DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Retro

Retro – Brazil pokol, finn mennyország

Ezen a napon rendezték minden idők - ha nem is legizgalmasabb, de mindenképpen - az egyik legdrámaibb F1-es Magyar Nagydíját.

A 2008-as Magyar Nagydíj nagyon álmosnak ígérkezett: habár a start igencsak parádésra sikerült, hatvan pár körig szinte semmi sem történt a Hungaroringen akkor, augusztus 3-án. Lewis Hamilton akárcsak Silverstone-ban és Hockenheimben, ezúttal is elhozta a pole-t a mezőny elől, mögé pedig karrierje második legjobb időmérős eredményét elérő csapattársa, Heikki Kovalainen kvalifikált, afféle hátvédként.

Mögöttük Felipe Massa várhatta harmadik helyről a rajtot, és mitagadás, volt min javítania az előző két hétvége sikertelenségét követően (Németországban 3. lett, ám esélye sem volt Hamilton ellen). Klisé, de igaz: a Hungaroringen nehéz előzni, Felipe Massa pedig a kelletténél is komolyabban vette ezt, és akkorát rajtolt, amely joggal került be az év legszebb indulásai közé. A Ferrari pilótája az egyes kanyarig faképnél hagyta Kovalainent, a külső íven pedig ellenállhatatlanul tartotta autóját Hamilton mellett, így a kettes kanyarban már ő fordulhatott el elsőként.

Massa ezt követően lépésről lépésre növelte előnyét Hamilton előtt, bár nem akkora mértékben, hogy a brit ne jelentsen rá veszélyt a kiállások alatti taktikázásnak köszönhetően. Az első cseresorozat után maradt közöttük a 3 másodperc körüli különbség, Hamilton azonban a 32. körben csúnyán elfékezte bal első abroncsát. Ezt kihasználva a ferraris előnye a 40. körben már öt másodpercre rúgott, Hamiltonnál pedig beütött a krach.

A Magyar Nagydíj előző évi győztesének bal első gumija defektet kapott az egyes szektorban, és csak lassan tudott visszabaktatni a McLaren bokszához. Amikor visszatért, a 10. pozícióban folytathatta a versenyt, így minden esélyét elveszítette arra, hogy akárcsak dobogóra álljon ezen a délutánon. Massa mögé így Kovalainen lépett előre a második, Timo Glock pedig a harmadik helyre - nyakában Kimi Raikkönennel.

A brazil 23 másodperces előnye tudatában visszavett a tempóból, de még így is hatalmas volt a távolság közötte, és az őt üldöző mclarenes között. Az utolsó kiállássorozatot követően Hamiltonnak sikerült felkapaszkodnia a hatodik helyre, ettől kezdve pedig bebetonozódtak a pozíciók. Legalábbis úgy tűnt.

Annak ellenére, hogy a hajrára Massa előnye 15 másodpercre csökkent, senkinek nem volt egy szemernyi kétsége sem afelől, hogy a pilótát meg lehet szorongatni ezen a délutánon. Már-már megfeledkeztünk róla, hiszen a harmadik helyért ádáz csata volt az egy másodperccel gyorsabb Raikkönen és Glock között, amikor három körrel a vége előtt megtörtént az elképzelhetetlen: elfüstölt a Ferrari-motor a brazil mögött, egy már-már megnyert versenyt dobva ezzel a kukába!

Kovalainen köszönte szépen a lehetőséget, Glock pedig maga után húzta Raikkönent a célba, összehozva a 2008-as szezon egyik legérdekesebb dobogóját. A McLaren finnje lett a sportág történetének 100. futamgyőztese, a toyotás pedig karrierje első dobogós helyezését gyűjtötte be, miután a verseny előtt ételmérgezéssel küzdött.

A Magyar Nagydíj akárcsak előtte, 2008-ban is hozta a formáját, nagyszerűen megágyazva a következő évek drámáinak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: