DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WTCC

Bennani is marad - Nyolcesélyes lehet az idei WTCC-szezon

Újabb fontos ülés kelt el, illetve tartotta meg tulajdonosát a WTCC 2017-es mezőnyében. Ezzel a legjobb helyek mindegyikének van már gazdája, az optimista jóslatok szerint pedig három Citroen, három Volvo és két Honda csatázik majd a vb-címért az eddigi legkiegyenlítettebb szezonban.

Bár a Túraautó-világbajnokság a Citroen és a Lada képében két gyári alakulatot is elveszített és sokak szerint a sorozat emiatt jelentősen veszített értékéből, ez még nem akadálya annak, hogy rég nem látott izgalmakat hozzon a szezon most, hogy az elmúlt három évben nyomasztó dominanciát mutató francia alakulat autói privát kezekbe kerültek.

WTCC_Mehdi_Bennani_02



Viszont ezekből négy is lesz a mezőnyben, és éppen most találtgazdára a - feltehetően - utolsó: a Sebastien Loeb Racing megerősítette, hogy a harmadik évre is megtartja marokkói versenyzőjét, a tavalyi privát trófeát megnyerő Mehdi Bennanit, aki a C-Elysee volánjánál idén könnyen újabbakkal fejelheti meg eddigi három győzelmét. Loeb csapata ezúttal is három autóval képviselteti magát a rajtrácson: Bennani mellett Tom Chilton maradását és John Filippi érkezését már korábban bejelentették.

A WTCC hivatalos sajtóközleménye a hírre reagálva azt írja, hogy a marokkói pilóta révén nyolcfősre bővült az idei szezon bajnoki esélyeseinek a száma. Neveket ugyan nem soroltak fel, ám a pilóták eredményességét és az erőviszonyokat tekintve aligha lövünk mellé, ha azt mondjuk, két Hondára (Michelisz és Monteiro), a három Volvóra (Girolami, Björk és Catsburg), két SLR-Citroenre (Bennani és Chilton), valamint a Munnich Motorsport által nevezett, szintén Citroent vezető Huffra gondoltak.

A mezőny várható kiegyenlítettségét jelzi, hogy az eddig bejelentett 11 pilóta közül nyolcat is esélyesként kezelnek. A főbb ülések már elkeltek, de néhány csapat még adós tervei ismertetésével, köztük a Zengő Motorsport sem talált még csapattársat Aurelien Panis mellé. Attól mindenesetre még távol vagyunk, hogy a mezőny létszáma elérje a húszat, pedig idén már a „másodosztályba” is lehet nevezni TCN2 besorolású autókkal - ebbe a kategóriába azonban eddig még senki nem jelentkezett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: