DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
Rali

Felkészülten várja a rajtot a címvédő

2019 abszolút magyar bajnoka, Vincze Ferenc beszélt az új autóról, annak változásairól, a Salgó Rali pályáiról és az előttünk álló szezonról is.

Túl vagytok két teszten, illetve még a vírushelyzet előtt már kipróbálhattátok az autót. Mennyire vagy magabiztos a Salgó Rali előtt?

Úgy gondolom, hogy nagyon jó irányba indultunk el az autóval. Először azért kicsit szokatlan volt, mert a futóműve, motorja, belseje, minden alkatrésze teljesen más az elődjéhez képest, így a tavalyi beállítások nem voltak jók ehhez az autóhoz. Teljesen új koncepciót kellett kialakítanunk a csapattal és a mérnökünkkel, de most a harmadik teszt után már úgy érzem, hogy nagyon jó az autó és gyorsabb, mint a régi, megtaláltuk a jó beállításokat. Most már azért mentem vele pár kilométert, ha nem is sokat, illetve nem mondom, hogy nem kell még szokni, mert más stílusban kell vezetni, de azt gondolom, hogy a jó beállításokkal megvagyunk, úgyhogy az első helyért szeretnénk csatázni.

Miben más ez az autó pilótaként, mennyire kell másképp vezetni?

A súlypontja teljesen más az autónak, alacsonyabban van, más a súlyelosztása, még gokartosabb érzés menni vele, úgyhogy teljesen más kormánymozdulatokkal kell vezetni, mindent meg kell szokni újra. Jobb, mint a régi autó, de egy jól berögzült dologról át kell szokni másra, szerintem kicsit más is a gyors kanyarvétel ezzel a Fabiával. A fékrendszerét kicserélték, azon nagyon sokat javítottak, ez utóbbi a régebbi típus egyik gyenge pontja volt. Más a motorja, más a váltóáttétele, mert ehhez csak egy kapható (a régihez volt kettő), végsebességben annyit megy, mint a Ford Fiesta és a Volkswagen Polo. A régihez volt hosszabb áttétel, de azt kevés pályán tudtuk kihasználni, illetve ezzel most több kanyar elfér egy fokozattal feljebb, ezt is szokni kell.

Vincze Ferenc 2020



Mit vártok a Salgó Ralitól? Neked ez hazai versenynek számít, sokak szerint a pályákat tekintve ez előnyt jelenthet számodra.

Magyarországon a pályák 90%-át mindenki ismeri, mert évente ismétlődnek. A kazári szakaszon mindenki ment sokat, én a dolgom miatt nem járok arra egyébként, de ugyanúgy ismerem, mint mindenki más. A Mátrakeresztes-Mátraszentimrén tavaly mentünk visszafelé, ebben az irányban viszont még nem mentem rajta versenytempóban, a Bátonyterenye pedig mindenkinek új lesz – én itt lakom nem túl messze, de nem is tudtam, hogy arra vannak ilyen utak, az erdészeti utakat nem ismerem…  A hazai szurkolás előnyünkre válhat, a pályaismeret szerintem nem.

Részletesebben: lesz két széles, jó minőségű, de rövidebb pálya, illetve egy hosszabb, amely bonyolult, szűk, erdei szakasz murvával, macskakővel, mindennel. A beállítást gondolom főleg ez utóbbihoz kell igazítani.

Kell egy jó köztes megoldást találni a beállításokat tekintve, de leginkább természetesen a hosszú gyorsra kell készülni. Kíváncsi leszek, hogy azon mit tudok menni, nem minden erdészeti úton tudtam eddig jól autózni, volt, amelyiken igen, volt, amelyiken nem igazán, majd meglátjuk, hogy ez milyen pálya lesz.

vincze ferenc 2020 dani fischer

Ami a teljes szezont illeti: a Dani Fischer Teammel dolgoztok együtt idén, mennyire vagy elégedett eddig?

Nagyon jó és nagyon szimpatikus a csapat, ritka az ilyen. Tényleg próbálnak mindent megtenni, hogy mindent megoldjanak, teljes mértékben versenyzőközpontúak, őket is érdekli a siker. Nagyon sokat kommunikálunk, szerintem ők is nagyon várják már a rajtot és kíváncsiak rá, hogy mit tudunk együtt összehozni. Ők is nagyon motiváltak, meg Igorral együtt mi is, ezt látni azért megnyugtató. Egyébként azt már korábban tudtuk, hogy az Evo Fabiára kell szavaznunk, mert haladni kell a korral és nagyon gyorsan jönnek a fejlesztések mindenhez – talán még egy-két évig mehettünk volna a régebbi típussal, de jobb volt most váltani.

Mit gondolsz az erőviszonyokról, a teljes évetekről? Korábban elmondtad már, hogy nincs meg a költségvetésetek az egész szezonra…

Még a vírushelyzet sem múlt el teljesen, úgyhogy nehéz azt megmondani, hogy mi lesz, akár csak a versenyekkel is. Most egyelőre a következő futamra tudunk készülni, ez a Salgó Rali, aztán utána megpróbáljuk majd összerakni a Miskolc Ralit is. Mindenképp szeretnénk azért elindulni mindenhol, ez a cél, meglátjuk, hogy mit sikerül megvalósítani. Hogy mi lesz a költségvetésünkkel, azt még nem látom teljesen, minimális javulás van, illetve ígéretek is vannak, majd kiderül. Az erőviszonyokkal kapcsolatban jósolgatni még nem tudok, nem szeretnék, tényleg mindenkinél új a technika, majd az időeredmények eldöntik, hogy hova leszünk jók. Természetesen szeretnénk harcban lenni az első helyért, hiszen eredményorientáltak vagyunk, de nem biztos, hogy mindig az nyer, aki a leggyorsabb az adott napon, taktikusan kell felépíteni egy évet. Salgón kiderülnek az erőviszonyok…

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: