DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
WTCC

Michelisz volt idén a leggyorsabb hondás

Az egyik nemzetközi szaklap összesítette a WTCC 2015-ös szezonjában futott összes köridőt: ez alapján a Zengő Motorsport magyar versenyzője bizonyult a legjobbnak a hondások házon belüli csatájában.

Az év vége mindig alkalmat ad arra, hogy összegezzük a mögöttünk hagyott hónapok eseményeit. A TouringCarTimes.com szakoldal arra vállalkozott, hogy összesítette a túraautó-világbajnokság 2015-ös idénye során futott összes köridőt, s ez alapján sorrendet állított fel a versenyzők között. Minden pilótának az adott hétvégén elért legjobb időeredményét vették alapul – attól függetlenül, hogy azt egy szabadedzésen, az időmérőn vagy valamelyik versenyen érte el –, s ez alapján kiszámították, hogy az egyes versenyzők hány százalékkal tértek el átlagosan az adott helyszínen elért abszolút legjobb köridőtől.

Lopez_Nordschleife_WTCC



Aligha okoz meglepetést, hogy Jose Maria Lopez rendelkezik a mezőnyből a legjobb értékkel, ahogy az sem váratlan, hogy az argentin világbajnokot három gyári márkatársa követi Sebastien Loeb, Yvan Muller, Ma Csing-hua sorrendben. A Citroenek a tizenkét helyszínből tizenegyen bizonyultak a leggyorsabbnak: az egyetlen kivétel viszont épp magyar vonatkozású.

Motegiben ugyanis Michelisz Norbert nyerte meg az időmérő edzést, s az ekkor elért körideje egyben a japán hétvége legjobbja is volt. Voltaképpen ez azt is jelenti, hogy a Zengő Motorsport pilótája mondhatja el egyedül magáról, hogy a 2015-ös szezon során bárhol is gyorsabb volt a Citroeneknél.

Michelisz_VilaReal_WTCC

Ezek után már nem meglepő, hogy a hondások házi versenyében is a magyar szerepelt a legjobban: Norbi ötször volt a leggyorsabb közülük, míg a múlt héten elküldött Gabriele Tarquini négy, Tiago Monteiro pedig három alkalommal győzte le márkatársait ebben az összevetésben.

Ami viszont érdekes, hogy Michelisz eredménye így is csak a hetedik legjobb a mezőnyben: a négy citroenes mellett a ladás Nicolas Lapierre és a Campos Racing Chevrolet-jét terelgető Hugo Valente is közelebb volt átlagosan az adott hétvégén elért legjobb köridőhöz. A gyártók közötti erősorrend is érdekesen alakult, hiszen míg a versenyeken jobbára a Honda tűnt a második erőnek, a köridőket tekintve az RML által felkészített Chevy-k jobb átlagot produkáltak, a Ladát viszont még az egy-egy villanás sem mentette meg a negyedik, azaz utolsó helytől.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: