A rendkívüli motorsport hagyományokkal rendelkező, a jövő technológiáinak a versenypályán történő megmérettetését a génjeiben hordozó Toyota 32,5 ponttal lemaradva másodikként szerepel a gyártók ranglistáján a Hosszútávú Világbajnokságon, míg a 8. rajtszámú TS050 HYBRID legénysége (Sébastien Buemi, Anthony Davidson és Kazuki Nakajima) 17 pontos hátránnyal a második helyen áll az egyéni bajnokságban, miután eddigi három futamukból kettőt megnyertek.
A 7. rajtszámú TS050 HYBRID pilótái Mike Conway és Kamui Kobayashi lesznek, akikhez a szezon hátralevő részében José María López csatlakozik. Le Mans-ban Stéphane Sarrazin volt a harmadik pilóta, José María pedig a 9. számú autóval versenyzett. Mindkét autó legénysége egyértelműen dobogós helyezésre tör a Nürburgringen, mivel ez még sosem jött össze a TOYOTA GAZOO Racing csapatnak azóta, hogy két évvel ezelőtt ez a versenypálya is felkerült a WEC helyszíneinek listájára.
Az 5,137 km hosszú nürburgringi pálya lassú és közepesen gyors kanyarokból épül fel, vagyis egészen másféle versenytechnikát igényel, mint a hosszú egyeneseiről és gyors fordulóiról ismert Le Mans. Ennek megfelelően a TS050 HYBRID nagy leszorító erőt biztosító beállítással lép pályára ezen a hétvégén, hogy a pilóták a lehető legnagyobb sebesség mellett is megfelelő tapadásra számíthassanak a kanyarokban. Ez az aerodinamikai csomag a szezonra engedélyezett két beállítás egyike, amely Silverstone-ban és Spa-ban már bebizonyította eredményességét. A versenyhétvége pénteken kezdődik egy 90 perces edzéssel, amit szombaton követ az időmérő. A futam, ahol az autók több mint 1000 kilométert teljesítenek majd, vasárnap 13:00 órakor indul.
A Le Mans óta eltelt heteket arra használtuk fel, hogy újra feltöltődjünk energiával, és tökéletesen felkészüljünk a még hátralévő hatórás futamokra – így a Nürburgringre is. Szeretnék köszönetet mondani szurkolóinknak, akik lelkesítő módon támogattak minket Le Mans-ban és utána is; minden erőnkkel azon leszünk, hogy ezt remek küzdelemmel háláljuk meg nekik a Nürburgringen. Izgalmas hétvégének nézünk elébe, ahol most először tapasztaljuk majd meg a Porsche nagy leszorító erejű aerodinamikai csomagjának hatékonyságát, így egyelőre nem tudhatjuk pontosan, mire számíthatunk. A célunk egyértelmű: szeretnénk a lehető legtöbb pontot begyűjteni, és megerősíteni pozíciónkat a világbajnokságon.” – fogalmaz Toshio Sato, a csapat elnöke.
“Nagyon motiváltak vagyunk, és készen állunk a versenyre. A Nürburgring remek pálya, amit már pályafutásom kezdete óta jól ismerek. Nem könnyű itt igazán jól autózni, és az időjárás is gyakran megnehezíti a dolgot, úgyhogy mindannyian kíváncsian várjuk a meteorológiai előrejelzést. Az elmúlt évben nem sikerült itt igazán jól teljesítenünk, de most mindent megteszünk azért, hogy megfordítsuk ezt a trendet.” – fogalmaz Sébastien Buemi (TS050 HYBRID #8):
“A célom egyértelműen a világbajnoki cím megszerzése. Le Mans után kicsit hátrébb csúsztunk a ranglistán, de még hat futam van hátra, úgyhogy jók az esélyeink – ráadásul már bebizonyosodott, hogy az autónk nagyon gyors. Nagyon szeretem a Nürburgringet, ami sokkal szorosabb és trükkösebb, mint Le Mans. Ráadásul ez egy nagy múltú pálya, ahol remek a hangulat és csodálatos a közönség.” – árulja el Anthony Davidson (TS050 HYBRID #8):
“Jól ismerem a Nürburgringet, és már nagyon várom a futamot. Jó esély ez arra, hogy értékes pontokat szerezzünk a csapatnak – és az idei szezonban éppen ez a célunk. Sébastien, Anthony és én jó helyen állunk az egyéni ranglistán, vagyis az itt szerzett pontok nekünk is sokat számíthatnak. Bízom benne, hogy sikerrel járunk.” – teszi hozzá Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID #8)