DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
WTCC

Huff: Szükségünk volt a Citroen távozására

A WTCC 2012-es bajnoka úgy véli, hogy a francia alakulat olyan dominánssá vált a sportágban, hogy jót fog tenni a mezőnynek a távozásuk, így a bajnokság is kiegyenlítettebb lesz majd.

Ne legyenek kétségeink afelől, hogy a 2016-ban kétautóssá váló gyári Citroen-csapat nem a világbajnokság első számú esélyesének fog számítani, de ami a hosszabb távú kilátásokat illeti, a Hondával hírbe hozott Robert Huffnak lehet igaza. A franciák kiszállásáról már nyáron pletykáltak, végül úgy döntöttek a PSA-csoportnál, hogy a rali-világbajnokságra kívánnak inkább fókuszálni, a WTCC-s gárda folyamatos leépítése mellett.



„Amennyire szükségünk volt a Citroen érkezésére, annyira szükségünk van most a távozásukra”- idézte Huffot az Autosport. „Egyszerűen túl erősek, a legnagyobb probléma pedig az, hogy túlzottan jó munkát végeztek. Részben azért, mert bármelyik csapathoz hasonlítva csillagászati összegekből gazdálkodhatnak, részben pedig azért, mert remek csapatot alkotnak. Tudják, hogy mit csinálnak, az erőforrást régóta próbálgatták a raliban, így nem akarom elvenni tőlük ezt az érdemet. De a tényből, hogy más gyártók nem akartak annyi pénzt rááldozni, amennyit ők, egyértelműen az következett, hogy mindig egy lépéssel jártak mindenki előtt.”

A Citroen négy gyári pilótája (José Maria Lopez, Yvan Muller, Sebastien Loeb, Ma-Csing Hua) kisajátította a bajnokság első négy helyét, a Top10-ben viszont a Honda, a Chevrolet, és a Lada is képviseltette magát. A Volvo érkezésével Huff úgy véli, hogy nagyon szoros csatára van kilátás a túraautó-vb-n. „Ha kivesszük őket a bajnokságból, a Honda, a Chevy, és a Lada nagyon közel van egymáshoz, és csatlakozni fog a Volvo is - remélem, nem végeztek olyan jó munkát, mint a Citroen, de biztos vagyok benne, hogy már az elejétől fogva számolni kell velük.”

„Négy, hasonló teljesítményt nyújtó gyártónak köszönhetően elképesztő harc alakulhat ki a bajnoki címért, és erre van szükségünk, nem pedig (gyári) Chevrolet-re, és Citroenre. Én a Chevrolet-vel nyertem a bajnoki címemet, és ha az ember a Citroennél vezet, az is fantasztikus érzés lehet. Szükségünk volt rájuk, hogy életben tartsák a bajnokságot, de úgy tűnik, hogy a Chevrolet a legjobbkor lépett ki - ahogyan most a Citroen is.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: