DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Rali

A diesel hangú Suzuki

Erdélyi Gyuri a Rallye2 versenyein szokott indulni, de néha-néha leadja a nevezését a neki tetsző MARB versenyekre is. Így tett a múlt hétvégén, a Fodor Krisztián által rendezett ceredi versenyen is.

Szia Gyuri! A múlt hétvégén Cereden indultatok, milyen tapasztalatokat szereztetek a versenyen?

- Sajnos az autó nem volt jó, rájöttünk, hogy lesz még vele munkánk az év elején. A komputer tönkre ment, a motor pedig kuka. Úgyhogy nagyon jól sikerült a teszt… Mégis azt mondom, hogy jobban jártunk, mintha Egerben mentünk volna…. Egy új kábelköteg alapján forrasztási hiba történt, a forrasztás megrepedt, eltört, kontakthibás lett a test, a komputert kiütöttük, kinulláztuk, viszont ennek köszönhetően nem azon a programon futott az autó, amin kellett volna és ezen egyszerű oknál fogva az autó már tolásra indult csak, a motor kuka lett, úgy néz ki. Dízel hangja lett a motoromnak. A szálláshelyen nehezen, de beindult az autó, viszont a szervizparkban, már csak tolásra. A szabályokból adódóan nem nyúltunk a motorhoz. Volt hogy 10.000 fordulatszámba is belefutottunk, melyet egyik motor sem bír… Elvileg a szabályozásnak 8000-nél meg kellett volna, hogy állítsa az autót…

Tehát akkor nem sikerült túl fényesen ez a verseny..

- Mégis jobb volt az, hogy most itt mentünk, hogy itt ment szét az autó, mint egy Eger ralin. 

 



A problémák ellenére, mivel új navigátorral indultál Kovács István személyében, milyen volt az összhang az autóban?

- Jó volt menni Istvánnal, egy végtelenül rendes ember, sokszor nyugtatott, megmondom őszintén, a verseny során többször fel tudtam volna robbanni idegileg, hogy nem jó az autó. Jó vele menni, jól diktálja az itinert, meg lehet benne bízni, tehát a versenyünk ezen részével nem volt gondunk. Egy végtelen nyugodt ember és ezt a nyugalmat a verseny során részemre is át tudta adni. 

Mivel mondtad a verseny elején is, hogy egy “hobbis” év előtt álltok, de sajnos ezután a verseny után elég nagy a kár, hogyan tovább. 

- Tudni kell, hogy az autónak ténylegesen széria az egész alja. Nyilván egy motort venni kell és abba átrakni a még használható alkatrészeket. De először szét kell szedni a motort, meg kell nézni, hogy mi ment benne tönkre és utána tudunk kalkulálni, hogy merre tovább. Remélhetőleg nem nagy az anyagi kár. Tény, hogy senkinek nem hiányoznak ezek az anyagi kiadások, de azért szerencsénkre ez nem egy kiélezett motor, hanem egy széria. 

Mikor láthatunk benneteket legközelebb?

- Miskolcra biztosan nem lesz kész az autó, Szombathelyen mindenképpen szeretnénk menni. Tavaly szerelmes lettem azokba a pályákba, amúgy is jobban szeretem a murvás versenyeket. Majd remélhetőleg indulunk Székesfehérváron. Szeretnénk kijutni az évben még Romániába, a Hargita ralira és rengeteg céges rendezvényünk is lesz, ahol öröm-autóztatni fogjuk a megrendelő cégek munkatársait. A tavalyi évhez hasonlóan, idén is fogunk beteg gyerekeket autóztatni. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: