Amikor 2009. szeptember 3-án bejelentették, hogy Monzában már Giancarlo Fisichella vezeti a 3-as számú Ferrarit, rengeteg Scuderia-szurkoló lélegzett fel megkönnyebbülten, hogy nem folytatódik Luca Badoer vesszőfutása, s valószínűleg sokan már látták is lelki szemeik előtt, ahogy egy olasz pilóta hazai földön dobogóra áll majd a tűzpiros overálban.
Erre végül nem került sor, de ne szaladjunk ennyire előre: ahhoz, hogy Fisichella végül karrierje utolsó versenyeit álmai csapatánál teljesíthesse, négy tényező összejátszása kellett. Mindenekelőtt egy nagyon szomorú esemény, Felipe Massa néhány héttel korábbi életveszélyes balesete, mely a következő szezonkezdetig partvonalra tette a brazilt. Aztán Michael Schumacher nyakproblémái, melyek miatt nem tudta elvállalni Massa helyettesítését. Harmadikként említhetjük Luca Badoert borzalmas teljesítményét, aki tíz év kihagyás után képtelen volt újra felvenni a Formula-1 ritmusát, s igen kínos teljesítménnyel tett pontot saját F1-es karrierjére...
És persze a fantasztikus belgiumi szereplés, amikor Fisichella elhódította a pole-pozíciót a Force Indiával, s ha csak egy kicsit okosabban taktikázik a csapat, talán a győzelem is meglehetett volna a futamon – így is az istálló máig legjobb eredményét érte el második helyével. Mindezek után nem csoda, hogy a Ferrari megkörnyékezte őt, a Force India pedig természetesen nem mondhatott nemet, nem állhatott a kezdetektől velük lévő olasz álmai megvalósításának útjába.
„Minden olasz versenyző dédelgetett álma a Ferrari ülése, s ez alól Giancarlo sem kivétel. Senki sem állhat ennek útjába, ráadásul ez az egyezség hosszú távon is biztosíthatja Giancarlo jövőjét a Ferrari-családban. Nem lett volna korrekt ezt veszélyeztetni, különösen azt tekintve, mennyit tett ő a Force Indiáért. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy ennek a döntésnek nincsenek anyagi vonzatai, puszta jó szándékból tettük, Giancarlo és az egész sportág javára” – indokolta Vijay Mallya az olasz elengedését.
„A hetedik mennyországban érzem magam, még mindig nem hiszem el: valóra vált életem álma” – nyilatkozta az olasz, akivel természetesen madarat lehetett fogatni: „Az elmúlt héten egész hihetetlen dolgok történtek velem: pole-t szereztem, majd második lettem Spában, most pedig a Ferrari felkér, hogy náluk teljesítsem az utolsó öt versenyt...”
Bár Stefano Domenicali úgy nyilatkozott, hogy azért döntöttek Fisichella mellett, mert abban bíznak, hogy az olasz képes lesz pontokkal segíteni a McLaren ellen a világbajnokság harmadik helyéért vívott harcot, Fisichella nem tudott elég gyorsan alkalmazkodni az új autóhoz, s bár többször is a pontszerzés közelében járt, végül egyetlen egység sem jutott neki – a McLaren utoléréséhez pedig pontosan ennyi hiányzott...