Összegyűjtöttük az elmúlt 18 esztendő legérdekesebb F1-es híreit június 13-áról.
2014: Nico Rosberg ugyan csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben növelte előnyét kanadai második helyével a világbajnokság összesített pontversenyében, ám a német nyilatkozatában egyértelművé tette, ő és csapata, a Mercedes csak a győzelemmel lehet elégedett, és egyetlen hátralevő versenyen sem engedhetnek sikerélményhez jutni egy rivális istállót sem. Mindezt Daniel Ricciardo és a Red Bull némileg váratlan montreali elsősége után öntötte szavakba.
2013: Sir Frank Williams nem győzi dicsérni finn pilótáját, Valtteri Bottast, akinek nemcsak pályán nyújtott teljesítménye nyűgözi le a sokat látott szakembert, de a pályán kívüli magatartása és munkabírása is. Ezen tulajdonságai együttesen a jövő bajnokává tehetik őt csapatfőnöke szerint.
2011: Egyre többet pletykálnak arról, hogy a McLarennek össze kell szednie magát, és győztes autót kell Lewis Hamilton alá raknia, amennyiben azt akarják, hogy a 2008-as világbajnok hosszabb távon is náluk maradjon. A brit a Kanadai Nagydíj helyszínén nyíltan beszélt arról, hogy egy nap szívesen versenyezne a Red Bullnál is.
2010: Zsinórban második kettősgyőzelmét aratja a McLaren, miután a fordulatos Kanadai Nagydíjat Lewis Hamilton nyeri csapattársa, Jenson Button és a ferraris Fernando Alonso előtt. A két Red Bullt ezúttal csak a 4-5. helyen jegyezték a leintésnél, több mint félperces hátránnyal.
2009: A Ferrari továbbra is a jelenleg az F1-ben uralkodó szabályokat okolja saját versenyképtelenségéért, és Luca di Montezemolo elnök azonnali változtatásokat sürget a sportág irányításában. Azzal fenyeget, hogy amennyiben ez nem történik meg, a Ferrari kilép az F1-ből, és több nagy csapattal összefogva létrehozza a maga saját szakadársorozatát.
2008: Bernie Ecclestone elhessegeti annak lehetőségét, hogy az F1-ben szereplő nagy csapatok ellene összefogva létrehoznák a saját szakadár versenysorozatukat a maguk elképzelései szerint, és üres fenyegetésnek talál minden ilyen szólamot. Ettől függetlenül leszögezi, hajlandó kompromisszumot kötni a csapatokkal, hogy olyan megoldást találjanak a szabályokat és a költségcsökkentést illetően, ami mindenkinek megfelel.
2007: Kimi Raikkönen tetemes ponthátránya ellenére nem mond le a világbajnoki címről, és nyilatkozatában őszintén beszél arról, mire alapozza hitét, miszerint a vb-trófeáért folyó harc még nem lefutott. A finn biztosra veszi, hogy az újonc Lewis Hamilton nem fogja bírni elviselni a hajrában ránehezedő nyomást, és amikor hibázni fog, ő ott lesz, hogy kihasználja. Kimi tudott valamit, hiszen a végén nevető harmadikként beelőzve Hamiltont és Alonsót megszerezte pályafutása máig egyetlen F1-es világbajnoki címét.
2006: A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds szerint Lewis Hamilton készen áll az F1-re, és a McLarennek semmi félnivalója nincs attól, hogy rögtön első világbajnoki idényében bedobja a mélyvízbe a szupertehetségnek kikiáltott brit pilótát. Symonds szerint Nico Rosberg és Jenson Button példája is azt mutatja, ha megfelelő kvalitású versenyzőről beszélünk, akkor egy nagy csapat is bátran nyúlhat az újoncokhoz.
2005: A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh túlságosan szigorúnak tartja pilótája, Juan Pablo Montoya büntetését, akit a versenyigazgatóság a Kanadai Nagydíjról intett ki fekete zászlóval, miután a bokszutca végén pirosan világító lámpát figyelmen kívül hagyva a pályára hajtott, veszélyeztetve a többi versenyző biztonságát. Az eset azért is lehetett különösen fájó a kolumbiainak, mert a biztonsági autó pályára jövetele előtt ő vezette a versenyt, ám büntetése folytán végül csapattársa, Kimi Raikkönen örülhetett. Whitmarsh legfeljebb bokszutca-áthajtásos büntetésre számított, de ettől függetlenül elfogadja a testület döntését.
2004: Michael Schumacher ismét történelmet ír Kanadában. A helyi nagydíj megnyerésével immár hetedik világbajnoki futamgyőzelmét aratja a montreali pályán, ami új rekord az F1-ben, ennyi alkalommal ugyanis előtte még soha senkinek nem sikerült ugyanazon a helyszínen nyernie. Ez volt összességében a Ferrari német klasszisának 77. F1-es nagydíjelsősége.
2003: Juan Pablo Montoya szerint semmit nem jelent, hogy Michael Schumacher 2006 végéig meghosszabbította szerződését a Ferrarival, szerinte ugyanis egy győzelmi széria közepén könnyű ilyen hosszú távú hűséget esküdni, ám meggyőződése, hogy amint kevésbé lesz eredményes a Ferrari, a német egyből el fog gondolkodni a visszavonuláson. Akár már jóval 2006 előtt is.
2002: Michael Schumacher a nürburgringi Európai Nagydíjra készülve egy privát teszten bődületes pályacsúcsot repeszt Mugellóban az új fejlesztéseket kapó Ferrarival, hét tizedmásodperccel megdöntve saját korábbi pályacsúcsát.
2001: Gerhard Berger szerint Juan Pablo Montoya a saját érdekében jobban tenné, ha inkább saját teljesítményére és saját gyengeségeinek legyőzésére koncentrálna ahelyett, hogy nála jóval rutinosabb és többet elért versenyzőtársait kritizálja, mint Ralf Schumachert vagy Jacques Villeneuve-öt. Az osztrák némileg csipkelődően megjegyzi, hogy a kolumbiai a szezon eddigi hét versenyéből csak egyet fejezett be, és a legutóbbi két versenyen saját hibájából esett ki.
1999: Az FIA elnöke, Max Mosley egy találó hasonlattal élve az akváriumban egymást bámuló halakhoz hasonlítja az F1 azon szereplőit, akik belülről unalmasnak találják a jelenkor F1-ét. Egyúttal kijelenti, hogy ő a szurkolóktól, és minden külső szemlélőtől egészen mást hall, szerintük ugyanis izgalmas az F1, ezért nem látja szükségét a radikális változtatásoknak.
1996: Martin Brundle tagadja azokat a pletykákat, amik szerint a Brit Nagydíj után szögre akasztaná bukósisakját, és befejezni aktív versenyzői pályafutását az utóbbi idők vártnál gyengébb eredményei láttán. „Én nem az a fajta ember vagyok, aki csak úgy fogja magát, és feladja” – szögezi le a brit, aki ha hazai futama után még nem is, de az év végén valóban visszavonult az F1-ből.