DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Rali

Kategóriája harmadik helyén zárta a Szilveszter Ralit a Rimár, Gaylhoffer, Németh trió

A hétvégén került sor a hazai autósport hagyományos évbúcsúztató eseményére, az idén már 16. alkalommal megrendezett Szilveszter Ralira Mogyoródon, amelyen a Rimár Tamás, Gaylhoffer Gábor, Németh Balázs hármas egy Opel Astra GSi-t terelgetve a kategóriájuk harmadik helyén végzett.

Immáron 16. alkalommal rendezték meg a magyar autósport hagyományos óévbúcsúztató rendezvényét, a Szilveszter Ralit. A Hungaroringen és a környező utakon zajló verseny, amely az MNASZ hivatalos versenynaptárában is helyet kap, idén is nagy népszerűségnek örvendett: olyan sokan jelezték indulási szándékokat, hogy a szervezőknek tulajdonképpen két nap után le kellett zárniuk a jelentkezéseket.

H-Moto_Szilveszter_Rallye_kep1



A H-Moto Team színeit képviselő trió azonban ott lehetett a viadal rajtjánál. A pilóta Rimár Tamás volt, aki már nem először szerepelt – ráadásul eredményesen – a Szilveszter Ralin, míg a navigátor szerepét az a Gaylhoffer Gábor töltötte be, aki szezon közben szerelőként szokta segíteni az alakulat munkáját a különböző hazai vagy nemzetközi motorversenyeken. A kettőst „beugró navigátorként” az idén a FIM Superstock 1000 Kupában az összetett 12. helyén végző motorversenyző, Németh Balázs egészítette ki, aki az utolsó etap során kapott lehetőséget a bizonyításra, s akinek Gaylhoffer Gáborhoz hasonlóan ez volt az első ilyen jellegű megmérettetése.

Az egység tagjai az összesen hét gyorsasági szakaszból – egyet rendeztek vasárnap este, a maradék hatra hétfőn került sor a „Hungaroring külső” és „Hungaroring belső” nevekre keresztelt vonalvezetéseken – álló versenyt végül folyamatosan jó teljesítményt nyújtva, a felmerülő problémákkal, például egy defektes kerékkel is sikeresen megküzdve a kategóriájuk harmadik helyén zárták, így egy jó hangulatú rendezvénnyel és egy remek eredménnyel búcsúztathatták a 2014-es esztendőt.

Rimár Tamás
„16. alkalommal került megrendezésre a Hungaroringen és környékén zajló Szilveszter Rali, amely az évek során a legnépszerűbb versennyé nőtte ki magát. Mi egy Opel Astra GSi-vel álltunk rajthoz, amely nem számít mai technikának, hiszen 1993-as, azaz 21 éves. Én személy szerint végig abban reménykedtem, hogy 2010 után ismét havas versenyünk lesz, akkor ugyanis a kétkerék-meghajtásúak között nyerni tudtam. Sajnos azonban a vasárnap esti első gyorsasági szakaszra, amelyet sötétben rendeztek, már tulajdonképpen felszáradt az aszfalt, és aztán a hideg ellenére hétfőn is száraz maradt. Összesen 28-an indultunk a kategóriában, így sikerült a harmadik helyen végeznünk. A gyorsaságikon 6-8. időket mentünk, de úgy tűnik, a többiek belehibáztak vagy megbüntették őket, így a folyamatos jó teljesítményünk végül a dobogó alsó fokát eredményezte számunkra.”

H-Moto_Szilveszter_Rallye_kep2

Gaylhoffer Gábor
„Az első nap délelőttjén a pályafelírással, az itiner átnézésével foglalkoztunk – szerencsére Tamás az előző évek alapján már nagyjából képben volt vele. Ő nagyon várta a havat, amely pár nappal a rendezvény előtt meg is érkezett, de a vasárnapi gyorsasági szakaszra már tulajdonképpen felszáradt az aszfalt, így felemás gumikkal mentünk. Miután én a H-Moto Team csapatnál a versenyeken szerelőként dolgozom, „első bálozó” navigátorként szerepeltem a mostani viadalon, és rögtön dobogós helyezéssel nyitottam. Úgy érzem, erős húsz százalékot tettem hozzá a teljesítményünkhöz – az eredményt nagyrészt természetesen Tamásnak köszönhetjük, elvégre ő vezette az autót, nem kisebbítve persze a mi érdemeinket sem. A hangulat a hideg ellenére is remek volt a csapatnál, az összesen hét gyorsasági szakaszon felmerült problémáinkat – az egyik kerekünk például folyamatosan eresztett – is sikerrel leküzdöttük, ezért úgy vélem, jól sikerült Szilveszter Ralit tudhatunk a hátunk mögött.”

Németh Balázs
„Nagy élmény volt részt venni a hétvégi Szilveszter Ralin, hiszen ez volt az első raliverseny az életemben, amelyen rajthoz álltam. Beugró navigátorként segítettem a csapatunk munkáját, a hétfői utolsó gyorsasági szakaszon ültem be Gábor helyére. A Hungaroringet természetesen ismertem már, ugyanakkor a pályának csak egy-egy kanyarját tartalmazták a szakaszok, a viadal nagyrészt az aszfaltcsík körüli szervizutakon zajlott. Nagyon élveztem a rendezvényt, köszönöm a H-Moto Teamnek a lehetőséget, hogy részt vehettem egy ilyen remek hangulatú eseményen, kiváló lezárása volt ez a 2014-es esztendőnek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: