DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Retro

Retro – Brazil könnyek a dobogó tetején

Egy pályára rohanó őrült és a változékony időjárás is kellett hozzá, de utóbb ez már senkit nem érdekelt: 2000-ben e napon szerezte meg a Senna utáni első brazil F1-es győzelmet Rubens Barrichello.

Már az időmérő edzésen látszott, hogy a 2000-es Német Nagydíjon valami szokatlan készülődik. A kissé száraz, kissé esős kvalifikáción a szezon során másodszor David Coulthard szerezte meg a rajtelsőséget, méghozzá igen komoly, 1,3 másodperces előnnyel hagyva maga mögött Michael Schumachert. A harmadik pozíció a benettonos Fisichelláé lett, majd következett a bajnoki összetettben nyolc pont hátrányban lévő Mika Hakkinen a McLarennel, valamint az edzés meglepetésembere, Pedro de la Rosa az Arrowsszal.

A balesetekkel tarkított warm-up mintha csak előre jelezte volna azt, ami a rajtnál történt. Michael Schumacher és Giancarlo Fisichella összeütközött, így a német egymás után másodszor volt kénytelen az első kanyarban befejezni egy futamot. A másik Ferrari indulása viszont remekül sikerült, hiszen Barrichello az elbaltázott időmérő után egészen a 10. helyre ugrott előre a 18. rajtkockából. Az élen Hakkinen és Coulthard állt ekkor, majd jött Jarno Trulli a Jordannel, mögötte pedig a két Arrows és a két Jaguar.

Utóbbiaknak azonban esélye sem volt a remek formában lévő Barrichellóval szemben, aki szépen sorban egymás után mindannyiukat lehagyta, s a 15. körben, a verseny harmadánál már a két McLaren nyomában járt. Volt egy másik nagy felzárkózó is Heinz-Harald Frentzen személyében, aki Barrichello mellől indult a 9. sorból, de csak 11 körre volt szüksége ahhoz, hogy előre verekedje magát a pontszerzők közé.

A verseny nagy fordulata nem sokkal féltáv után követezett be: az 1-es és a 2-es kanyar közti kanyarban az út mellett feltűnt egy férfi, mint utóbb kiderült, egy kirúgott Mercedes-alkalmazott, aki a magán viselt feliratokkal tiltakozott egészségi okokból történt elbocsátása ellen. Ha bosszút akart állni volt munkaadóin, hát ezzel sikerült, ugyanis a magánakciója miatt beküldött safety car teremtett lehetőséget Barrichello számára, hogy felzárkózzon a két McLaren-Mercedesre.

A biztonsági autó rövidesen visszatért a pályára Alesi és Diniz nagy balesete miatt. Amikor ismét kigördült, az időjárás vette át a főszerepet: a csepergő eső megosztotta a taktikákat. A McLarenek kiálltak, Barrichello viszont nem, ami tökéletes döntésnek bizonyult, hiszen így vette át a vezetést, amit ki sem adott a kezéből, s megnyerte a 2000-es Német Nagydíjat. Ez volt karrierje első futamgyőzelme, először szólt a brazil himnusz Ayrton Senna halála óta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: