DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
USA

39 ezreddel nyerte meg idei második futamát Takuma Sato

A bajnokság szinte összes élmenője kisebb vagy nagyobb problémákkal küzdött, a japán pedig köszönte a lehetőséget, és már második futamgyőzelmet aratta idén, amivel győzelmeket tekintve ez a legsikeresebb szezonja.

A rajt után az élről induló Josef Newgarden meg tudta tartani első helyét többek között Bourdais vagy Pagenaud előtt, mögöttük viszont Satónak ki kellett hátrálnia egy olyan helyzetből, ahol könnyedén szendvicsbe foghatta volna őt és autóját James Hinchcliffe, illetve Ryan Hunter-Reay a szezon utolsó oválversenyén. A második körben máris lengett a sárga zászló, miután Marcus Ericsson megforgott, de az ötödikben indulhatott is újra a verseny, amelynek a legnagyobb nyertese a sokat felzárkózó Power, illetve Rosenqvist voltak, legrosszabbul pedig a több helyet visszaeső Bourdais járt.

A 21. körre kezdett először megnyúlni úgy a mezőny, hogy Newgarden előnye egy másodperc fölé kúszott Powerrel szemben, mögöttük pedig szintén magányosan körözött Santino Ferrucci a csatázó francia duót, Pagenaud-t és Bourdais-t megelőzve. Mire utolérte a mezőny végét, Newgarden előnye már 2,5 másodpercre hízott Powerrel szemben, viszont amit elkezdett lekörözni riválisokat, Power elkezdte faragni hátrányát. Csapattársuk, Simon Pagenaud volt az, aki az élmezőnyből először a bokszba látogatott, majd jött nem sokkal később Graham Rahal, illetve a két ECR-versenyző, Spencer Pigot és a tulajdonos Ed Carpenter.

A felborult sorrendben Ferrucci került az élre, mögötte pedig olyan nevek tűntek fel, akiket általában a nézők nem itt szokhattak meg, de Conor Dalynek, Ericssonnak és Marco Andrettinek is ki kellett még mennie a bokszba. Kiállás után Powernek rögtön meleg pillanatokat kellett átélnie, amikor a még nem teljesen üzemkész gumival lecsúszott a pálya poros ívére, végül nem is tudta elkerülni a falat. Nem volt szerencséje Scott Dixonnak, illetve csapatának sem, akiknek rögtön a verseny elején műszaki problémákkal kellett megküzdenie: a bajnoki címvédő végül, bár visszajött, csak huszadikként értékelték, 112 kör hátrányban.

Power balesete:

 

A 78. körben Ferrucci és Hinchcliffe váltott vezetésben haladtak az élen, viszonylag kényelmes előnnyel Bourdais-hoz és Newgardenhez képest. Az első 100 kör befejeztével aztán Ferrucci előbb úgy döntött, egyedül szeretne az élen menni, végül pedig egy addig nem látott, hét másodperces előnyt is ki tudott alakítani, köszönhetően annak, hogy Hinchcliffe beragadt a lekörözendő Matheus Leist mögé.

A második száz körre fordulva megint Ericsson vált főszereplővé, a svéd ex F1-es ugyanis eltalálta a falat, összetörve autóját, ezután pedig újabb sárga zászlós periódus következett. Voltak, akik pont ez elé időzítették kiállásukat, Marco Andretti és Ryan Hunter-Reay viszont arra kényszerültek, hogy kint maradjanak, lévén a bokszutca a baleset után közvetlenül még zárva volt.

A 150. körben továbbra is Ferrucci vezetett, mögötte viszont Sébastien Bourdais tűnt fel, ezzel pedig az IndyCarban kiscsapatnak számító Dale Coyne Racing ekkor kettős győzelemre állt, nyilván még nagyon sokkal a vége előtt. Mögöttük ekkor Rossi, Newgarden, Hinchliffe, Daly, Herta, Rosenvist és Pagenaud volt a sorrend, Rossi az ekkori állással hozott volna összetettben Newgardenen néhány pontot. Rossi, Hinchcliffe, Pagenaud és Herta végül a 174. körben jöttek ismét a bokszba, Newgarden viszont egy körrel tovább maradt, ez pedig elég is volt ahhoz, hogy eléjük jöjjön vissza.

A 188. körben kijött a két DCR-versenyző is, azonban Ferruccinál lassan dolgoztak a bokszban, Bourdais pedig innentől már csak alig néhány méterig bírta, miután a hideg gumikkal egy Poweréhez hasonló hibát elkövetve lecsúszott a tapadó ívről a gumitörmelékes részre, így pedig ő is összetörte autóját és kiesett. A kiállások időben ezúttal Satónak, Carpenternek és Kanaannak, vagyis három veteránnak jöttek ki a legjobban, akik bár eleinte nem jutottak be a bokszba, mire igen, addigra lekörözték a mögöttük jövőket, így bokszcsapataiknak volt annyi idejük dolgozni, hogy a kiállással együtt is visszajöjjenek ebben a sorrendben az első három helyre.

Bourdais balesete:

 10 körrel a leintés előtt a Sato vezette ötös közvetlen élmezőnyt mindössze két másodperc választotta el, izgalmas hajrát ígérve. Négy körrel a vége előtt az addig csak harmadik Carpenter meg tudta előzni Kanaant és Sato után indult, de a japán végül 0,0399 másodpercet meg tudott tartani előnyéből, így másodszor is nyerni tudott idén - ilyen eddig vele soha nem fordult elő, amióta az IndyCarban versenyez.

A vezető hármas mögött egyesével sorrendben Ferrucci, Pagenaud és Daly futottak be a negyedik-ötödik-hatodik helyen, majd mögöttük jött egy nagyobb boly, ennek az elejében pedig Newgardent, Hunter-Reayt, Hertát és Andrettit találtuk, ők fértek be végül a top 10-be. Newgarden visszaesése annak is köszönhető, hogy Ferrucci a fűre szorította őt, így a penskés már a váltóját sem tudta már sebességbe rakni, végül pedig hetedikben kellett átgurulnia a célvonalon.

Newgarden egyébként Pagenaud-n kívül még így is minden közvetlen bajnoki riválisát megelőzte ezen a versenyen, ezzel pedig 563 pontjával továbbra is vezet, Pagenaud 525-tel, Rossi 517-tel, Dixon pedig 493-mal követi őt.

A befutó Sato győzelmével:

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: