Az idei szezonban az a különleges helyzet áll elő, hogy a kilencszeres ralivilágbajnok versenyzőként és csapattulajdonosként is jelen lesz második WTCC-szezonjában, a dolgokat azonban megcsavarja, hogy a pályán a saját istálló ellenfele lesz, hiszen nem annak színeiben versenyez. Míg ő a Citroen gyári csapatában marad továbbra is, addig a Sebastien Loeb Racing privát Citroenjét a marokkói Mehdi Bennani terelgeti majd. A francia kiemelte, az első év nem lesz könnyű az SLR számára, amely eddig GT-ben és hosszútávú versenyzésben volt érdekelt.
„A csapat számára új történet kezdődik. Habár az alakulat még mindig viszonylag új, már most számos akadályt küzdöttünk le, ez azonban nagyon egyedi lesz. A verseny itt nemzetközi, a legjobb túraautókkal szállunk szembe, nagyszerű gyártókkal és erős privát csapatokkal” – mondta Loeb, akinek sok oka azért nem lehet a panaszra: minden bizonnyal a mezőny legütőképesebb nem gyári autójához jutott hozzá.
„A célunk az, hogy erősek legyünk, jó formában induljunk már az első versenyektől, továbbá megmutassuk azt is, Mehdi mire képes. Azonban azt sem szabad elfelejteni, hogy Argentína igazi első lesz. Lépésről lépésre kell haladnunk, útlevágások nélkül. Fókuszáljunk a munkánkra. Ha a csapat azt teszi, amit tud, amit kell, akkor a helyes irányba tartunk.”
Az eredeti tervek szerint az SLR két autóval vágott volna neki a szezonnak, egyedüli versenyzőjük azonban Mehdi Bennani lesz, miközben a gyári csapat létszáma egy versenyzővel nőtt Ma Qing Hua személyében. „Magabiztos vagyok, hogy jól teljesíthetek a Citroennel, de azzal is tisztában vagyok, hogy bizonyos paramétereket fel kell deríteni. Olyan riválisok ellen versenyzek majd, akik már most rendelkeznek ezekkel az ismeretekkel és tapasztalattal” – mondta Bennani, aki tavaly Sanghajban Marokkó első futamgyőztesévé vált.
„Nem gondolkodok egyetlen kifejezett helyezésben sem. Azt akarom csak, hogy mindenki 150 %-ot adjon bele, hogy elégedettek lehessünk. Így tehetünk meg előrelépéseket. Fokozatosan kell haladnunk a hétvége folyamán, ez az egyik kulcskérdés.” A fokozatos haladásról annyit, hogy a marokkói már a „nulladik” szabadedzésen hatodik helyet szerzett, Tiago Monteiro kivételével mindenkit legyőzött, aki nem Citroennel állt rajthoz.