DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
USA

Ericsson nyerte a kaotikus futamot

A biztonsági autó volt a főszerepben az IndyCar nashville-i futamán, a szűkös utcákon ugyanis elég sok baleset született, végül Marcus Ericsson tudott győzni a káosz közepette.

Egy hosszabb nyári szünet után Nashville-ben folytatódott az IndyCar sorozat 2021-es idénye, mégpedig a Zene Városának Nagydíjával egy vadonatúj pályán. A különleges elnevezésű verseny pole pozícióját Colton Herta szerezte meg a szombati kvalifikáción, a címvédő Scott Dixon, valamint az összetettet vezető Alex Palou előtt, akit viszont megbüntettek, így csak a kilencedik helyről rajtolhatott, a pozícióját pedig Alexander Rossi örökölte meg.

Az új pálya több szempontból is különleges, a vonalvezetés érinti a Tennessee Titans stadionját, illetve fontos részét képezi a Koreai Veteránok Emlékhídja is, amely alatt a Cumberland folyó található. A helyszín kétségtelenül látványos volt, de a sok bukkanó és a szűkös helyek egy elég fordulatos futamot vetítettek előre.

A rajtot úgy tűnt simán veszi a mezőny, Rossi pedig rögtön nyert egy helyet, de már a 2. kör elején jött az első sárga. Dalton Kellett egy műszaki hiba miatt állt meg, nem sokkal később pedig az első ütközés is megtörtént. Marcus Ericsson eltalálta hátulról Sebastian Bourdais autóját, az pedig csak a szerencsének volt köszönhető, hogy nem lett komolyabb baja senkinek az esetből, a svéd pilóta ráadásul még folytatni is tudta a futamot.

Az 80 körből az első 10 a biztonsági autó mögött telt el, a folytatásban viszont már gond nélkül eljött a mezőny. Az élen maradt a Herta-Rossi-Dixon sorrend, de jött az újabb sárga a 16. körben, ekkor Scott McLaughlin forgott meg, ám nem saját hibából, Takuma Sato lökte meg őt.



Az első dráma a 20. körben érkezett, mivel a következő zöld mindössze egy kanyarig tartott. Az újraindítás után Will Power vétett egy amatőr hibát, amikor neki a ment a saját csapattársának. Simon Pagenaud emiatt a falban landolt, mögötte pedig feltorlódott a mezőny, így muszáj volt piros zászlóval megszakítani a futamot, az eset következtében pedig Jimmie Johnson és Sato is kénytelenek voltak feladni a versenyt.

A folytatás sem volt simább, a 32. körben Reenus Veekay ment egyenesen a falba, majd kilenc körrel később ismételten Power okozott gondot, amikor egy másik csapattársát is kilökte, ezúttal McLaughlin volt az áldozat. Az 52. és az 55. körben is hasonló volt a helyzet, előbb Rossi ütközött Pato O’Ward autójával, majd Cody Ware megpördülése után sem tudott rendesen haladni a verseny. Gyakorlatilag borítékolható volt, hogy minden egyes újraindítás után történni fog valami gond.

Ugyan a körök lassan teltek, a kiállások mindenkinél megtörténtek, ez pedig változtatott a sorrenden is, Ericsson került az élre, mögötte pedig Dixon és Herta volt 20 körrel a vége előtt. A 21 esztendős amerikai pilóta egész hétvégén nagyon magabiztos volt és bár többször is elveszítette az előnyét, a végére még mindig harcban maradt a győzelemért.

Dixont viszonylag hamar képes volt megelőzni, Ericsson viszont már nagyobb falatnak bizonyult, az újabb dráma pedig 5 körrel a vége előtt jött, Herta ugyanis hiába közeledett a riválisára, túlerőltette a dolgot és a falnak csapta a versenygépét. Ezek után ismét piros zászló következett, majd egy 2 körös sprint, melyet Ericsson nyert meg. 9 sárga és 2 piros után végül, ha nehezen is, de befejezték a nashville-i futamot.

Eredmények:

 

  Versenyző Csapat Körök Különbség 
1. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing 80  
2. Scott Dixon Chip Ganassi Racing 80 1.559
3. James Hinchcliffe Andretti Autosport 80 2.391
4. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport 80 2.801
5. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 80 4.083
6. Ed Jones Dale Coyne Racing 80 4.771
7. Alex Palou Chip Ganassi Racing 80 5.533
8. Felix Rosenqvist Arrow McLaren SP 80 5.966
9. Helio Castroneves Meyer Shank Racing 80 6.787
10. Josef Newgarden Team Penske 80 7.528
11. Santino Ferrucci Rahal Letterman Lanigan Racing 80 8.492
12. Conor Daly Ed Carpenter Racing 80 8.832
13. Pato O'Ward Arrow McLaren SP 80 9.120
14. Will Power Team Penske 80 9.595
15. Jack Harvey Meyer Shank Racing 80 11.091
16. Romain Grosjean Dale Coyne Racing 80 12.276
17. Alexander Rossi Andretti Autosport 80 16.529
18. Max Chilton Carlin 80 24.845
19. Colton Herta Andretti Autosport 74 6 kör
20. Cody Ware Dale Coyne Racing w/Rick Ware Racing 70 10 kör
21. Simon Pagenaud Team Penske 68 12 kör
22. Scott McLaughlin Team Penske 67 13 kör
23. Dalton Kellett A.J. Foyt Enterprises 37 43 kör
24. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing 24 56 kör
25. Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan Racing 19 61 kör 
26. Jimmie Johnson Chip Ganassi Racing 18 62 kör
27. Sebastien Bourdais A.J. Foyt Enterprises 5 75 kör
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: