DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Tereprali (TR)

Fülig érő szájjal hangoltak a rajtra

Ugrattak, mintha muszáj lenne. Az a nagy helyzet ugyanis, hogy ezek a srácok nagyon élvezik, amit csinálnak, pedig csütörtökön még csak a HunGarian Baja, a magyar tereprali világkupa-futam tesztjét tartották meg, vagyis semmi tétje nem volt az egésznek.

Talán éppen ezért ért mindenkinek fülig a szája a pályán. Péntektől azonban már komolyra fordul az ügy, onnantól kezdve már a világkupa-pontokért zajlik a küzdelem, vagyis a versenyzők inkább vicsorognak majd, mint vigyorognak. A teszttel párhuzamosan elkezdődött a kötelező papírmunka is, vagyis az adminisztratív ellenőrzés, amelyet a technikai követett (legalábbis néhány csapat számára, a legtöbben ugyanis péntek délelőtt következnek), hogy aztán pénteken délután a Nyirádi Arénában megtartott szuperspeciálissal elkezdődhessen az igazi küzdelem. 

csm_01_1_c39c94f438



A nevezési lista alapján 32 motoros, 37 autós páros és 3 kamionos trió vág neki a versenytávnak, amelynek nehézségét egyrészt a pokoli hőség jelenti (37 Celsius-fok árnyékban), másrészt pedig a 175 kilométeres, technikás szelektív szakasz, amellyel várhatóan meggyűlik majd a mezőny baja. Szombaton kétszer, vasárnap egyszer (ellenkező irányban) teljesítik a versenyzők a fenti távot. S hogy mi lehet a taktika? „Nyomni kell a gázt!” – mondta a kétszeres Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah. Ilyen egyszerű lenne? Az ő szemszögéből alighanem. Hiszen ő mindig nyerni akar. Ő a címvédő a magyar versenyen, s ha a hétvégén is nyer, már három győzelemnél tart majd nálunk, ami eddig még senkinek sem sikerült. „Lassan kell gyorsan menni” – tette hozzá a magyar bajnoki címvédő Fekete Antal, ami a stílusát ismerve folyamatos gyors tempót, és minimális kockázatvállalást jelent. „Hogy mi a jó a kamionversenyzésben? Hát az, hogy ezzel a kilenctonnás monstrummal úgy driftelek, mint egy versenyautóval. Nekem az adja a versenyzés sava-borsát, amikor a kilenctonnás kamion keresztbe csúszik a fenekem alatt” – nyilatkozta Martin Macik, aki idén a mezőny legfiatalabb kamionos tagja volt a Dakaron. Tavaly is itt hangolt a világ leghosszabb sivatagi versenyére, s most sincs ez másként. A hőmérséklet adott hozzá.

csm_01_2_4abdd16de3

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: