DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
WTCC

A kis Michelisz is versenyezne?

A Zengő Motorsport többszörös világbajnoki futamgyőztes túraautó-pilótáját mindenki szereti. A felnövekvő generáció példaképe, akinek mindig mindenkihez van néhány jó szava. Most épp az AFM olvasóinak kérdéseire válaszolt.

Mi volt eddig a legfurcsább dolog, amit egy szurkoló kért vagy kérdezett tőled? (Fekete Barnabás László)

A legfurcsább dolog, amit valaha kértek tőlem, az egy ajándékkal egybekötött kérés volt, ami arról szólt, hogy fogadjak örökbe egy oroszlánkölyköt a Fővárosi Állat- és Növénykertben. Ez elsőre nagyon furcsa és szokatlan kérésnek tűnt nekem, ugyanakkor egyedi és frappáns ötlet volt, és örömmel tettem eleget neki.



Szerinted idén hányadik leszel a pontversenyben, és képes lesz-e a Honda futamgyőzelemre? (Kováts Olivér)

Jelenleg nagyon nehéz lenne pontos következtetéseket levonni az erőviszonyokra vonatkozólag, azt pedig még nehezebb megtippelni, hogy az év végi összesítésben hova érhetünk oda. Amit el tudok mondani, hogy én adott esetben egy év végi 5-6. hellyel is elégedett lennék az abszolút értékelésben, de csak abban az esetben, ha én vagyok a legjobb a hondások közül. Ellenkező esetben viszont egy 2-3. hellyel sem lennék elégedett. A fő célom tehát mindenképp az, hogy 2014 után az idei esztendőt is legjobb hondásként zárjam az összetettben. A másik kérdésre válaszolva: igen, határozottan képesnek tartom a Hondát arra, hogy idén futamokat nyerjen. Ennek egyszerű oka van: az idei autónk erősebb a tavalyinál, és tavaly is nyert két versenyt a Civic, ezért én arra számítok, hogy idén ennél több győzelmet fog szerezni a Honda.

Mi a véleményed a büntetésedről, amit a Ma Csing-hua elleni koccanásért kaptál? Jogosnak érzed, vagy nem? (Gősi Máté)

Nem érzem jogosnak. Azt gondolom, hogy abból a kameraállásból, amelyből a tévé is mutatta az esetet, nem lehet pontosan megállapítani az autók egymáshoz viszonyított helyzetét, illetve haladási irányát. Megértek mindenkit, aki a felvételek alapján másképp gondolja, de én ott voltam, és tudom, hogy megvolt a pozícióm az előzésre, ezért nem érdemeltem volna büntetést. Ugyanakkor azzal is tisztában vagyok, hogy a versenybíráknak sincs egyszerű dolguk egy-egy ilyen helyzet megítélésében, ezért bár nem értek egyet a döntéssel, de elfogadom azt, hiszen ez is része az autósportnak, és minden versenyzővel előfordulnak hasonló esetek.

Milyen az érzet pilótaszemmel az új autóban? Mennyiben változott a vezethetősége? A Termas Rio de Hondóban látott két rajt reális volt, vagy ennyire jól sikerült elkapni őket? (Nagy Sándor Ivó)

A két rajt jobban sikerült az átlagosnál, ami részben annak is volt köszönhető, hogy a rajtrács végéről indulva nem volt rajtam semmilyen nyomás, és teljesen lazán, feszültségmentesen tudtam kezdeni. Ugyanakkor az is látszik, hogy az autóban benne vannak az ilyen kaliberű startok, ezért a telemetriai adatok elemzésének segítségével azon leszünk, hogy minél többször megismételjük ezeket. Vezethetőség tekintetében nem sokat változott az autó, inkább motorerőben mutatkozik meg jelentősebb különbség. Úgy gondolom, hogy ez Argentínában is látszott, hiszen pontosan ugyanolyan gyorsak voltunk az egyenesekben, mint Chevyk, ami tavaly még ugye nem volt elmondható. Azonban a Citroen is fejlődött, úgyhogy hozzájuk képest sajnos nem csökkent a különbség ezen a téren.

Mit szólnál ahhoz, hogy ha egy rajongód verses vagy novellás formában írna egy rövid szöveget az eddigi WTCC-s pályafutásod legszebb pillanatairól, és azt a művet egy közönségtalálkozó keretében neked dedikálva átadná? (Derecskei Zoltán „Dekec”)

Nagyon örülnék neki. Született már egy-egy versecske a privát bajnoki címem vagy a hungaroringi győzelmem alkalmából, de ilyen összegzett formában még nem írt senki ilyet, viszont nagyon jó ötletnek tartom. Érdekes és értékes kis anyag születhetne belőle.

Mi a helyzet az egyetemmel? Tervezed befejezni, vagy már teljesen letettél róla? (Juhász Piroska)

Tervezem befejezni, hiszen mindig is fontos volt számomra, hogy a versenyzés mellett is képezzem és műveljem magam, de őszintén szólva nem tudom, hogy végig tudom-e ezt vinni. Hiába tudom évről évre egyre hatékonyabban beosztani az időmet, azt tapasztalom, hogy egyre kevesebb van belőle, és ennek megfelelően a tanulmányaim egyre inkább háttérbe szorulnak. Ha sikerül az autósportban valóra váltanom a céljaimat, és ez így folytatódik, akkor kevés esélyt látok rá, hogy befejezzem az egyetemet, noha nagyon szeretném.

Mit gondolsz, Bennani és a Citroen ellen van esélyed a Yokohama-kupát megnyerni? Kaptál más gyártóktól szerződési ajánlatot? (Szabó Krisztián)

Szerződési ajánlatot nem kaptam más gyártóktól. Ami Bennanit illeti, az már Argentínában kiderült, hogy a Citroennel nagyon veszélyes párost fognak alkotni, mivel a francia gyártó még mindig technikai fölényben van mindenki mással szemben. Úgy gondolom, hogy ha Bennani hullámzó teljesítményt fog nyújtani, akkor lehet esélyünk legyőzni őt a Yokohama-kupában, de ha sikerül redukálnia a kiesések számát és stabilan hozni tudja az erős pontszerző helyezéseket, akkor nagyon nehéz dolgunk lesz vele, mert nyers tempó tekintetében alighanem ő és a Citroen lesz a legkeményebb ellenfelünk.

Ez már a második év, hogy a Burn partnere vagy. Milyen élményeket köszönhetsz nekik, és mennyire tudsz azonosulni ezzel a márkával? (Kovács Tibor)

Kiválóan azonosulni tudok a márkával, hiszen ez a vonzalom a részemről már jóval a partneri együttműködésünk előtti időkre nyúlik vissza. Ha energiaital, akkor én mindig Burnt ittam, és ez nem PR-szöveg, hanem tényleg így volt. Az pedig mindig is szerepelt a terveim között, hogy egy nap lesz majd egy energiaital-gyártó partnerem, és kézenfekvő volt, hogy ez a Burn legyen, már csak azért is, mert tudtam róluk, hogy aktívan szerepet vállalnak a motorsportokban, köztük az F1-ben is, ahol éppen az egyik kedvenc versenyzőmet, Kimi Raikkönent is támogatták. Emellett egy nagyon fiatalos és lendületes csapatról van szó, akikkel öröm bármilyen esemény kapcsán együtt dolgozni, ezért remélem, hogy ez lesz az egyik olyan partneri együttműködésem, amit még nagyon-nagyon sokáig folytatni tudunk.

Egyre több fiatal tekint rád példaképként. Milyen érzés ez? Nem túl nagy felelősség? (Juhász Klára)

Ez egy nagyon jó és megtisztelő érzés. Tulajdonképpen nem is volt olyan nagyon régen, amikor még én néztem fel kissrácként egy-egy híres sportolóra, és hihetetlenül jóleső érzés belegondolni, hogy most, 10-15 évvel később vannak olyan gyerekek, akik engem tekintenek példaképüknek. Tudom, hogy ez a korosztály milyen könnyen befolyásolható, ezért a felelősséget is érzem, és igyekszem mindig példát mutatni a fiataloknak, azt üzenve nekik, hogy kellő kitartással, hittel és alázattal – meg persze egy kis szerencsével, mert bevallom, azért az is kell hozzá – bármilyen álmuk megvalósítható. Bízom benne, hogy ezt az üzenetet mindig hitelesen tudom közvetíteni feléjük.

Szerinted milyen eredménnyel zártad volna az első két futamot Argentínában, hogyha nincs az a fránya anyagfáradás? Hol álltok szerinted a gyári és privát pilóták/csapatok sorrendjében? (Gebri Ferenc József)

A gyári csapatok sorrendjében, úgy gondolom, hogy jelenleg a második helyen áll a Honda a Citroen mögött, de nagyon szoros az üldözőboly, hiszen a Chevrolet és most már a Lada is nagyon erősnek tűnik. Ha nincs az időmérőn az említett anyagfáradás, akkor úgy gondolom, hogy kis szerencsével az egyik futamon dobogóra állhattam volna, és a másikon is annak közelében végezhettem volna. Nagyjából hasonló eredmény lett volna reálisan elérhető számomra, mint amit Tiago Monteirótól láttunk, annál sokkal többet akkor sem érhettem volna el Argentínában, ha semmilyen probléma nem hátráltat, ez a realitás.

Szerinted jó, hogy a második futam rajtsorrendje a kvalifikáción dől el? A régi szabály, amikor az első futam első nyolc helyezettjét fordították meg a második futam rajtrácsára, az szerintem jobb volt. De mi a Te véleményed erről? (Dobos Attila)

Szerintem nem volt jobb, mert igazságosabb az, hogy a kvalifikáción dől el mindkét futam rajtsorrendje. A régi rendszer mellett, ha valakinek jól sikerült az időmérője, de az első futamon mondjuk kilökték, akkor gyakorlatilag elúszott az egész hétvégéje, mert a második futamon a mezőny végéről kellett indulnia. Most szerencsére már nem ez a helyzet, persze benne van a pakliban, hogy valakinek éppen az időmérőn adódik balszerencséje, de összességében én így is jóval igazságosabbnak tartom a mostani rendszert, mint a régit.

Tudsz valamit a 2013-ban használt versenyautód sorsáról? Újjáépítették a JAS-nál? Versenyeznek vele valahol? (Kovács Attila)

Őszintén szólva nem tudok semmi biztosat mondani a 2013-as autóm további sorsáról. Az utolsó információm róla az volt, hogy egészen a vázig lecsupaszították, és az épen maradt elemeket felhasználták más versenyautókhoz. Hogy utána mi történt vele, azt sajnos nem tudom.

A hosszú repülőutak alatt mivel múlatod az időt? (Varga Renáta)

A legtöbbször olvasok vagy zenét hallgatok, de ha szerencsém van, akkor néhány órát aludni is tudok.

Milyen hobbijaid vannak a versenyzésen kívül? Hogyan ütöd el a szabadidődet? (Halmosi János)

Sok hobbim nincs, például tévét is nagyon keveset nézek. A legszívesebben Johannával töltöm a szabadidőmet, de ha ő nincs a közelben, akkor általában olvasni szoktam, vagy találkozom a haverokkal, és beszélgetünk egy jót. Az utóbbi időben azt tapasztaltam magamon, hogy erre van a legnagyobb szükségem.

Ha egy nap gyereked születik, szeretnéd, hogy ő is versenyezzen? (Horváth Krisztina)

Hogyha azt látnám rajta, hogy tényleg elkötelezett az autóversenyzés iránt, és hajlandó érte áldozatokat hozni, akkor maximálisan támogatnám ebben, pont azért, mert tudom, hogy bennem is mennyire erős volt az a vágy, hogy autóversenyző legyek.

Hol szeretnél tartani 10 év múlva? (Lampért Dénes)

Szeretnék továbbra is az autóversenyzéssel foglalkozni, emellett mindenképp szeretnék családot alapítani, és boldog párkapcsolatban élni, nyugodt és boldog körülmények között. Jelenleg így képzelem el a jövőmet és a boldogságomat, és hát remélem, hogy sokat a következő tíz évben sem fogok változni, és ugyanaz az ember maradok, aki mindig is voltam.

F1-es szakértőként mondd el nekünk, szerinted Hamilton összeszedettebb lehet idén annak a tudatában, hogy jó autója van? Nagyobb lesz a Mercedes fölénye, vagy a téli tesztekből kiindulva a Ferrari esetleg utol tudja érni a Mercit? (Gergely Szabolcs)

Szerintem az erőviszonyok az F1-ben körülbelül hasonlóak lesznek, mint tavaly, vagyis a Mercedes most is elöl lesz. Hamilton már tavaly is kifejezetten összeszedett és kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, hiszen alig hibázott, inkább csak műszaki problémái voltak olykor. Idén talán már ezekből is kevesebb lesz, és én őszintén szólva a tavalyinál is erősebb teljesítményt várok tőle.

Ha az autó- és motorsport világából időtől függetlenül meghívhatnál három embert vacsorázni, kik lennének azok? Miért pont ők? (Plantek Katalin) 

A régi nagyok közül meghívnám Niki Laudát, egyrészt, mert kedvelem a személyiségét, másrészt mert rendkívüli módon érdekel, milyen volt 30-40 évvel ezelőtt autóversenyzőnek lenni. Szívesen meghívnám Ayrton Sennát is, mert számomra még mindig lenyűgöző az, hogy klasszis versenyzőket milyen hatalmas különbségekkel tudott felülmúlni. Érdekelne, hogy hogyan sikerült ezt elérnie, és milyen apró részletekre kell odafigyelni versenyzőként ahhoz, akár a pályán, akár a felkészülésben vagy a magánéletben, hogy valaki meg tudja ezt ismételni. Harmadikként pedig talán Valentino Rossit hívnám meg, egyrészt, mert ő saját korszakának egyik legnagyobb tehetsége, másrészt, mert biztos vagyok benne, hogy kiváló asztaltársaság lenne, és jókat tudnánk nevetni a különféle tréfáin.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: