DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 14. szombat
Retro

F1-Archív: Alonso-Vettel páros a McLarennél?

Kicsit sem érzik a vesztüket a McLarennél, Hakkinennel van tele a sajtó, Schumacher visszavonulhat, Maldonado Hamiltont kritizálja, bombafenyegetés Spában - augusztus 28-ai F1-es hírek az elmúlt húsz évből.

2023: Az AlphaTauri megerősítette, hogy a Zandvoortban beugró Liam Lawson fogja helyettesíteni Daniel Ricciardót, amíg a Holland Nagydíj edzésén kézsérülést szenvedő ausztrál fel nem épül teljesen.

2022: Hiába rajtolt motorcserés büntetése miatt csak a 13. helyről, Max Verstappen így is simán győzött a Belga Nagydíjon. Sergio Perez második helye révén kettős győzelmet aratott a Red Bull, míg a dobogót Carlos Sainz tette teljessé a Ferrarival. A futam fő eseménye Lewis Hamilton és Fernando Alonso első körös összeakadása volt, amely után a megreptetett spanyol idiótának nevezte a mercedesest.

2021: A Belga Nagydíj esős időmérőjén Max Verstappen szerezte a rajtelsőséget, míg George Russell szenzációs második helyet ért el. A pole-pozíció egyik nagy esélyesének tűnő Lando Norris McLarenje felúszott és csúnyán összetört az Eau Rouge-ban.

 



2020: Véglegesítette az FIA a 2021-es aerodinamikai szabályokat. Mint ismert, a koronavírus és világgazdasági helyzet miatt egyedülálló módon a csapatok átviszik a karosszériákat a következő évre (miközben a nagy szabályváltozás 2022-re csúszik), az autók mégsem lesznek azonosak: 10 %-ot visszavesznek a leszorítóerőből, így gondoskodva arról, hogy a Pirelli változatlan abroncskonstrukciói bírják a terhelést. A legnagyobb változás a padlólemez szélének megvágása, amellett a fékcsatornáknál és a diffúzornál történnek aerodinamikai korlátozások.

2019: A soron következő Belga Nagydíjon egészen biztosan nem tudja elkerülni a média figyelmét Alex Albon, aki váratlanul, idény közben váltja a Red Bullnál eddig versenyző Pierre Gaslyt. Albon félévnyi F1-e tapasztalattal ugrik az élmezőny mélyvizébe, így fárasztó napokra készül.

2018: A Ferrari titokban már be is ültette aktuális autójába Charles Leclerc-t. A fiatal monacói pilóta még júliusban egy médianapon vezethetett 100 kilométert, ám a tényre csak most derült fény. Leclerc első szezonját teljesíti a sorozatban, de sokak szerint már a közeljövőben ülést kaphat a maranellói alakulatnál.

leclerc-alfa-2018

2017: Eltiltással fenyegeti versenyzőit a Force India: Sergio Perez és Esteban Ocon összeütközött egymással Spában egy túl kemény harc keretein belül és mivel ez már nem először (negyedszer) fordult elő velük a szezon során, a csapatnak muszáj valamit lépnie. Otmar Szafnauer szerint egymással már nem meccselhetntek többet, de ha mégis megteszik, egyiküket "kispadra száműzik".

2016: Kimi Raikkönen szerint Max Verstappennek hamarosan nagyon komoly balesete lesz, ha így folytatja - a holland pilóta mindkét Ferrari versenyét tönkretette Spában, a finnt pedig különösen az bosszantotta, hogy Verstappen cikázott előtte az egyenesben és nem tudta megelőzni. Azt is hozzátette, hogy mivel ellenfele nem kapott büntetést, kíváncsian várja, hogy mi lesz a következő húzás...

2015: Az már szinte biztos, hogy a következő szezontól visszatér az F1-be a Renault és átveszi a Lotust, de az még kérdéses, hogy pontosan hogyan fog ez lezajlani. A hírek szerint az istálló 65%-át veszi meg a francia gyártó, egyik pilótának megtartja Romain Grosjeant, Pastor Maldonadóval pedig tárgyal a másik ülésről.

2014: Nagy dobásra készül a két sztárpilótára vágyó McLaren: a hírek szerint a Button-Magnussen páros helyett megpróbálja megszerezni az utóbbi évek két legsikeresebb versenyzőjét, Sebastian Vettelt és Fernando Alonsót is. Mindkettejüknek szerződése van a következő évre jelenlegi csapatánál, de ez nem gátolja meg a wokingiakat abban, hogy komoly erőket mozgósítsanak a leigazolásuk érdekében.

archív_1

2013: Heikki Kovalainen nem hajlandó fizetős versenyző lenni. A finn kijelentette, nem próbál meg pénzzel bekerülni egyetlen csapathoz sem, még ha ez azt is jelenti, hogy 2014-ben nem talál magának ülést. "Nem fogok pénzt hozni senkihez sem és ezt mindenki tudja" - mondta arról, hogy az eddigi tárgyalások alapján milyen esélyei vannak.

2012: Martin Whitmarsh, a McLaren vezére azt nyilatkozza, hogy a wokingi csapat jövője fényesebb, mint valaha. Szerinte a Ferrari mellett ők jelentik a legfontosabb F1-es istállót és hamarosan nyerni fognak, méghozzá a Mercedes-motorokkal, a pletykák ellenére nem váltanak sem a Hondára, sem másra...

2011: Pastor Maldonado Lewis Hamiltont kritizálta – úgy véli, a brit versenyző nem koncentrál eléggé a futamokon – miután a McLaren-pilóta a negyedik helyért csatázva esett ki a Belga Nagydíjról, látványos balesetet elszenvedve. Az időmérőn Hamilton még Maldonadóval ütközött, de csak a venezuelait büntették meg.

2010: Mark Webber szerzett pole-pozíciót Spában, a kvalifikáción, amelynek végén eső biztosította be elsőségét. A második helyet Lewis Hamilton szerezte meg a McLarennel, a harmadikat pedig Robert Kubica a Renault-val. A végső rajtrácshoz azonban alapos számolásra volt szükség: Michael Schumacher, Nico Rosberg, Timo Glock és Sebastien Buemi is büntetéseket kapott.

2009: A Felipe Massát helyettesítő Luca Badoer a Q2-be jutna második ferraris versenyén, Spában, annak ellenére, hogy a pénteki szabadedzéseket leglassabbként zárta úgy, hogy majdnem két másodperccel volt lassabb csapattársánál, Kimi Raikkönennél. Szerinte módosítanak a beállításokon és mindenképpen javulni fog.

2008: Kimi Raikkönen sportszerűen be fog állni a világbajnokságért csatázó Felipe Massa mögé, ha erre lesz szükség. A kijelentés egyetlen szépséghibája, hogy nem az utoljára áprilisban versenyt nyerő, világbajnoki címvédő finn pilóta, hanem a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali tette.

2007: Egyre valószínűbb, hogy idő előtt véget ér a McLaren és Fernando Alonso házassága: a pletykák szerint a spanyol 2008-ban ismét visszatérhet korábbi sikerei helyszínére, a Renault-hoz. Flavio Briatore, utóbbi istálló csapatfőnöke már ki is jelentette, hogy örömmel látná viszont a kétszeres világbajnokot.

2006: Nem változtatja meg az embert első futamgyőzelme – jelentette ki Jenson Button, aki a Hungaroringen törte meg hosszú nyeretlenségi sorozatát. „Mindig is elég önbizalmam volt, ha nincsen, nem nyersz versenyt. Unom, amikor az emberek arról beszélnek, az első győzelem megváltoztat téged. Igazából semmi sem változik, és nem is szabad változnia” – mondta a Honda versenyzője.

2005: Michael Schumacher menedzsere, Wili Weber úgy véli, a német pilóta a következő év márciusában dönti el, folytatja-e pályafutását 2007-ben is. Azt viszont tagadta, hogy a választás függne pénzügyi tényezőktől. Öt évnyi verhetetlenség után idén nincs esélye a vb-címre az olasz istállónak, ez is szerepet játszhat a kérdésben.

2004: Bár az elő-kvalifikáción Michael Schumacher dominált, a pole-pozíciót Jarno Trulli (Renault) vitte el 0,072 másodperccel a Ferrari-pilóta elől, aki Spában idén másodszor rajtolhat az élről. Az első alkalommal, Monacóban nyerni is tudott. A harmadik helyen már fél másodperc hátránnyal a renault-s Fernando Alonso zárt, a negyedik David Coulthard (McLaren) pedig már 1,7 másodpercet kapott.

2003: Justin Wilson Formula-1-es jövője kétséges. A brit versenyző a Német Nagydíjon csatlakozott a Minarditól a Jaguarhoz, de lehetséges, hogy a csapat 2004-ben inkább egy fizetős versenyzővel folytatja a szerződéssel rendelkező Mark Webber oldalán - nem győzte meg őket Wilson teljesítménye.

2002: Csatlakozik a Volkswagen a Formula-1-hez? A német óriás a Sauber motorszállítója lehet, amely jelenleg Ferrari-erőforrásokat használ – a kis svájci istálló örülne egy ilyen együttműködésnek. A VW részéről viszont cáfolták a híreket, szerintük ők nem fogják a Toyota példáját követni.

2001: A legutóbbi futamon ugyan már bebiztosította újabb világbajnoki címét Michael Schumacher, a német pilóta szerint ettől nincs rajta kisebb nyomás a hátralévő versenyekre. Elmondta, hogy nehéz lesz ugyanúgy koncentrálnia tovább, de mindenki győzelmeket vár tőle - hozzátette, hogy természetesen segíteni fogja Rubens Barrichellót a minél jobb eredmény elérésében.

2000: Mika Hakkinen szenzációs spái előzéséről beszél az F1 világa - a finn szemfülesen utasította maga mögé Michael Schumachert, Ron Dennis, a McLaren vezére pedig azt mondta róla, hogy a történelem egyik legnagyobb megmozdulása volt. A bajnokságot így csak hat ponttal vezeti Schumacher és még ő is elismerte riválisa teljesítményét: "kiemelkedő megmozdulás volt" - mondta róla.

1999: Ez lehet az utolsó F1-es nagydíj Spában. Állítólag Bernie Ecclestone közölte a szervezőkkel, úgy döntött, kiszórja a történelmi helyszínt a naptárból – a dohánytermékek reklámozásának belgiumi tilalma miatt.

1998: Bombafenyegetés a Belga Nagydíjon: egy helyi lap névtelen levelet kapott, amely azt követelte Ecclestone-tól, hogy 250 ezer dollárnak megfelelő összegnek megfelelő frankot utaljon át egy szudáni szervezet számlájára – különben az F1-es versenyt támadás éri. Történt egy másik figyelmeztetés is, amely arra irányult, hogy Michael Schumacher Ferrariját szabotálni fogják. A Scuderia bokszát a szokásosnál nagyobb erőkkel őrizték a hétvégén.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: