DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap
Rali

Öcsi és a Mikulás: Sikeres visszatérés!

A decemberi tét nélküli buli versenyek mindig érdekes csapatfelállásokat hoznak, nem volt ez másképp a 20.Mikulás Rallye-n sem. Az idei futamnak volt egy nagy visszatérője, aki több év kihagyás után ott folytatta, ahol korábban abbahagyta. Balázs Öcsi visszavonulás előtt egy EVO9-es volánja mögött gépészkedett, most pedig hasonló típussal, jelesül Balogh Jani és Holczer Dani bajnok autójával teljesítette az egynapos versenyt, nem eredménytelenül.

Balázs Öcsi: „Egy hirtelen ötlettől vezérelve pattant ki a fejemből, hogy szeretnénk elindulni ezen a versenyen. Első gondolatom az volt, hogy egy R5-ös Fordot kipróbálunk, de sajnos ez nem jött össze, így végül a Balogh Jancsi által használt EVO 9 mellett döntöttünk. Nagyon régen ültem versenyautóban éles körülmények között, így a pénteki hivatalos tesztet teljes mértékben kihasználtuk, hogy visszarázódjunk. Jani is segített egy-két tanáccsal, beült mellém, átadta a tapasztalatait. Először teljesen háttal ültem a kormánynak, de egyre inkább ráéreztem az ízére.”



A vasárnapi napon, három pályán 6 gyorsasági várt a mezőnyre. A program a tavalyi évhez hasonlóan a lőtereken zajlott, és a nyomvonal is közel azonos volt a 2015-ös futaméhoz. Balázs Öcsinek, párja, Prókai Anna diktálta az itinert és mivel a pilóta utoljára 6 éve versenyzett az osztrák Wald4 Rallye-n, így a kiírás alapján az amatőr kategóriába sorolták őket.

„Az első gyorsaságin feszültségmentesen tudtunk elrajtolni, megpróbáltunk lendületesen autózni, és mint utóbb kiderült, nagyon jól átjöttünk a szakaszon. Sikerült abszolút második időt futni Várpalotán és mivel versenyzőtársunk korai rajt miatt, 10másodperc büntetést kapott, a második szakaszt, ha csak 8 tizeddel is, de az abszolút vezető pozícióból várhattuk. A teljes történethez persze hozzátartozik, hogy az amatőr kategória besorolása miatt a mezőny közepén rajtoltunk, így egy igazán jó minőségű és tiszta nyomvonal fogadott minket. A jutasi körgyorson a gumikerülgetés nem igazán jött be, de nem szenvedtünk túl nagy hátrányt. A következő Kislőtéren sajnos a pálya felénél defektet kaptunk és lapos kerékkel kellett kijönnünk. Nagyon sajnáltuk, mert igazán jól és hibamentesen jöttünk és nagyon élveztük addig a szakaszt. A defekt ellenére megpróbáltunk lendületesen lejönni, aminek az autó és a futómű látta kárát.”

A szervizben a csapat helyrerakta a futóművet és jöhetett a következő három gyorsasági, ahol tovább folytatódott a páros örömautózása.

„Az amatőr kategória második helyéről gurultunk ki a szervizből a második körre, öt másodperces lemaradással Jana mögött, amit már Várpalotára visszaérve meg is tudtunk fordítani és folyamatosan gyorsultunk, jöttünk egyre feljebb. Az utolsó Kislőtéren kiköszörültük a csorbát amit a defekt miatt szenvedtünk, és egy hibátlan autózással, Botka Dáviddal azonos eredménnyel ötödik időt futottunk. Ezzel feljöttünk az abszolút 8. helyre és az amatőr kategóriát sikerült megnyernünk. Nagyon élveztük az egész hétvégét, Anna hibátlanul diktálta az itinert és egy feledhetetlen élménnyel lettünk gazdagabbak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: