DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Rali

Bodolai: Biztonságos nyolcadik hely

Az év első versenye még a tapogatózásról szólt, de a tempó így sem hiányzott: Bodolai Lászlóék a nyolcadik helyen zárták a Miskolc Ralit, ám Ózdon már ennél magasabbra törnek majd.

A szezonnyitó Miskolc Ralit a nyolcadik helyen zártad, hogy viszonyul ez előzetes elvárásaidhoz, illetve a tavaly Ózdon elért negyedik helyedhez?

Látva a nevezési listát, melyen összesen 16 R5-ös szerepelt, az első tíz közé vártuk magunkat, így a szezon első versenyén elért nyolcadik hely egy megfelelő eredmény a számunkra. És ha az ózdi negyedik hellyel nem is képvisel azonos értéket, az tény, hogy két évtizedes ralis pályafutásom alatt ilyen kemény hazai mezőnnyel még nem találkoztam, ráadásul Ózdon még kettővel több R5-ös autó lesz ott, ha minden igaz. A versenygépek szinte teljesen egyformák, így elsősorban az dönt, hogy a pilótának milyen keze van, s milyen csapatot tud összehozni.

bodolai-miskolc-1



Tehát nem látsz nagy különbséget az első tíz helyet elfoglaló két autó, a Ford Fiesta és a Skoda Fabia között?

Egyáltalán nincsen, az igazi különbséget a beállítások jelentik csak. Én a Hadik Rallye Teamtől kapok egy teljes setupot egész évre, azokon pedig nem is sokat variálok, hiszen tökéletesnek tűnnek, az időeredmények és az autó vezetésének érzése is ebbe az irányba mutatnak.

Melyik szakasz feküdt nektek a legjobban a versenyen?

A kánói gyorsasági régi nagy kedvencünk, fiatalkoromban sokat jártunk ki oda ralit nézni, s versenyzőként is imádom a dobálós, murvás, alacsony tapadású szakaszokat, ráadásul egy hatodik helyet is sikerült ott elérni és nagyon sok néző is volt ott.

bodolai-miskolc-2

A mostani eredményed alapján megismétlődhet a tavalyi negyedik hely a soron következő Ózd Ralin?

Igen, bízunk abban, hogy sikerül megismételni, de az is igaz, hogy csak az első nap szerepelnek majd azok a tavalyi pályák, melyeket nagyon szeretünk, s tavaly az is kiderült, hogy jól is tudunk rajtuk szerepelni. A belső felvételek visszanézésével készülünk rájuk, s szeretnénk bekerülni az első öt közé.

És a teljes szezonra nézve milyen elvárásaid vannak?

Úgy gondolom, hogy az első ötbe be kellene férnünk, jobban el kell vállalnunk a tempós részeket, itt ugyanis rengeteg felhordás volt a pályán, és sok helyen kockázatosnak éreztem a helyzetet.

Tehát akkor mondhatjuk, hogy volt egy kis biztonsági autózás is ebben?

Nem is kicsi, abszolút a biztonságra mentünk, nem kockáztattunk, hiszen az első verseny még a tapogatózásról és a megszokásról szól. A féktávokat gyakorlatilag újra kell tanulni, hiszen ez az autó 190-ről 60 méter féktáv után is be tud fordulni – ehhez pedig még vissza kell szokni. Az idő haladtával viszont ez változni fog, és szerintem fokozatosan fel tudunk lépdelni egészen az első öt közé.

bodolai-miskolc-3

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: