Az Indy 500 lezajlott komolyabb – az edzéseken látottakhoz hasonló – baleset nélkül, de amióta Helio Castroneves, Josef Newgarden és Ed Carpenter is hatalmasat bukott a gyakorlások során, a bajnokság vezetői mindent megtettek annak érdekében, hogy javíthassák a versenyzők biztonságát. Mivel nem lehetett kizárni, hogy az évad öt további oválversenyén nem fog ilyen történni, ezért az IndyCar arra kötelezte a Chevrolet-t és a Hondát, hogy módosítsanak az aerocsomagjaikon a hétvégi, texasi Firestone 600 előtt.
Ennek értelmében mindkét gyártó egy záróelemet köteles a hátsó kerékborításokra tenni, megakadályozva, hogy a levegő átjusson rajtuk – ennek kivitelezésére nem hozott szabályt a testület, így könnyen lehet, hogy a Chevy és a Honda is más megoldással fog élni. A Texasban várható magas végsebességek miatt a csapatok -6 és -10,5 fok közé kell, hogy beállítsák a hátsó szárny meredekségét, a leszorítóerő csökkentése érdekében.
„Mindkét gyártó együttműködőnek bizonyult az erőfeszítésekben, és az Indianapolisi 500-as edzései óta dolgoztak a megoldáson” – mondta Will Phillips, az IndyCar technológiáért felelős alelnöke a széria közleményében. „Ezek a záróelemek arra szolgálnak majd, hogy megakadályozzák a levegő áramlását a kerékvédőkön keresztül, így az autók kevésbé tudnak majd felemelkedni, ha menetiránynak háttal fordulnak.”