DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Rali

Lada helyett Mitsubishi-teszt a versenyen

Bütösi Zsoltit sok néző már a Ladával szerette volna látni az Eger Ralin, de sajnos még nem lett kész a “kocka” az évadnyitó versenyre, így maradt a már jól bevált Mitsubishi.

Sokan a Ladával látták volna legszívesebben az Eger Ralin Bütösi Zsoltot…

- A mi terveink közt is a Lada szerepelt volna, az egész éves ORB futamokon, de azt kell mondanom, hogy az élet és az autó fényezők sokszor áthúzzák az ember terveit. A tavalyi bakink óta, sajnos még nem állt talpra a Lada, ezért a kevésbé problémás autót vettük elő és kezdtük felkészíteni az idei szezonra.

Az autóval volt dolgotok a télen, vagy csak kiálltatok a verseny előtt a “garázsból”? :-)



- A “Micsunál” sem volt azért könnyű dolgunk, ugyanis a szilveszter ralin szétdurrant a motorja és hiába kezdtünk mindent időben hozzá megrendelni, természetesen ez is elhúzódott, olyannyira, hogy a verseny hetére készült el az autó. Így kimaradt mindenféle teszt ismét, de lassan már megszokom, hogy nekünk az első teszt kilométerek az első gyorsasági szakaszra esnek.

12376621_1090342264370921_8471259945698025489_n

Milyen emlékeid vannak a régi Eger ralikról, illetve mennyire tetszettek az idei pályák?

- Alapvetően szeretem az Eger Ralit, nagy “rallyfeeling”-je van az év első versenyének. Várják a nézők és a versenyzők is. A két mátrai gyorsnak nagyon jó a vonalvezetése, de kritikán aluli a minősége. Konkrétan jobb minőségű egy murvás futam, ettől függetlenül tavaly a Ladával, nagyon élveztem ezeket a szakaszokat, mert szinte egy métert sem mész rajtuk egyenesen.

Hogyan összegeznéd a 11. Eger ralit a ti szemszögetekből?

- A “Micsuval” inkább arra koncentráltam, hogy ne kapjunk defektet, mert sajnos tavaly a Kassa Ralin, ezzel szenvedtünk szinte az egész versenyen. A második napon a harmadik gyorsaságin lefogazódott a harmadik sebességi fokozat fogaskereke, a fiúk próbálták a szervizben a fogakat kiszuggerálni, de sajnos nem sikerült. Így az utolsó körre úgy mentünk ki, hogy reménykedünk, nem fogja felkapni semmi és nem robban szét a váltó. Ennek tudatában szinte végig gurultuk az utolsó kört. Az előttünk lévő páros, már a nap elején is távolabb volt, mint egy perc és ez az idő már csak nőtt köztünk, viszont a mögöttünk lévő legénység igen biztos távolságban követtek minket, így bejöttünk a P14 kategória második helyére. Kicsit sajnálom ezt a technikai gondot, mert abszolútban igen hátra csúsztunk.

Miskolcon újra a Mitsubishivel látunk benneteket?

- Az Eger Rali eredményétől tettük függővé, hogy mivel folytatjuk az évet ORB-ben. Mivel egész jó eredménnyel zártunk, így nem kérdés, hogy a “Micsuval” állunk rajthoz a Miskolc Ralin. Közben viszont elkészült a Lada fényezése, így jöhet a felnőtt legó, ahogy időnk engedni, elkezdjük összerakni. Minden új kerül bele, a motor is teljesen új lesz benne, egy ideje már várja, hogy visszakerüljön a megszokott helyére. Így ha elkészül, valószínű, hogy a sprint versenyeken fogunk vele indulni.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: