DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Retro

F1-Archív: Az újonc Hamilton a McLarennél?

Vettelt leigazolta a Red Bull, Alonso után tolonganak a csapatok, érkezhet a Villeneuve Racing, ketten is balesetet szenvedtek Monzában, Schumacher sportcipőt kapott. Július 17. hírei 20 éven keresztül.

2014: A Német Nagydíjra minden csapat eltávolítja autójából a FRIC rendszert. A trükkös, első és hátsó felfüggesztést összekapcsoló megoldást mozgó elemnek, azaz szabálytalannak nyilvánította az FIA, ennek ellenére a döntés az istállók kezébe került, akarnak-e az évben tovább versenyezni vele – annak terhe mellett, hogy egy rivális óvást nyújthat be a végeredménnyel szemben.

2013: Lezajlott a fiatal versenyzők tesztjének első napja Silverstone-ban, a legjobb köridőt Kevin Magnussen futotta meg a McLaren autójával.

2012: Hockenheimben újra lehetőséget kap Jules Bianchi, aki a pénteki első szabadedzésen a szezon során ötödik alkalommal vezetheti a Force India autóját.

2010: Csapattulajdonosként térhet vissza a korábbi világbajnok, Jacques Villeneuve? A kanadai maga is bevallotta, hogy 12 hónapja keményen dolgozik egy F1-es programon, sajtóértesülések szerint pedig a projektben a gyári Renault egykori vezetői, Flavio Briatore és Pat Symonds is érintettek.

2009: Szabadon versenyezhet Sebastian Vettel és Mark Webber, jelentette ki a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner. Annak ellenére is kitartanak az egyenlőség mellett, hogy a világbajnokságot Jenson Button vezeti a BrawnGP-vel, Vettel és Webber pedig pontokat vehet el egymástól.



2008: A Német Nagydíjon megerősítették, a Toro Rosso versenyzője, Sebastian Vettel következő évben már a Red Bullnál fog szerepelni, a visszavonulását nemrég bejelentő David Coulthard helyén. „Karrierem során nagyszerű támogatást nyújtottak nekem, első számú csapatuknak vezetni pedig valóra váló álom. Remélem, remek szezonom lesz jövőre, habár még mindig sokat tanulok az F1-ről” – nyilatkozott a csupán 21 esztendős Vettel.

2006: Folyik a spekuláció a McLaren felállását illetően. Juan Pablo Montoya idény közben hagyta el a csapatot, Kimi Raikkönen pedig a Ferrarinál vagy Renault-nál folytathatja jövőre, miközben utóbbi csapattól Fernando Alonso érkezik. A szabad 2007-es helyre két brit újoncot tartanak esélyesnek: Gary Paffettet és Lewis Hamiltont.

2005: Kezd szétesni a Ferrari, versenyről versenyre hátrébb kerülnek, vallotta be az istálló csapatfőnöke, Jean Todt – a pontversenyben a Német Nagydíj után Michael Schumacher már 40 egységre elmaradt a listavezető Fernando Alonsótól. Todt egyúttal azt is cáfolta, hogy Jenson Button érkezne a csapathoz.

2003: „Nem hiszem, hogy Ralfot túlságosan lenyűgözné a bátyja. Tiszteli és csodálja Michaelt, mint mindannyian, de ha olyan pozícióba kerül, hogy megakadályozhatja Michael rekordot jelentő hatodik bajnoki címét azzal, hogy maga nyeri meg, egy másodperc gondolkodás nélkül meg fogja tenni” – vélekedik az ifjabbik Schumacher csapatfőnöke, Sir Frank Williams. Ralf két győzelme után a testvérpárt a Brit Nagydíjat megelőzően már csak 11 pont választja el egymástól. Michael figyelmeztetett, a helyzet rövidesen változik.

2002: Alonso 2003-ban versenyezni fog a mezőnyben, jelentette ki menedzsere, Flavio Briatore. Ha Briatore istállójánál, a Renault-nál nem akad számára hely, máshol. „Négy vagy öt csapat érdeklődik utána” – büszkélkedett az olasz.

2001: Valenciában és Monzában is tesztelnek a csapatok – a BAR például egy-egy autóval mindkét pályán. Utóbbi gyakorláson szenvedett hatalmas balesetet Michael Schumacher, aki majdnem 200 km/h-s sebességgel csapódott a Variante della Roggia gumifalába. A német szerencsére sértetlenül szállt ki autójából. Pillanatokkal később érkező testvére, Ralf Schumacher Williams-BMW-jével félreállt a pályán, hogy megbizonyosodjon Michael állapotáról.

2000: A Mika Hakkinen által megnyert előző napi Osztrák Nagydíj végeredménye még nem hivatalos, az FIA ugyanis vizsgálja a futamgyőztes autóját, miután az autó elektronikai vezérlőjének pecsétjét feltörve találták. A McLaren állítja, nem változtatott a szoftveren. Ha Hakkinent ennek ellenére kizárják, a győzelem akkor is a csapatnál marad, ugyanis ebben az esetben David Coulthard örökölheti meg.

1999: Ellentmondó hírek a Silverstone-ban lábát törő Schumacherről. Egyes információk szerint már csak 2000-ben térhet vissza, a német sajtó viszont arról ír, átalakíthatják autóját, hogy mielőbb újra versenyezzen – például kezével adagolná a gázt.

1997: Bukással tért vissza az elmúlt három versenyt kihagyó Gerhard Berger, aki egy monzai teszten törte össze Benettonját. A baleset súlyosabb következményekkel járhatott volna, de szerencsére a füvön landolt.

1996: Gyűlnek a személyes szponzorok Michael Schumacher oldalán, aki ezúttal a Nike-val szerződött le. Az egyezség értelmében 10-15 millió dollárban részesül, ráadásul egy különleges sportcipőt is kap.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: