Fernando Alonso Jimmie Johnson Chevrolet-jébe ült be, amelyet az amerikai az idei NASCAR Cup-szezonban a Charlotte-i roválon használt, fordított szereposztásban pedig Johnson egy néhány évvel ezelőtti, még Mercedes-motorral hajtott McLaren MP4-28-ast kapott arra, hogy kipróbálja.
A 2013-as F1-es autót eleinte Alonso vezette, hogy felállítson egy erős szintidőt, az óra nála végül 1:40.204-nél állt meg, ezután adta át a gépet Johnsonnak, aki sokak meglepetésére alig maradt el spanyol kollégájától és 1:40.462-es ideje alig több, mint két tizeddel volt lassabb a leggyorsabb körhöz képest.
„Lenyűgöző volt” - dicsérte Alonso Johnsont. „Azt hiszem, minden egyes alkalommal, mikor kiment a pályára, javítani tudott az előző legjobbján. Amikor az ember új gumit tesz fel az autójára, nem mindig tudja abból elsőre kihozni a legjobbat belőle tapadásilag, de neki ez mindig sikerült, ez pedig mindenképp elismerésre méltó. Nagyon komolyan vette az egészet. Egy teljes napra érkeztünk tesztelni, én négy szett új gumit használtam el, és ő is azt hiszem legalább hármat. Mindketten szerettük volna, ha ez az autócsere a lehető legközelebb van a valóságoshoz, ezt pedig mindketten meg tudjuk tapasztalni.”
Alonso szerint a NASCAR-autó maga volt az időutazás technológiai szempontból. „Tudtam, hogy az ő autóik nagyon egyszerűek technikai felszereltségben. H-váltót például utoljára 1999-ben használtam, ehhez képest viszont rettenetesen erős autóról van szó, főleg a tapadáshoz képest. Minden általam eddig vezetett autóhoz képest más, de nagyon élveztem.”
Jimmie Johnson, aki először vezetett formaautót road pályán, szintén csak szuperlatívuszokban tudott beszélni az élményről. „Eszméletlen volt! A sebesség érzése egészen egyszerűen elképesztő. Amikor először kimentem a pályára, a szemem szinte kijött a helyéről és a sisak is olyan volt, mintha le akarna jönni a fejemről. Arra gondoltam: nem akarok megállni, de lehet, hogy mégis meg kellene... Aztán a végére már sikerült egész jól eltalálni a fékezési pontokat, így pedig össze tudtam rakni néhány jó kört. Biztos vagyok benne, hogy ő is élvezte ezt az egészet, de azt hiszem, a nap végén az én autócserés élményem volt a jobb” - tette hozzá némileg poénosan.
Bár saját elmondása szerint megszenvedett az autóval, és nagyon messze volt egy igazán jó körtől, Fernando Alonso Johnson Chevrolet-jével három másodpercet adott az autó eredeti tulajdonosának, a spanyol 2:10.830 alatt ért körbe Szahírban, Johnson legjobb ideje viszont csak 2:14-gyel kezdődött, vagyis elmondható, hogy mindketten a számukra idegen járműben voltak jobbak a hétfői különleges tesztnap során.