DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 22. vasárnap
WTCC

Zengő Motorsport: Keressük a múltkori hibát

A kilencedik lett Norbi az első edzésen. Nem teljesen reménytelen, de sok dolgunk van még. A tegnapi teszttel elkezdődött a francia hétvége, bár a hivatalos program csak ma indult el ezzel a szabadedzéssel, mégis az első pofonon már túl is vagyunk.

A tegnapi teszt a gyári csapat Hondáival szemben is komoly hátránnyal zárult, nincs mese, nem heverte ki az autó a gyengélkedést a kamion gyomrában egy hét alatt. Ok, nem is számíthattunk rá, de valahol ott motoszkált mindenkiben, hátha csak egy rossz álom volt.

Ezért is kegyetlen az autósport, hiszen a versenyző kikúrálja magát, alszik keveset és mehet, az autó erre nem képes.



Az első szabadedzésen a gyári versenyzők értékeivel indultunk, kellett néhány kontroll kör, hogy valóban gyengébben muzsikál-e a mi autónk. Persze ez is csalóka, hiszen a szabadedzéseken már nincs új gumi, csak ha nagyon ki kell valamit próbálni. Ez azt jelenti, hogy hiába értünk közelebb most a JAS Hondákhoz, nem tudjuk, ők milyen gumit használtak.

Mindegy, menni kell, mindenkinek egyformán nehéz a szitu. Folyamatosan romlottak persze a gumik, de, pontosan amilyen gumik is? Kinek mennyire friss? A két gyári versenyző, szinte egyforma időt futott, azok az autók egyformának tűnnek. Mi még hét tizedet keresünk hozzájuk képest.

Sokat segít az ilyen "ipari mennyiségű" tesztelésben, hogy sokkal rövidebb a pálya mint pl. a Szlovákiaring. Ennek köszönhető, hogy több mindent ki tudtunk próbálni. Átütő sikerről nem tudok beszámolni, Norbi és Gergő végig vonalban voltak, hogy éppen mi történik az autóval egy-egy kanyar után. Most eddig jutottunk. 

Következik a második szabadedzés 11.30-tól.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: