DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Rali

Veszprém Rali: A Skoda Fabia R5 jött, látott és győzött...

A Magyar Országos Rallye Bajnokság idei 5. futamát óriási várakozások előzték meg. A 22. Veszprém Rallye-ra – igaz, hogy csupán egy futam erejéig, de - többszörös bajnokok szálltak vissza a „ringbe”azért, hogy terveik szerint egy kicsit megbolygassák a mezőny állását.

Mindemellett Janika székesfehérvári eredménye után mindenki kíváncsian várta a folytatást úgy, hogy közben a SKODA Rally Team Hungaria csapata egy új versenyautóval kecsegtetett bennünket.

Ennyi izgalmas lehetőség között a forgatókönyv mégis a „szokásos” veszprémi futam szerint alakult. Ahogyan ez Veszprémben lenni szokott, a hétvége hozott jót-rosszat egyaránt. A mezőny nagy része megtizedelődött. Sok volt a technikai probléma és a defekt.

SRTH_Skoda_R5_tesz_006



Volt azonban egy csapat, akiknek a teljesítménye megközelítette a maximumot. A teljesítésre váró 8 gyorsasági szakaszból 7-et megnyertek, majd az utolsó szakaszon még a power stage-t is „behúzták” – ahogyan ők fogalmaztak.

A csapat teljesítménye valóban egész hétvégén fantasztikus volt. Higgadtan, precízen és pontosan autóztak.

De nézzük, hogyan vélekedett erről a csapat pilótája, Herczig Norbert:

Az új versenyautónkról: a Skoda Fabia R5-ről csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. Eddig is tudtuk, hogy a Skoda mérnökei jó munkát végeznek, a friss munkájuk eredményéről viszont most testközelből is meggyőződhettem. Egy szóval jellemezném: tökéletes!

A Skoda Fabia R5-tel egész hétvégén úgy éreztük magunkat, mintha egy gyári csapatban versenyeznénk. Folyamatos információáradattal voltunk ellátva, sőt a mi véleményünk, visszajelzéseink is feljegyzésre kerültek az autó további sikerei érdekében.

Azt már a futam előtt is tudtam, Raimund Baumschlagernek a versenyautóinkkal kapcsolatban szinte mindig igaza van, de most újra meggyőződhettem róla:

A Skoda Fabia R5-tel könnyebb gyorsabban menni!

Egy kicsit a versenyről:

Az elmúlt években mindig nehézséget okozott, hogy a veszprémi pályákon az 1. körben vezető pozícióban maradhassunk. Az itt jellemző nagyon laza talajon egy kis hátrányt mindig összeszedtünk, mert a szívómotorral nehezebb volt az ún. „csapágygolyókon” autóznunk. Most azonban ennek vége! A Skoda Fabia R5-tel hihetetlen, de már az első gyorsasági szakaszokon is gyorsak tudtunk lenni, köszönhetően a turbómotornak és ezáltal a nyomatéknak.

Az egész hétvége terv szerint haladt. Tényleg minden és mindenki tökéletesen működött, tette a maga dolgát.

Már a pályafeldolgozásnál tudtuk, sem az itinerünkön, sem az abroncsválasztásunkban nem kell módosítanunk. Az elmúlt évek tapasztalataiból összerakott információk alapján írtuk fel a pályákat, és választottuk az abroncsokat. Pontosan tudtuk, mikor, mit kell választanunk, illetve azokat mikor, hogyan kell megvágnunk.

Az autó technikai adottságai, a szervizháttér, az abroncsok és az összhang a csapatban, illetve az autóban mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy ennyire szép eredményeink és végeredmény született.

Fantasztikusan jó hétvégén vagyunk túl!

A Magyar Rallye Bajnokság következő futamára közel egy hónap múlva kerül sor, melyet országhatáron kívül, Kassá n rendeznek. Itt aszfalton kell majd autóznunk, ezért nagyon várjuk, hogy megtapasztalhassuk a Skoda Fabia R5 futóműve hogyan viselkedik ezen a talajon.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: