DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap
Rali

Maxx Race Team: Eredményes évzárás

Jó hangulatban, és eredményesen zárult a Szilveszter Rallye a Maxx Race Team számára. Mivel a rally egy technikai sport, apróbb malőrök most is történtek a versenypályán, de összességében nem lehet panasza a csapatnak.

Órai Balázs – Órai-Tallér Zsuzska, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, 11. hely: A Szilveszter Rallyetól megszokott, jó hangulatú versenyben volt részünk most is, bandázásokban gazdagon. Nagyon jól éreztük magunkat, és a technika is kifogástalanul működött. Bár este, mire hazaértünk, kiderült, hogy 2 hellyel hátrébb végeztünk, mint amit a pályán elért eredményünk indokolt volna, de ezzel se tudták elrontani a kedvünket.

Méltó zárása volt ez a rendezvény az évnek, most pihenünk, és majd meglátjuk, hogyan folytatjuk jövőre.



Vincze Ferenc – Kuti Péter, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, 4. hely: Összességében nézve egy jó versenyt tudhatunk magunk mögött, habár voltak apróbb malőrök – főleg a hétfő esti gyorsaságin – amik hátráltattak bennünket. Sajnos nem volt jó az a beállítás, amit kitaláltam a kocsihoz, és csak kedden, napközben tudtunk változtatni ezen, addig azt hittem, hogy a hiba bennem van. Mihelyst megváltoztattuk a Mitsubishi beállításait, jól látható volt az eredményünkön, mennyivel gyorsabban tudunk menni, magabiztosan tartottuk az abszolút 2. helyünket.

A balszerencse azonban most is utolért bennünket: az utolsó előtti szakaszon, a cél előtt egy kilométerrel kaptunk egy durrdefektet, amivel el is szállt a 2. pozíciónk. Hiába cseréltük ki a 7. gyorsra a kereket, olyannyira összeszedetlenek voltunk, bennünk maradt az idegesség a defekt miatt, hogy csak a 4. helyre tudtuk bekormányozni a Mitsubishit. Persze, ez az eredmény önmagában nem rossz, a 272 fős mezőnyből, de örültem volna, ha magamnál tudom tartani a Szilveszter Rallye vándorserlegét. Ez most nem sikerült, de jövőre szeretném visszahódítani!

Bízom benne, hogy idén minden átok kijött rajtunk, és jövőre már végig tudunk menni egy teljes szezont az ORB-ben. Ugyanebben a felállásban támadunk majd 2016-ban is!

Strider Zoltán – Hangácsi István, Trabant 601 S, H1 kat. 2. hely: 

Strider Zoltán: Azt a feelinget, amit nézőként átéltünk az elmúlt években a Szilveszter Rallyen, most belülről is visszaadta ez a verseny. Emiatt nagyon boldog vagyok, hogy rajthoz álltunk az óévbúcsúztatón.

A technika és a csapat is jól vizsgázott, a Trabanton az összes olyan technikai problémát sikerült kiküszöbölnünk, amik a Mecsek Rallyen folyamatosan hátráltattak bennünket. A kocsin semmit sem kellett javítani menet közben, mindössze tankolnunk kellett bele. Úgy gondolom, hogy elértük azt az állapotot, hogy teljesen megbízható a technika, már csak pár apró simítást kell elvégezni rajta, és utána nyugodt szívvel versenyezhetünk vele a jövőben.

Istvánnal jó pár éve versenyeztem utoljára, picit éreztem, hogy izgult is a verseny előtt. Ebben valószínűleg az is közrejátszott, hogy ő készítette fel a kocsit, és szerette volna, hogy minden hiba nélkül működjön. A közös munka azonban így is gondmentes és jó hangulatú volt. A kategóriánkban öten voltunk, s a futamot ezen belül a 2. helyen zártuk – kettő szakaszt meg is nyertük a H1 kategória értékelésében. Abszolút elégedettek vagyunk tehát a teljesítményünkkel, jó zárása volt ez a futam az idei szezonunknak.

 A jövő évet már elkezdtük tervezgetni, de biztosat majd csak közvetlenül az Eger Rallye előtt tudunk mondani. Annyi már kikörvonalazódott, hogy 2016-ban is főleg a Velenczei-féle Mitsubishivel fogunk autózni Koch Petivel, de ha már ilyen szépre és jóra megcsináltuk a Trabantot, akkor biztos, hogy némi szerepet neki is fogunk majd adni.

Hangácsi István: A tervemet véghez tudtuk vinni, vagyis célba értünk, így maximálisan elégedett és boldog vagyok a Szilveszter Rallyen való szereplésünkkel. A technikához szerencsére hozzá sem kellett nyúlni, végig tette a dolgát, problémamentesen. Zolival most is jól tudtunk együttdolgozni, bár be kell vallanom, bennem volt egy kis drukk a futam előtt, hiszen 2-3 éve már nem navigáltam. Az első gyors után azonban feloldódtam én is, sokat nevettünk, jót szórakoztunk. Remek volt tehát a hangulat, az pedig leírhatatlan érzés volt, mikor a nézők megláttak minket a Trabanttal, és tomboltak, hangosan szurkoltak.

A nosztalgiafutamunkon felbuzdulva már azon is elgondolkodtunk, hogy jövőre is megyünk majd néhány futamot együtt, a Trabanttal. De ez még a jövő zenéje.

Velenczei Ádám – Mesterházi Márk, Mitsubishi Lancer Evo IX

Velenczei Ádám: Nem úgy sikerült számunkra a Szilveszter Rallye, ahogyan azt elterveztük. A célunk az volt, hogy a szórakozás mellett eredményesek is legyünk, és a TOP5-ben zárjunk. Úgy gondolom, ez sikerült is volna, ám annyi, rajtunk kívülálló dolog szólt közbe a versenyzésünk során, hogy nem vált lehetővé számunkra ennek a célnak a megvalósítása.

Egyből az első gyorsasági szakaszon elénk fordult egy szlovák versenyző, aki mellett nem tudtunk elmenni, így jó pár másodperc bent is maradt abban a szakaszban. Annyi szerencsénk volt, hogy a sportbírók pont látták az esetet, és így valamennyi időt jóvá tudtunk íratni – de ez sem volt annyi, mint amennyire valójában képesek lettünk volna.

Az incidens miatt idegesen kezdődött számunkra a verseny, ami kihatott a folytatásra is. Másnap nem volt megfelelő a gumiválasztásunk, de a külső ringen történt ijedtség után a 3. belső szakaszon már egész jó időt autóztunk, ami bizakodásra adott okot. A fotós baleset miatt megállítottak minket, és átlagidőt kaptunk, ami szintén nem jött jól az abszolút értékelésben folytatott csatánknak. Akkor már elúszni látszott minden, idegesen álltam oda az 5. gyors rajtjába. Minden feszültség kijött belőlünk, mondhatni, életre-halálra mentünk azon a szakaszon, ami meg is látszott az eredményünkön: abszolút 1. időt autóztunk. Ez volt az egyetlen olyan része a versenynek, ami kicsit kárpótolt minket a balszerencsés „hétvégéért”.

Kellett is ez a pozitív löket nekünk a folytatásra, hiszen a 6. és a 7. szakaszon is sokat szenvedtünk, ráadásul a körgyorson egy versenyzőtársunk hirtelen szembejött velünk a pályán, nagy szerencsénk volt, hogy ott nem történt komoly baj… Olyannyira megzavart ez az eset is, hogy onnantól fogva már csak arra koncentráltunk, hogy valahogy legalább célba kormányozzuk a Mitsubishit. Végül az abszolút 7. helyen végeztünk, ami önmagában nem olyan rossz eredmény, de lehetett volna sokkal jobb is. Márk előtt viszont le a kalappal, nagyon profin végezte a munkáját, jó volt vele együtt versenyezni.

A jövőre nézve nagyon komoly terveink vannak: egy teljes szezont szeretnénk menni egy R4-es Mitsubishivel. A folytatás menete azonban majd februárban fog véglegesedni, addig türelemmel kell várnunk.

Mesterházi Márk: Örülök, hogy a versenyt megelőzően már volt alkalmunk a tesztre, hiszen már itt felvehettük a ritmust és megtaláltuk a közös hangot. A verseny folyamán sajnos voltak kívülálló okok, amik hátráltattak bennünket, de ennek ellenére végig nagyon jól éreztem magamat Ádám mellett. A közös munka sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az 5. szakaszon – amikor semmi nem szólt közbe – sikerült abszolút első időt autóznunk.

Ádámot nagyon ügyes és gyors pilótának tartom, bízom benne, hogy ha lesz alkalmunk még együtt versenyezni, akkor szerencsésebben fog kijönni a lépés. Addig is már komoly terveket szövögetünk Fodor Imrével a jövő évre vonatkozóan, amiben a főszerepet a tereprally fogja kapni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: