DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WTCR

Michelisz idén mindenkit legyőzne a WTCR-ben

Michelisz Norbert egyelőre Pécsen tölti a mindennapjait, de fejben már a Túraautó Világkupa idei szezonjára készül. A tavalyi összetett negyedik helyén végzett magyar pilótának idén már három csapattársa is lesz, és mint a DIGI Sport híradójának elárulta: a célja, hogy először őket, majd a mezőny összes többi tagját is legyőzze.

Michelisz Norbert a 2019-es versenyautóját már tesztelte Portugáliában. „Apróságokat már decemberben, a két portugáliai teszten kipróbáltunk. Itt a szabályok arra nem adnak lehetőséget, hogy alapvetően felforgassuk mondjuk a technikai hátterét a versenyautónak, de mindig van olyan terület, ahol látjuk a fejlődést. Új lengéscsillapítókat próbáltunk Portugáliában, és néhány dolgot, ami a megbízhatóságot szolgálja” – nyilatkozta a Sport24-nek.

A teszten nem csak Michelisz Norbert és tavalyi bajnok csapattársa, az 56 éves Gabriele Tarquini vett részt, hanem a Hyundai két új pilótája, Nick Catsburg és Augusto Farfus is. „Az első ember, akit le kell győzni, az autósportban általában mindig a csapattárs. Tavaly már egy nagyon erős és rutinos csapattársam volt Gabriele Tarquini személyében, és most már nem csak egy, hanem pluszban még kettő, tehát összesen három nagyon magasan képzett és nagyon jó csapattársam lesz. Engem abszolút motivál, hogy először őket, majd a többieket győzzem le.” 

michelisznorbert2019



2019-től új pontszámítási rendszer érkezik a WTCR-be. A főbb változtatások, hogy 10 helyett már a 15 legjobb pilóta kap pontot, illetve az eddigi rendszert megszüntették, miszerint az adott hétvége három futamát másképp pontozzák. Emellé pedig a másodikhoz hasonlóan az első időmérő öt legjobbjának is jár majd pont. Korábban a második, fordított rajtrácsos futam érte a legkevesebbet, ez a különbség viszont eltűnik majd 2019-től. Az első és a második hely közötti hét pontos differencia ötre csökken.

„Bár kevésbé volt átlátható, hogy minden futamért eltérő pontot adnak, de én a tavalyi rendszerben azokat a versenyeket szerettem inkább, amelyeknél az időmérő sorrendje döntött a helyezésekről, és több pontot lehetett szerezni. Szemben azzal a futammal, ahol fordított rajtrácsról olyan versenyző is nyerhetett, aki normál időmérős helyezésével soha nem tudna odaérni. Ez idén megváltozik, és alapvetően azt a célt szolgálja, hogy sokkal eseménydúsabb versenyek legyenek” – fogalmazott Michelisz.

Az idénynyitó április első hétvégéjén, Marokkóban lesz. Jóslatokba még nem bocsátkozna a 34 éves pilóta, hiszen februárban kezdődik az idei tesztidőszak, de bízik abban, hogy a szezon végén ő örülhet majd a legjobban. „Azt már megtanultam a pályafutásom során, hogy jó időben kell jó helyen lenni, és az embernek kell néha a szerencse is. Remélem, hogy a szerencse mellém szegül 2019-ben.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: