A WTCC színpadára 2009-ben fellépett Lada hiába állt teljesen gyári támogatással a kihívások elé, 2014-ig kedves kiscsapatként jelentek meg a túraautó-vb rajongói szemében. Azonban a pekingi és a makaói második futamokon aratott emlékezetes győzelmek, valamint az Argentínában szerzett harmadik hely bebizonyította, hogy a körülmények szerencsés összjátéka esetén ők is odaérhetnek az élre, de Robert Huff, az oroszok 2014-et 10. helyen záró pilótája szerint az eredmények a folyamatosan fejlődő teljesítménynek köszönhetőek.
„Már év elejétől nyilvánvaló volt, hogy az autónk nem lesz olyan gyors, mint az ellenfeleké, de tudtam, amikor aláírtam a szerződésem a Ladával” – jelentette ki Robert Huff az Autosportnak. „Sejtettem, hogy lassú kezdés vár ránk, de ha valaki azt mondja nekem hogy két győzelemmel és egy bajnoki 10. hellyel zárom a szezont, még korábban leszerződtem volna!”
„Spában öt másodperccel voltunk lassabbak… öt másodperccel! Nem számított, és Makaóban már valóban gyorsak voltunk” – tette hozzá a 2012-es világbajnok, aki alig várja a Lada új modelljének, a Vestának az érkezését. „Az ORECA együttműködik a Lada Sporttal, és december végén, vagy január elején már láthatjuk is az autót egy alapos tesztprogram keretében, két-, két és fél hónapon keresztül az első verseny előtt” – mondta Huff.