DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Rali

Kazár Miklós: Tanuljunk belőle!

Az Ózd Ralin kizárással sújtott pilóta elmondta véleményét az ominózus esetről és arról, hogy mi okozta a fő problémát - örül annak, hogy nem lett nagyobb baj és megkeresték az MNASZ-t egy kezdeményezéssel.

Kizárással sújtották Kazár Miklóst és Ferencz Ramónt az Ózd Ralin - a hivatalos indoklás szerint azért, mert nem álltak meg Velenczei Ádámék baleseténél. Kazár szerint azonban ez nem ilyen egyszerű: a körülményeket alaposan megvizsgálva tanulni kell a történtekből, hogy még egyszer ilyen ne fordulhasson elő.

"A körgyorsaságikon nem percenként jönnek az autók, hanem változó időben, lehet, hogy öt másodpercenként, vagy húsz másodpercenként, nem lehet tudni pontosan. Ezen a három kilométeren, teljes sötétben hét autó ment egyszerre, szerintem ez innentől már nem rallyeversenyzés, hanem inkább pályaversenyzés. A legnagyobb probléma az, hogy míg más országokban mint például Romániában, Ausztriában, Szlovákiában ilyen pályákra más szabályok vonatkoznak a sárga zászlóra illetve a piros zászlóra, valamint rögtön figyelmeztetik a következő párost, hogy veszély van, addig nálunk ezekre nincsenek külön szabályok ” - magyarázta a pilóta.

kazár-ferencz-sajtó



Kazár szerint itt éppen a figyelmeztetés hiánya okozta a problémát. "Az ominózus esetnél huszonöt másodperccel Ádámék borulása után értünk oda versenytempóban, az alatt én elmentem három sportbíró mellett, de egyikük sem tudta, hogy mi történt, így nem tudtak jelezni. Ez jelentette a legnagyobb gondot: nem volt náluk a rádió, de a balesetnél, a lassítónál lévő sportbírónál sem. Ráadásul utóbbi egyedül volt, így nem hogy az előtte lévők, de ő sem tudott nekünk jelezni."

"A gázon állva kijöttem a jobbos kanyarból, arra készülve, hogy a lehető leggyorsabban átmenjek a következő lassítón, majd ott a lassító helyett megláttam a Mitsubishi alját. Hangsúlyozom, hogy teljesen sötét volt. Fékeztem egy nagyot, megpróbáltam elkerülni a még nagyobb balesetet, de megcsúsztam, ezért gázt kellett adnom és összeszednem az autót. Átmentem a helyszínen, közben rohant felém rengeteg ember a sötétben. Mire felfogtam az egészet, már nyolcvan-száz méterrel az eset után voltam, néztem a rádiós pontot, de nem láttam az oda kijelölt embert."

"Ilyenkor ha megállok, azzal csak még nagyobb bajt okozhatok. Tolatni tilos a versenypályán, ha visszafutok, azzal meg megint csak veszélyhelyzetet teremtek, hiszen a mögöttem érkező autó elüthet, ezt nem fogom megcsinálni. A versenyt meg kellett állítani minél előbb, mivel a rádiós ponton nem láttam senkit, így tudtam, hogy egy kilométerre van a következő pont, egyúttal a rajt is. Ott megálltam és szóltam, hogy Ádámék felborultak, azonnal állítsák meg a futamot."

„Kifejezetten örülünk, hogy döntésünkkel nem okoztunk nagyobb bajt. A történtekből tanulva, felkerestük az MNASZ-t , és felvetettük nekik a szabályok újra reformálását, illetve hogy zárkózzunk fel a többi országhoz képest! Legyen minden sportbírónál sárga, illetve piros zászló, továbbá rádió, láthatósági mellény és seprű. Bízunk benne, hogy az előttünk álló Szilveszter Ralira már valami meg fog valósulni a kezdeményezésünkből!  - zárta gondolatait a Pro Racers versenyzője.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: