Ahogyan közeledik a 2017-es évad vége, egyre égetőbb kérdés, mi lesz a túraautó-világbajnokság sorsa jövőre. Vannak, akik szerint a létszámgondokkal küzdő sorozat megszűnése is benne van a pakliban. A folytatás két úton lenne lehetséges: vagy marad a jelenlegi, költséges TC1-es szabályrendszer, vagy a virágzó, olcsó TCR formuláját ültetik át a világbajnokságra is. A Class One előírások csak távlati megoldást jelenthetnek, legkorábban 2019-ben vagy 2020-ban vezethetik be őket.
A WTCC Blog információi szerint azonban a TC1-nél maradást megakadályozhatja a Honda, a Volvo mellett a két gyári csapat egyike. A gyártó ugyanis piacra dobta a Civic új generációját, marketingokok figyelembe vételével ezért nem akar tovább versenyezni a régebbi verzióra épülő WTCC-modellel. Az pedig, hogy az új utcai Civicből fejlesszen TC1-es versenygépet, azért nem érné meg, mert a Class One érkezése miatt ezt csak egy vagy két évig használnák.
TCR-es verziója viszont már van az új Civicnek: javában folyik a tesztelése, Michelisz is kipróbálta. A WTCC Blog szerint így az egyetlen járható út a széria számára a TCR-es szabályrendszer: ha a TC1 mellett maradnának, nem csupán a Hondát, hanem az FIA világbajnoki státuszát is elveszítenék, egyetlen gyártó részvételével ugyanis nem hívhatnák így a sorozatot.