Ha feltesszük a kérdést, ki volt a Formula-1 2007-es világbajnoka, kevesen vannak, akik ne vágnák rá azonnal Kimi Raikkönen nevét. Sokakban még elevenen él az is, mekkora szezon végi hajrát produkált, hogy egyetlen ponttal az utolsó versenyen megelőzze mindkét McLarent, köztük Lewis Hamiltont, aki műszaki hiba miatt veszítette el a lehetőséget, hogy a sportág történetében először újoncként világbajnokká váljon.
Raikkönen éve győzelemmel indult – első ferraris versenyét nyerte meg Ausztráliában –, a szezon első felének további része azonban nem alakult ilyen fényesen, négy egymást követő futamon nem tudott dobogóra állni, az USA Nagydíj után csak negyedik volt a bajnokságban, lemaradása 26 pontot tett ki. A július elején egymást követő hétvégéken rendezett Francia és Brit Nagydíjak jelentették számára a fordulópontot, Raikkönen mindkettőt megnyerte, ettől kezdve pedig az idény végéig egy kiesést leszámítva folyamatosan a dobogón volt. A két kulcsfontosságú győzelem közül a silverstone-it elevenítjük fel most.
A brit versenyt megelőzően nem Kimi Raikkönen volt az, akire a legnagyobb figyelem irányult: Lewis Hamilton, az angolok csodagyereke újonc létére tekintélyes pontelőnnyel vezette a világbajnokságot. Ez olyan mértékben megdobta az érdeklődést és ennélfogva a jegyeladásokat Nagy-Britanniában, hogy a silverstone-i pálya tisztviselői a 90-es évek Mansell-mániája óta nem tapasztaltak ekkora látogatottságot.
Egy negatívabb téma is uralta a közvéleményt: többhetes spekulációt követően a Ferrari felfedte, hogy jogi eljárást indított saját mérnöke, Nigel Stepney ellen, akit technikai adatok ellopásával vádolnak – ugyanakkor elárulták, hogy az ügyben a McLaren egyik embere is érintett.
A hazai rajongók örömére Lewis Hamilton az első szabadedzés elsőségével nyitott Silverstone-ban, a másik két tréninget azonban Raikkönen vitte. Ezután a címvédő világbajnok, Fernando Alonso behúzta a Q1-et és Q2-t is, és a Q3 első nekifutásában, az akkori szabályok által kikényszerített „benzinégetéses” fázisban is az övé volt a legjobb idő. Az igazán számító gyorskörökbe azonban beletört a bicskája. A végig negyedik helyen álló Hamilton az utolsó másodpercekben robbantott, és szerezte meg első hazai nagydíjának pole-pozícióját, míg Raikkönen egy kis hibával is bejött a második helyre. Alonsónak harmadik pozícióval kellett beérnie.
Felipe Massa indulhatott volna a negyedik rajtkockából július 8-án, a futam napján, de a brazil ferraris a rajtrácson ragadt, így visszatolták a bokszutcába, miközben a mezőny még egy felvezető kört teljesített. Hamilton egészen a 16. körig, kiállásáig vezetett, tankolása azonban nem alakult tökéletesen, miután félreértette a nyalókás ember jelzését, és egy arasznyival előbbre gurult, miközben a tankolócső még autójára csatlakozott. Raikkönen három körrel később jött ki, és át is vette a vezetést. A taktika végső győztese azonban a legkésőbb kiálló Alonso volt, ő mindkettejüket átugorta.
A spanyol azonban csak kevés üzemanyagot vett fel, arra számítva, hogy előnyt fog kiépíteni üldözőihez képest. A forgalom keresztülhúzta tervét: ezúttal ő állt ki előbb, és miután Raikkönen is így tett, a finn az élre tért vissza. 2,5 másodperces előnyt fenntartva megnyerte a versenyt Alonso előtt. Hamilton csaknem 40 másodperccel maradt le tőlük és lett harmadik. Mindazonáltal folytatta lenyűgöző sorozatát, és kilencedik F1-es versenyén megszerezte kilencedik dobogós helyét, megdöntve a legendás Jim Clark addigi rekordját is. Érdekesség, hogy ennél hosszabb dobogós sorozatra egészen hosszú ideig kellett várnia, 2014 végétől 2015 közepéig végzett sorban 16 versenyen a legjobb három között.
Robert Kubica a negyedik helyet szerezte a BMW-vel, a remek felzárkózást mutató Felipe Massa őt már épphogy nem tudta megelőzni. Nick Heidfeld a másik BMW-vel és a két Renault szereztek még pontokat, a Hondák egykiállásos taktikája nem fizetődött ki, kilencedik és tizedik helyen végeztek. Az edzéseken biztatóan indult a Toyota hétvégéje, de annál nagyobb csalódásként ért véget, mindkét autó kiesett.
A világbajnokságban Alonso 2 pontot faragott Hamiltonhoz képest, a különbség azonban így is 12 egységet tett ki: a spanyol azzal kalkulált, hogy minden futamon csapattársa előtt végez, apránként ledolgozva a különbséget. Raikkönen további 4 pontra következett. Hihetetlen, de a Ferrari az egy héten belül megszerzett két győzelem után is tudott elégedetlenkedni, Luca di Montezemolo elnök szerint nem volt jó a pontrendszer, amelyben Raikkönen nyerte a legtöbb versenyt, mégis ekkora hátrányban állt a bajnokságban.