DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WTCC

Sokat küzdött Bári Gergő Michelisz Norbiért

Fél nappal a nagy bejelentés előtt készítettünk interjút Bári Gergővel, aki ekkor még nem árulhatta el, hogy együtt dolgoznak majd Norbival - azt viszont igen, hogy a Honda eleinte nem akart belemenni a dologba...

Megjegyzés: a cikk fél nappal a Michelisz-Bári kettős újbóli összeállásának bejelentése előtt készült.

Bári Gergő hosszú éveken keresztül együtt dolgozott Michelisz Norberttel, és amikor utóbbi a Honda gyári alakulatához igazolt, azt hihettük, hogy versenymérnöke is vele tart. Így is lett, csakhogy a gárda úgy döntött, az egyenlőség jegyében Tiago Monteiro mellé helyezik a magyar mérnököt. A két fél azóta többször is elmondta már, hogy jó érzés lenne ismét közösen harcolni a sikerért, a csapat azonban még nem döntött arról, hogy ki kivel fog együttműködni 2017-ban. Gergő a Formula.hu-nak adott nyilatkozatában nem erősítette meg, de nem is cáfolta, hogy az előttünk álló szezonban ismét visszatérhetnek a közös munkához.

„Az én álláspontom ismert, próbáltam is érvelni a csapatnak, hogy miért lenne nem csak az én lelkivilágomnak jobb, ha a Norbival együtt dolgozhatnánk. Karácsony előtt még azt mondták, hogy teljesen jól működött így a csapat, és hogy kár lenne bolygatni, de az azóta eltelt időszakban rendesen mozgattuk a szálakat változás érdekében. Monza után valószínűleg ki fog derülni, hogy hogyan folytatjuk tovább" - mondta Gergő, utalva az eheti shakedown-ra a Királyi Parkban.



A magyar szakember kitért a WTCC idei szezonjára is, ahogyan a potenciális világbajnoki esélyeseket is megemlítette. „Mindig az örök szkeptikusnak tartottam magam, ezért nagyon kemény évadot várok. Ha nem így lesz, akkor azt inkább a szerencsének, mintsem az eleve elvárható eredménynek fogom betudni. A világbajnok Rob Huff személyében egy olyan Citroen-sofőr lesz a mezőnyben, aki nagyon nehéz ellenfélnek bizonyul majd. Tavaly közelebbről is megismerhettük őt, rettentően hasznos információ birtokában van, a Citroent pedig nem kell bemutatni. Ha teljes mellszélességgel állnak oda a privátok mellé, és minden támogatást megadnak a Huffnak, akkor könnyen előállhat egy olyan helyzet, mint 2013-ban, amikor Muller világbajnok tudott lenni egy nagyon erős Chevy-vel.”

„De mellette ott a Volvo is, akik iszonyatosan profin állnak hozzá a szezonhoz. Bár sokszor a szerencse is kellett hozzá, tavaly év végére már remek eredményeket értek el, és látszódik a fejlődés a teljesítményük mögött. Idénre pedig olyan pilótákat igazoltak le, akik komoly erőt képviselnek a mezőnyben.” És hogy mit gondol Gergő a Honda esélyeiről? „Nálunk a csapaton belül mind Norbi, mind pedig Tiago nagyon elszánt a bajnoki cím megnyerésére. A már említettek mellett ők a legnagyobb esélyesek a végső győzelemre. Nyilván a saját megítélésem szerint Norbi az esélyesebb, de persze a csapat arra törekszik, hogy mindketten egyenlő feltételekkel szálljanak harcba.”

A versenymérnök túraautó-világbajnoki teendői mellett egyetemen is oktat Magyarországon, de még így is lenne energiája újabb kihívásokra. „Korábban szerettem volna szerepet vállalni más sorozatokban, hiszen a zengős években sem csak WTCC-ztünk. Ami ebben a bajnokságban érték, az nyilván máshol is az, és engem is sok minden érdekel és motivál. Próbálok sokfelé nézelődni. A kérdés az, hogy mennyire tudnám vállalni az áldozatokat a jelenlegi munkaköreim mellett.” 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: