DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
Rali

Sajtós-Diósi: Ez nem a vb!

Kalandos hétvégében volt része a Sajtós Dénes, Diósi János duónak a Rallye2-es Bajnokság idei negyedik versenyén a Székesfehérvár Rallye-n, ahol szombaton és vasárnap is a hőség mellett a technikai problémákkal is meg kellett küzdeniük.

Ritkaság számba megy, amikor már a pályabejáráson elszegődik az ember mellől a szerencse. Így történt ez most a Sajtós - Diósi párossal, akik alatt megállt a pályabejárós kocsi, és addig nem tudtak semmit tenni, míg a szerviz meg nem érkezett a csere autóval.

 _O1A3523



„A Csákberényi gyorsasági elején megszorult a Seat adagolójában a tengely, és ez lefogazta a vezérműszíjat, így várnunk kellett, hogy a csapat hozzon nekünk egy másik autót, amivel folytathatjuk a pályabejárást” - kezdte a beszélgetést Sajtós Dénes.

A versenynapot ez a probléma nem befolyásolta, a srácok egy másik autóval sikeresen letréningeztek, majd várták a vasárnapi rajtot. Jól is kezdődött minden, egészen a harmadik gyorsasági szakaszig, csak a futómű beállításra lehetett panaszuk. Itt viszont sikerült becsúszniuk az árokba, ahonnan a nézőknek is két perc kellett, hogy kiszedjék őket.

„Hibáztam, gyakorlatilag rosszul írattam fel a kanyar sebességi fokozatát” - mondta Dénes, majd folytatta: "Nem gondoltam, hogy ennyire fog csúszni ez a kanyar, és próbáltam tempósan elfordulni. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy jó sok néző volt ott. Kiszedtek, mentünk tovább, és még a kategória vezető helyünk sem forgott veszélyben.”

Szerencsére az árokba eséstől nem sérült meg semmi az autón, viszont a váltó elkezdett rakoncátlankodni. Eleinte csak dobálta a sebességet, később a hangja is megjött, pedig már csak egy gyorsasági lett volna hátra.

„Az utolsó szakasz előtti gyűjtőbe érkeztünk meg, amikor már nagyon hangos volt a váltónk. Több mint másfél perccel vezettük a kategóriát, de így sem mertük megkockáztatni, hogy össze akadjon és szétrobbanjon a váltóház, és inkább feladtuk a versenyt. Az elmúlt években több technikai problémánk volt, így nem csalódás, hogy nem sikerült befejeznünk a versenyt” - mondta mosolyogva Dénes.

_JOR6457

A pályák tekintetében rendben volt minden, tetszettek is a srácoknak, viszont egy dolog náluk is kicsapta a biztosítékot.

„Jó verseny volt, jó pályákkal, de egy dolog van, amin nem tudunk elmenni szó nélkül. A legnehezebb pályán 50 km/h volt a megengedett pályabejárási sebesség, és itt a versenyen 180-nal is lehetett száguldozni. Legalább a közúti szabályokat kellene engedélyezni, mert ez nem a VB, itt az emberekben nincs annyi kilométer, hogy ötvennel írjanak fel egy olyan pályát, ami nagyon nehéz és technikás, és a versenyen a háromszorosával kell rajta menni” - zárta a beszélgetést Sajtós Dénes.

A csapat a P13-as kategóriában, 17 pontos előnnyel várja a következő versenyt, ami egy hónap múlva a Veszprém Rallye-n ismételten murván folytatódik majd.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: