DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 21. szombat
WTCC

A rossz érzések ellenére is dobogót vár Michelisz

A hétvégén Szlovákiában áll rajthoz a túraautó-vb mezőnye, így Michelisz Norbert is: a Honda gyári alakulatát erősítő magyar szerint amíg súlyelőnyben vannak a Citroenhez képest, egy dobogó a minimum elvárás magával szemben. Erről és a hétvége további kihívásairól írt Norbi a legújabb blogbejegyzésében, amelyet most mi is megosztunk olvasóinkkal.

„Van bennem kis rossz érzés a Slovakia Ring-i hétvége előtt a tavalyi verseny miatt. Alapvetően sok pozitív élmény köt a pályához: itt szereztem meg az első pole pozíciómat a WTCC-ben, és minden évben rengeteg magyar szurkoló látogat el Szlovákiába, így szinte második hazai versenyként tekintek erre a nagydíjra. Ugyanakkor legutóbb, 2015-ben az első tízbe sem sikerült bejutnom az időmérőn, és mindössze négy pontot szereztem a két futamon, miközben Gabriele Tarquini húsz ponttal gazdagodott a Hondával.

Persze bízom benne, hogy ezek a rossz érzések hamar elillannak, felkészültnek érzem magam a szlovákiai versenyre. Azt gondolom, hogy sikerült kielemezni a tavalyi gyengélkedés okait: voltak köztük vezetésbeli és beállításbeli hiányosságok is. Ezeket kiküszöbölve idén mindenképpen jobb teljesítményre vágyom a csapattársaimhoz képest.

orig_c31c20156f51ab4bd18914a7bb06705b



Mindez mit jelent számokra lefordítva? Úgy hiszem, hogy az időmérőn a Q3-as szereplés, de merészebb álmokat szövögetve akár egy első három helyes rajtpozíció sem elérhetetlen. Franciaországban a hetedik lettem a kvalifikáción, ezt az eredményt szeretném magam mögött hagyni, és Szlovákiában a legjobb hondásként végezni. A futamokon pedig addig, amíg 80 kilós súlyelőnyben vagyunk a Citroënhez képest, az egy dobogós helyezés a minimális cél.

Azt azért meg kell jegyeznem, hogy nehezebb dolgunk lesz a Slovakia Ringen, mint a Paul Ricardon volt. Ugyan a Citroënekhez képest ugyanarra lehet számítani, tehát egy körön a nyers tempót tekintve nagyjából velük egy szinten lehetünk, de a pálya karakterisztikájából adódóan a Volvo és a Lada is erősebb lehet itt. Látszik, hogy ez a két márka a közepesen gyors és gyors kanyarokban jó teljesítményre képes, Szlovákiában pedig rengeteg ilyen típusú kanyar van. Ezáltal még kiegyenlítettebb lehet a mezőny.

Bízom benne, hogy ez azt is jelenti, hogy a franciaországihoz hasonlóan izgalmas futamok várhatóak, de ebből a szempontból mégis pesszimistább vagyok egy kicsit. Ugyan a Slovakia Ringen széles az aszfalt, így lehet előzni rajta, de a sok nyújtott és gyors kanyarban a hátul haladó megérzi a leszorítóerő hiányát. Itt nehezebb lesz szorosan követni az üldözött autót, mint a Paul Ricardon volt.

orig_f8c02089b465cf4d9e165bbc7d3ec1f3

A Hondának egy kicsit jobban feküdt az első forduló helyszíne, mert a tavalyi év tapasztalatai alapján is, a mi erősségeink a lassú kanyarokban és az egyenes féktávokon domborodnak ki. Utóbbiból van néhány a Slovakia Ringen, ám lassú kanyarokból csak nagyon kevés, így arányaiban nincsen annyi az autónknak igazán fekvő része a pályának. Versenyzőként azonban kifejezetten szeretem a Slovakia Ringet, mert az egyik legtechnikásabb kör a naptárban. Vannak rajta szintkülönbségek, beláthatatlan kanyarok, szinte padlógázos kanyarok, és ezek mind kihívást jelentenek.

Közel van a Hungaroring is, egy héttel később már a hazai versenyre készülök, de nekem ez távolinak tűnik még. Most csak és kizárólag a Slovakia Ringen jár az agyam, most itt kell helytállnom, most itt kell a lehető legtöbb pontot gyűjtenem.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: