DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Retro

F1-Archív: Schumacher túl agresszív

Alonso távozhat a McLarentől, Massa érzi a vesztét a Ferrarinál, Webber szerint világbajnok lehet, Ricciardo frusztrált, Button nyeri a Magyar Nagydíjat - augusztus 6-ai F1-es híreink.

2023: Christian Horner csapatfőnök viccelődve a Red Bull Jason Stathamjének nevezte Gianpieri Lambiasét, akit méltatott amiatt, ahogy versenymérnökeként az olykor igen hevesen reagáló Max Verstappent kezelni tudja.

2022: Német sajtóértesülések szerint a Haas nem sieti el a döntést Mick Schumacher esetleges szerződéshosszabbításáról. A fiatal német versenyző előtt az Aston Martin ajtói becsukódtak Fernando Alonso bejelentésével, a csapat részéről pedig úgy érzik, hogy mivel Schumachernek nincs más opciója, nyugodtan megvárhatják, hogy tud-e még bizonyítani a hétszeres világbajnok legenda fia.

steiner-schumacher-2022



2021: Oscar Piastri, az Alpine akadémistája úgy gondolja, nagyon csekély szerepe neki is volt a csapat és Esteban Ocon hungaroringi győzelmében, mivel péntek este a szimulátorban támogatta a versenycsapatot. Elmondása szerint ha 100 dolog kellett a sikerhez, az ő része 0,1 belőle.

2020: Ismét rengeteg kérdést kapott a jövőjével kapcsolatban Sebastian Vettel. A négyszeres világbajnoknak továbbra sincs szerződése a következő szezonra. Bár a pletykák szerint a Racing Point lehet a befutó, de a német pilóta viccesen megjegyezte, hogy a kanapé és a konyhaasztal is opció. 

2019: Egyre több jel utal arra, hogy Szaúd-Arábia komolyan gondolja a nagydíjrendezést. A sivatagban felépülő új városban, Qiddiyában F1-es versenypálya is készül, mely a hírek szerint elég futurisztikus lesz.

2018: Kérdéses a Force India jövője, egyelőre nem tudni, hogy mi lesz a csapattal, amely a túlélésért küzd - közben Niki Laudáért is aggódhat a Formula-1-es társadalom, jelenleg kórházban kezelik a Mercedes egyik vezérét. A négy napja műtött korábbi háromszoros világbajnok állapota a hírek szerint javul, a Force India ugyanezt nem mondhatja el magáról...

2017: Lewis Hamilton arról beszél a Magyar Nagydíj után, hogy sokkal több pontot vesztett el eddig a Mercedes, mint amennyit a Ferrari - a brit pilóta 14 egységgel van lemaradva Sebastian Vettel mögött a nyári szünetben, bár csapatszinten ők vezetik a bajnokságot. Hamilton szerint számára ez eddig egy nagyon nehéz szezon.

2016: Két potenciális győzelmet is elszalasztott a szezon során Daniel Ricciardóval a Red Bull, az ausztrálnak pedig arról kell beszélnie a nyári szünetben, hogy le kell higgadnia és megmutatnia, hogy mire képes. "Az embereknek látniuk kell, hogy nem lehet rajtam átlépni, ha nem mennek jól a dolgok, nem fogok mosolyogni" - mondta kirohanásaival kapcsolatban a pilóta.

2015: Daniel Ricciardo nem örül maradéktalanul annak, hogy "csak úgy" emelkedik a fizetése. Az ausztrál második szezonját tapossa a Red Bullnál, az első évben a győzelmei miatt jutott extra összeghez, most "csak úgy" emelték a fizetését, az autó viszont alkalmatlan a győzelmekre, sőt, a dobogókra is - neki ez így nem jó, azt akarja, hogy sikeres legyen és emiatt kapjon prémiumot.

2014: Összehangoltságra van szükség a Ferrarinál, mert ez most nincs meg - mondja James Allison, a Scuderia technikai igazgatója. Az ő feladata az, hogy közös működésre fogja a motorrészleget a karosszériával és szerinte ez az, ami miatt nagyon erős a szezont eddig domináló Mercedes és ez az, ami jól működött előző csapatánál, a Lotusnál is, ahonnan az elmúlt év végén Maranellóba igazolt.

3_2

2013: Felipe Massa rájön, hogy jelenlegi teljesítménye kevés ahhoz, hogy a Ferrarinál maradhasson - hiába kezdte jól az évet, azóta rengeteget hibázott és Fernando Alonso nyomába se ér, így Luca di Montezemolo is megpendítette, hogy ennél többet vár a braziltól. Massa szerint a saját kezében van a sorsa, ha javul, akkor biztosan maradhat Maranellóban.

2012: Mark Webber szerződését meghosszabbította a Red Bull, így a csapat fiatal tehetsége, Daniel Ricciardo továbbra is marad a Toro Rossónál - sőt, egyelőre az is kérdés, hogy ezt biztosan megteheti-e, hiszen bár az időmérőkön gyors, a pontokat nem igazán gyűjtögeti. "Nem vagyok csalódott, nem vártam többet" - mondta arról, hogy nem kapott lehetőséget Webber helyén.

2011: Fernando Alonso szerint még veszett el számára a világbajnoki cím - mondja ezt annak ellenére, hogy 89 pontos hátrányban van Sebastian Vettellel szemben. "Annyi versenyt kell nyernünk, amennyit lehet, Vettelnek pedig hibáznia kell. Reálisan látom a helyzetet, de nem adom fel, sokszor láttunk már komoly fordulatokat" - nyilatkozta a spanyol, akit Luca di Montezemolo az F1 legjobbjának nevezett.

2010: A Magyar Nagydíj megnyerésével idei negyedik győzelmét aratta Mark Webber, így négy ponttal vezeti a tabellát Lewis Hamilton előtt úgy, hogy még hét futam van hátra. Az ausztrál szerint a csapat képes a bajnoki címre, neki kell még javulnia azokon a pályákon, amelyek kevésbé fekszenek neki és világbajnok lehet.

2009: Felipe Massa súlyos sérülése miatt egyre erősebbek a pletykák, melyek szerint Michael Schumacher visszatérhet és ő helyettesítheti a Ferrarinál korábbi csapattársát. Ezek a pletykák odáig fajultak, hogy egyesek már kész tényként kezelik a Hétszeres visszatérését - Ross Brawn például arról beszélt, hogy a német akár nyerhet is, hiába nem versenyzett 2006 óta.

2008: Pályafutása talán legjobb teljesítményét nyújtotta a Magyar Nagydíjon Felipe Massa, ám három körrel a vége előtt egy motorhiba miatt kiesett és elvesztette a biztos győzelmet - a brazil ezt nagyon nehezen éli meg és ki is fakadt csapatára. "Nem dobhatjuk el csak így ezeket a pontokat, ez olyan volt, mint egy rémálom. Meg kell oldani a megbízhatósági gondjainkat."

2007: Felerősödnek azok a hírek, melyek szerint Fernando Alonso nem tölti ki a McLarennél 2009-ig szóló szerződését és alig egy szezon után távozik is a wokingi istállótól. Amikor erre rákérdeztek a spanyolnál a Magyar Nagydíjon, hezitált és nem adott egyértelmű választ, így rögtön beindultak a találgatások, a legnagyobb esély jelenleg a Renault-hoz való visszatérésére van.

2_4

2006: Kaotikus futamot hozott a Magyar Nagydíj, igazi drámákat láthattunk az esős versenyen és végül Jenson Button jött ki ebből legjobban: élete első F1-es győzelméet aratta a brit pilóta. Sem Fernando Alonso, sem Michael Schumacher nem szerzett pontot a bajnokesélyesek közül, a pole-ból rajtoló Kimi Raikkönen pedig hiába vezetett sokáig, egy baleset miatt szintén kiesett.

2005: A pletykák szerint a kétszeres világbajnok Mika Hakkinen a BMW-vel tárgyal az F1-be való visszatérésről, a 37 éves finn pilóta viszont tagadja, hogy szó lenne ilyesmiről. "Jól érzem magam a DTM-ben és a Mercedesnél" - mondta, majd hozzátette, hogy nem fair a BMW-ről és az F1-ről kérdezni.

2004: Érdekes mizéria alakult ki Jenson Button szerződése körül, a brit ugyanis bejelentette, hogy két évre aláírt a Williamshez, a BAR viszont jelezte, hogy nekik opciójuk van a pilóta szerződésében. Frank Williams szerint ez az opció már érvényét vesztette, a BAR nem lépett időben, így igazolhatott el Button, az ügynek azonban itt még nincs vége, jönnek a jogi viták...

2003: Tízhelyes rajtbüntetést kapott Ralf Schumacher a Német Nagydíjon történt baleset miatt, ahol az FIA szerint ő okozta nem csak a saját, de Kimi Raikkönen és Rubens Barrichello kiesését is. Schumacher nem érti az egész ügyet, saját bevallása szerint sokkolta a büntetés, a Williams pedig fellebbezik az ítélettel szemben.

2002: Komoly hátrányba került a Williams-BMW a Ferrarival szemben - állítja Juan Pablo Montoya. Szerinte ugyan 2001-ben még legalább a motorerőben jobban álltak, mostanra ez is eltűnt, minden mást tekintve pedig hátrányban vannak, úgyhogy szerinte nagyon sokat kell fejlődniük, ha a vb-címért akarnak harcolni.

2001: "Nem jövök ki vele, nem beszélünk sokat és azt kell mondanom, hogy ő a legrosszabb csapattársam az F1-ben. Lennének jobbak is, akiket lehetne hozni a helyére" - nyilatkozza Jos Verstappen Enrique Bernoldiról, aki az utolsó pillanatban Pedro de la Rosa helyett lett a csaapttársa az Arrowsnál.

1_2

2000: Az elmúlt öt futamból négyszer is kiesett, agresszív, forrófejű vezetési stílusát pedig rengeteg kritika éri. A német szerint viszont ő nem Rambo, egyszerűen csak ilyen időszaka van, le is szorították a pályáról és egyébként is muszáj keménynek lennie. Viszont kislánya, Gina-Maria azt mondta neki, hogy már megint a sóderágyban kötött ki, ezen pedig nevetnie kellett.

1999: Az orvosok nem adtak engedélyt a visszatérésre Michael Schumachernek, a Ferrarinak továbbra is nélkülöznie kell sztárpilótáját. A hírek szerint azonban Monzában már újra autóba ülhet, most azt jelölték meg a visszatérés helyének és idejének.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: