DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WTCC

A Citroen még mindig leigazolná Micheliszt

A magyar pilótával már a WTCC-s csatlakozásuk idején szemezett a francia gyártó, de ő végül a Hondát választotta - Yves Matton a Hungaroringen ismét kifejezte szimpátiáját a magyar versenyző felé.

2013 őszét írtunk, amikor Michelisz Norbertnek tesztlehetőséget ajánlott a világbajnoki szerepvállalásra készülő Citroen, de mivel a Zengő Motorsport magyar pilótáját a Honda gyári szerződéssel kecsegtette, mindez csak elméleti szinten maradt. A sztori jól mutatja, hogy Norbi már akkor milyen elismertségnek örvendett a paddockban, az azóta eltelt több, mint két szezon alatt pedig valóban eljutott odáig, hogy a Honda gyári versenyzőjének mondhatja magát.



Reputációja azonban mit sem változott, sőt, sokkal jobb lett 2016-ra: ezt jól mutatja, hogy a WTCC szereplői nem nevezik jobbnak csapattársait, a JAS-nál ötödik éve versenyző Tiago Monteirót, vagy 2012 világbajnokát, Robert Huffot. Sőt! Amikor a Formula.hu a Hungaroringen megkérdezte a sorozat promóterét, Francois Ribeirót arról, hogy kit tart a Citroen legnagyobb ellenfelének idén, így válaszolt: „A Hondát, pilótáik pedig nagyon közel vannak egymáshoz, és mindhárman bajnokok lehetnek.”

„Az első szabadedzést a Citroennél néztem végig, és ugyanerről megkérdeztem Yves Mattont, a Citroen vezetőjét. Azt mondta nekem, hogy Norbi a legjobb Honda-pilóta, és ez nem az első alkalom, hogy így vélekedik róla. Később hozzátette: ’Lehet, hogy Tiago van előrébb a bajnokságban, de egész szezonra levetítve jobban bízok benne. Ha választanom kellene egy pilótát a csapatomba, Norbi lenne az. Látható, hogy nagyon kiegyensúlyozottan, kevés hibával vezet, ő jelenti a legnagyobb fenyegetést a Citroenre.’” - idézte Ribeiro honfitársa szavait.

A WTCC-főnök nyilatkozatában kitért arra is, hogy a magyar pilóta miért tűnik jobbnak, mint korábban. „Először vezet gyári autót, így nem kell aggódnia a kuplung, és a fékek miatt. Tavaly pole-on állt Motegiben, de elvétette a rajtot. És miért? Mert egy régebbi kuplungot használt. Egy gyári autóban minden futamra újat kap, és nem is jut eszükbe, hogy régebbit használjanak.” A francia szavai szinte visszahangozzák Michelisz vasárnap esti gondolatait, amikor a hímesházi versenyző azt nyilatkozta, hogy „Úgy voltam vele, hogy nyomom a gázt, maximum kipördülök az egyenesben, és összetörik az autó. A korábbi években az történt volna, hogy visszább veszek, de lehet, hogy ki is jöttem volna a bokszba.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: