és a connect töltőrendszer már ma is készen állnak erre.

részletek

Megkezdődik az Audi e-tron GT sorozatgyártása

Böllinger Höfe üzemében a szenvedély egyesül a precizitással, innovációval és fenntarthatósággal: itt zajlik ugyanis a tisztán elektromos Audi e-tron GT sorozatgyártásának előkészítése. A kiemelkedő teljesítmény és a környezettudatosság itt kéz a kézben jár. A 100 százalékban öko áramot és megújuló forrásból származó hőt használó gyártás nettó szénsemleges. Az erőforráskímélő járműgyártási folyamat a papír és a csomagolás használatát is kerüli, zárt alumínium és műanyag láncokat alkalmaz és ez az első új Audi modell, amelyet fizikai prototípus létrehozása nélkül terveztek.

részletek

Sportos, erős és gazdaságos – Az Audi bemutatja az SQ5 TDI új generációját

Még karakteresebb, sportosabb és gazdaságosabb: a továbbfejlesztett Audi SQ5 TDI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 7,0 - 7,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 185 - 185) még magabiztosabbá és meggyőzőbbé vált. Háromliteres, V6-os dízelmotorja 251 kW (341 LE) teljesítményt produkál, s mindvégig harmonikusan és dinamikusan fejti ki tekintélyes erejét. Tovább „élesített” dizájnja a sportos SUV-modell erőteljes karakterét emeli ki. A Q5-sorozat csúcsmodelljéhez** extrafelszerelésként az új, digitális OLED-technikával működő hátsó lámpák is rendelhetők.

részletek

Az Audi tovább tökéletesíti az e-tron modellcsaládot

Gyorsabb töltés és még nagyobb kényelem a kormány mögött: az Audi következetesen tökéletesíti e-tron modelljeit. A tisztán elektromos SUV és az e-tron Sportback SUV kupé modellek felszereltsége számos út tétellel bővült.

részletek

Audi: Formula-E helyett Dakar és Le Mans

Átalakítja a közeljövőben a motorsportos programját a négykarikás márka: a 2021-es évad végén távozik gyári szinten a Formula-E-ből, viszont elindulnak a Dakar ralin és LMDh-projektet is indítanak.

részletek

Tovább „élesíti” SQ2 modelljét az Audi

Megújult a kompakt szegmens sportos SUV-tagja: az Audi felfrissítette SQ2 modelljét (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,7 - 7,7*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 176 - 176*). Megjelenése az új fényszóróknak és lökhárítóknak is köszönhetően még sportosabbá és markánsabbá vált, vezetését pedig új Audi connect szolgáltatások és vezetői segédrendszerek teszik még kényelmesebbé és élvezetesebbé. Nemkülönben színvonalasak menetteljesítményei, 221 kilowattos (300 LE) 2.0 TFSI aggregátjával ugyanis az SQ2** álló helyzetből mindössze 4,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, quattro összkerékhajtásának és S sportfutóművének köszönhetően pedig mindenkor magabiztosan továbbítja erejét az útfelületre.

részletek

Az igazság pillanata – Lucas di Grassi teszteli a szériaközeli RS e-tron GT prototípust

Késő nyári nap, Neuburg an der Donau: az Audi Versenysport-kompetenciaközpontjának épülete előtt négy férfi gyűrűjében egy szériaközeli RS e-tron GT áll...

részletek

Búcsú a rekorder Audi RS 5 DTM-től

28 győzelem, 95 dobogó, 29 pole pozíció, 28 leggyorsabb kör és mind a hat bajnoki cím: az Audi RS 5 DTM, amely múlt vasárnap teljesítette utolsó versenyét a Hockenheimringen, mindössze két év alatt számos rekordot megdöntött vagy állított fel. Részben hatékonyságának köszönhetően az egyik legsikeresebb versenyautó a DTM történetében, amelyet 2021-től GT3-as autókkal rendeznek.

részletek

Harmadszor is René Rast a DTM bajnoka

Megtette a tőle telhetőt Nico Müller, az üldöző a hockenheimi szezonzárón, egy darabig vezette is az utolsó futamot. René Rast azonban győztes formában volt: a versenyt és a bajnoki címet is behúzta.

részletek

Tények, számok és érdekességek az Audi quattro-technikájáról

Immár 40 esztendeje az Audi meghatározó műszaki szakterülete és alappillére a quattro összkerékhajtás. E nagyszabású sikertörténet az 1980-as, manuálisan zárható központi differenciálműtől egészen az Audi e-tron sorozat új S-modelljeinek három elektromos motorjáig ível. Négy karika és négy hajtott kerék, 40 szám 40 évből – olyan tények gyűjteménye, amelyeket nem mindenki ismer.

részletek

Audi R8 LMS és RS e-tron GT tanulmány: amikor jelen és jövő találkozik

Mindketten Neckarsulmból származnak, a jelen és a jövő sportautóinak vonzerejét képviselik és tükrözik mindazt a szenvedélyt, amellyel az Audi fejleszti és építi autóit. Az Audi R8 LMS, mint sikeres GT3 versenyautó és az új Audi RS e-tron GT prototípus most először találkozik a világ legnagyobb GT3-as eseményén, a Spa-i 24 órás versenyen.

részletek

Ötszáz lóerős gépsárkánnyal autóztatott Keszthelyi Vivien

Keszthelyi Vivien az Audi pályanapon, a márka családi rendezvényén vett részt a Hungaroringen. Az ifjú autóversenyző ezúttal meglepetésként maga is a volán mögé ült, egy korábbi közel 500 lőerős versenyautójával kápráztatta el a szerencsés résztvevőket. Keszthelyiék sajtóközleményét idézzük.

részletek