DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Retro

Retro – Raikkönen vb-címet nyer Spában

Nem félreértésről vagy alternatív valóságról van szó: 2007-ben, köszönhetően a finn győzelmének, valóban Belgiumban dőlt el egy bajnoki cím, a konstruktőri. A Ferrari már három versennyel a vége előtt bebiztosította sikerét – holott az egyéni pontversenyt két McLaren vezette.

Kimi Raikkönen legeredményesebb pályája Spa-Francorchamps: olyan tény ez, amelyet nehéz megcáfolni, ugyanis ez a versenynaptár egyetlen helyszíne, ahol a finn pilóta négy futamgyőzelmet is szerzett. Ráadásul 2004 és 2007 között verhetetlen volt: a McLarennel két egymást követő évben győzött, aztán a 2006-os kiadás elmaradt. A következő évben már a Ferrari versenyzőjeként állt rajthoz a visszatérő Spában.

Raikkönen és csapattársa, Felipe Massa kibérelték a 2007-es Belga Nagydíj első rajtsorát, a rivális McLarennek a harmadik és negyedik hely jutott – hozzá kell tenni, Fernando Alonso nem volt messze a Ferrariktól, csupán nyolc századra Massától, valamint két tizedre Raikkönentől. A száraz verseny rajtját jól kapták el a vörös autók szeptember 16-án, dolgukat pedig megkönnyítette a wokingiak kakaskodása, Alonso az első kanyarban kivezette csapattársát a pályáról. Hamilton később nemtetszését fejezte ki a világbajnok manőverével szemben.

A verseny, amelyet beárnyékolt a WRC-bajnok Colin McRae egy nappal azelőtti halála, nem tartogatott körömlerágó izgalmakat. Öt autó esett ki, mindannyian műszaki hiba miatt, Massa két ízben vezetett, Raikkönen két bokszkiállása során egy-egy kör erejéig. A futamot uraló finn 4,7 másodperc előnnyel nyert, a harmadik helyet hozó Alonso, aki egy pontot faragott csapattársához, Hamiltonhoz képest a világbajnokságban, 14,3 szekundumra maradt le. A McLarenek mögött négy csapat négy versenyzője, a BMW-vel Heidfeld, Williamsszel Rosberg, Red Bull-lal Webber, és Renault-val Kovalainen ért célba. Webber 100. nagydíját teljesítette, akárcsak Alonso. A verseny show-járól Robert Kubica gondoskodott, aki rajtbüntetés miatt a 14. helyről zárkózott fel, de a pontokról így is lemaradt.



A futamnak köszönhetően a Ferrari bebiztosította a konstruktőri világbajnoki címet, ami meglepő lehet annak fényében, hogy az egyéni pontverseny első két helyén a McLaren pilótái álltak, akik összeadva 32-vel több ponttal rendelkeztek, mint a ferrarisok. A McLarent azonban a kémbotrány miatt előzőleg kizárták a konstruktőri világbajnokságból, így a Ferrarinak az addig csupán két dobogós helyet szerző BMW-re kellett figyelnie. Mivel a bajoroknak 90 pontjuk volt az olaszok 161 egysége ellenében, Maranellóban már most megünnepelhették a konstruktőri bajnoki címet.

Raikkönen 13 pontos lemaradása tükrében az egyéni címben akkor még csak reménykedhettek. Belgiumi győzelmével azonban beindult a finn nagy hajrája, az utolsó négy versenyből hármat megnyert, ennek köszönhetően pedig a szezonzárón az egyéni vb-cím is a Ferrari birtokába került.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: