DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
USA

IndyCar: Dixon történelmi sikert aratott

Egy hosszú negatív szériát zárt le Torontóban Scott Dixon. Az új-zélandi pilóta 2021 májusa óta először tudott nyerni, mostani sikerével pedig beérte a győztesek örökranglistáján Mario Andrettit.

Toronto utcáin rendezték meg az IndyCar idei szezonjának tízedik futamát, melyen Colton Herta rajtolhatott az élről, mellőle pedig Scott Dixon készülhetett a zöld jelzésre. A startnál a fiatal amerikai pilóta az élen maradt, mögöttük Josef Newgarden fordult el a harmadik, Alexander Rossi pedig a negyedik helyen. A sárga zászló már az első körben előkerült Takuma Sato balesete miatt, akinek nem volt szerencséje az 1-es kanyarban, a japán pilóta autója a falnak lökődött, miután nem maradt neki elég hely, így viszont eltörött a balelső felfüggesztése, és rengeteg törmelék került a pályára.

Az újraindítás után viszonylag nyugalom volt a pályán, az élmezőny tagjai pedig a 19.körtől kezdve elkezdték letudni az első kiállásokat. Ekkor Herta még Dixon elé tért vissza, de a Ganassi rutinos pilótája hamar megelőzte őt, ugyanakkor az első helyet csak később vehette át, miután néhányan egy eltolt taktikával próbálkoztak. Graham Rahal, Rinus VeeKay, Pato O'Ward, Jimmie Johnson és Conor Daly megkockáztatta, hogy egy hosszú első etapot fut, közülük pedig Rahal járt igazán jól ezzel, aki a kerékcseréje után négy helyet is javított, és a 10. pozícióba térhetett vissza a pályára.

Scott Dixon - Honda Indy Toronto - By_ Chris Owens_Ref Image Without Watermark_m64475



A következő sárgára a 45. körben volt szükség, ekkor Felix Rosenqvist számolta el magát, amikor Alexander Rossit próbálta megelőzni, ám a 3-as kanyar kigyorsításán megcsúszott az autó, így egy mozdulattal a falba tette riválisát. Ezek után szinte a komplett mezőny kijött friss gumikért és üzemanyagért, Newgarden pedig ebben a szakaszban bukta el a dobogós esélyeit, mivel túl messze állt meg a szerelőitől, és a 11.helyig esett vissza.

VeeKay és Daly eközben a bátrabbak közé tartoztak, ők ugyanis ismét kint maradtak feltartva ezzel a mögöttük érkezőket, amivel lehetőséget teremtettek Herta számára is, hogy támadhassa Dixont. A hatszoros bajnokot végül az újabb sárga zászlós periódus mentette meg, amire kivételesen nem egy újabb baleset miatt volt szükség, hanem az 1-es kanyarban található törmelék miatt, ami az ott található rázókőből származott.

A zöld zászlót az 59. körben lengették be a versenyzőknek, de sokáig ez sem tartott, Kyle Kirkwood kiütötte Jimmie Johnsont, így ismét szükség volt a sárgára, de ez már az utolsó volt a futam során. A hátralévő körökben Dixon eltudott lépni ellenfeleitől, és magabiztos győzelmet aratott, amire már nagyon régen nem volt példa. A 41 esztendős versenyző pályafutása 52. sikerét aratta, ezzel pedig az örökranglista második helyére lépett fel, utolérve a legendás Mario Andrettit, aki szintén ennyi győzelmet számlált karrierje során. Dixon mögött a második helyen Herta, a harmadikon pedig Rosenqvist futott be, míg mögöttük Rahal, Ericsson, Palou, Pagenaud, Lundgaard, McLaughlin, és Newgarden zárták a legjobb tízet.

A folytatás egy hét múlva következik az Iowa Speedwayen, egy duplafutamos hétvégével.

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: