DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Rali

Külön öröm hazai környezetben versenyezni

Augusztus óta nem ült a versenyautó volánja mögött Strider Zoltán, így érthető, hogy már nagyon viszket a tenyere azért, hogy újra kormánykereket ragadhasson. Ráadásul a pilóta mindezt hazai környezetben, a szezonnyitó 10. Eger Rallyen teheti meg, a március 27-29-ei hétvégén. Csapatának felállása változatlan: 2015-ben is Koch Péter fogja diktálni neki az itinert a Velenczei Ádám-féle Mitsubishi Lancer Evo IX versenygépben, a rallye2 mezőnyében.

Strider Zoltán: Nagyon ki vagyunk már éhezve a versenyzésre, hiszen legutóbb tavaly augusztusban ültünk a Mitsubishiben, éles körülmények között. Nagy várakozással tekintünk tehát a 10. Eger Rallyera – különös tekintettel arra is, hogy én ráadásul itthon vagyok. Ez lesz a második alkalom, hogy ezen a rendezvényen részt tudunk venni, de mindig különleges érzéssel tölt el, ha hazai környezetben állhatok rajthoz. Biztos vagyok benne, hogy sok olyan néző lesz kint a pályákon, akik várni fogják a Gulfos Mitsubishit és szurkolni fog nekünk.

Mitsubishi



 

Sokan úgy gondolják, hogy a helyismeret miatt mi óriási előnyben leszünk – megnyugtatom az ellenfeleket, azért ez nem teljesen igaz. Nyilván többször versenyeztem itt, mint az ország más kijelölt rallyszakaszain, de azért nem járok nap, mint nap arra, s így nem is ismerem kívülről a pályákat. Elég komoly mezőny jött össze a 14-es kategóriában, s ezért nagyon kell majd igyekeznünk annak érdekében, hogy mi is ott tudjunk autózni az elejében. Még mindig úgy gondolom, hogy az autó abszolút alkalmas arra, hogy jó eredményt érjünk el, s mi is a legjobb formánkat fogjuk nyújtani ennek érdekében. Helyezés tekintetében azért nehéz belőni, hogy mire lesz elég a teljesítményünk: nyilván nagyon boldog lennék, ha hazai környezetben felférnénk a dobogóra, de ha már a TOP5-ben benne vagyunk, akkor sem leszünk elégedetlenek.

Koch Péter: Van már tapasztalatunk az Eger Rallyeval kapcsolatban, de bízom benne, hogy a két évvel ezelőtti teljesítményünket túl fogjuk szárnyalni a hétvégén. 2013-ban az volt az első versenyünk egy Mitsubishi Lancer Evo VI-ossal az RTE mezőnyében, s utólag kiderült, hogy a kocsi beállításai sem voltak akkor a legideálisabbak. Most azonban már túl vagyunk egy remekül sikerült teszten, így biztos vagyok benne, hogy a beállításokban nem lesz hiba. Emellett, az elmúlt két évben mi is rengeteget tanultunk, ami remélhetőleg az eredményekben is meg fog majd mutatkozni. Azt gondolom tehát, hogy a pályáktól nem fogunk nagyon zavarba jönni, hiszen van korábbról már némi ismeretünk a szakaszokról.

A tavaly augusztusi Baranya Kupán Zolinak már megvolt a rallye2-es debütálása – ám akkor Apkó Andris segédkezett neki. Nekem a hétvégi derbi jelenti majd a bemutatkozást a másodosztályban, ahol ráadásul – a nevezési lista alapján – egy nagyon erős mezőny fog összegyűlni. Nehéz lesz így a dobogóra felérni, de nem állunk oda feltartott kezekkel, azért fogunk küzdeni, hogy minél előrébb végezzünk. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: